تزریق ژل لب

داشتن لب های درشت و برجسته، یکی از فاکتورهای زیبایی این روزها محسوب می شود و هر آن قدر که لب ها فرم برجسته تر و پرتری داشته باشند، قدرت زیبایی نیز همراه با آن ها بیشتر خواهد بود. تزریق ژل لب یکی از روش های تهاجمی به منظور حجم دهی به لب ها و برجسته کردن آن ها محسوب می شود. اما باید دید این تزریق چه شرایطی دارد، چطور باید از آن مراقبت کرد و می تواند با چه عوارضی همراه باشد.

در ادامه این موارد را دنبال خواهیم کرد.

تزریق ژل لب

اهمیت زیادی دارد که پزشک متخصص شما دارای دانش و تجربه کافی در خصوص تزریق ژل لب باشد تا نتیجه کار مطلوب بوده و مشکلی از بابت فرم، میزان حجم گیری و سلامت وجود نداشته باشد. این درست مانند تاتو لب است که نتیجه آن به مهارت کسی که این کار را انجام می دهد، بستگی دارد.

لازم است که حتما پزشک نسبت به محل صحیح تزریق و مقدار لازم از مواد آگاهی کامل داشته باشد. در غیر این صورت با اشتباه نشانه گرفتن محل ترزیق یا وارد کردن بیشتر یا کمتر از مواد لازم برای حجم دهی به لب ها، نتیجه ای ناخوشایند به دست خواهید آورد.

 

تزریق ژل لب

 

نکته مهم: اهمیت زیادی دارد که برای تزریق لب، به تمامی بخش های آن از جمله بخش های کناری و مرکز لب توجه شود. متاسفانه در بسیاری موارد دیده می شود که بدون دقت به مرکز لب، تزریق تنها در طرفین انجام شده و شکل ناخوشایندی در نهایت ایجاد کرده است.

به علاوه پزشک زیبایی باید حتما به تناسب جلوه بعدی لب، پس از تزریق دقت داشته باشد که در هماهنگی لازم با فرم چانه، ابعاد فک و فرم فک باشد. گاهی اوقات که اتفاقا چندان کم نیست، اضافه کردن به حجم لب، بدون دست زدن به ترکیب چانه، نه تنها زیبایی به همراه نخواهد داشت، بلکه از جلوه چهره نیز کاسته و آن را به شکلی نامتناسب در نظر خواهد آورد. از این روی توصیه می شود که اگر پزشک توجهی به این موضوع ندارد، حتما خود شما نسبت به آن دقت لازم و پیگیری را انجام داده و حتما نسبت به وضعیت ترکیب چهره پس از تزریق لب، پیش از انجام آن اطمینان حاصل کنید.

 

رعایت تناسب لب ها در تزریق ژل

 

رعایت تناسب لب ها در تزریق ژل لب

یکی از موضوعات بسیار مهمی که باید حتما در تزریق ژل لب به آن اهمیت داده شود، رعایت تناسب لب ها است. برخی افراد بر این تصور هستند، حال که قصد تزریق ژل لب را داشته و باید لب های خود را حجیم تر و برجسته تر نشان دهند، برهم زدن تفاوت میان سایز لب بالا و پایینی، می تواند جذابیت بیشتری به همراه داشته و هر دو لب بالا و پایین را به یک اندازه حجیم می سازند. دقت داشته باشید که این موضوع باعث کاهش جذابیت چهره شما شده و موجب خواهد شد تا لب هایتان مصنوعی به نظر برسند. در حالت طبیعی باید لب بالایی نسبت به لب پایینی تا حدودی کوچک تر بوده و کمی نیز عقب تر باشد. از این روی پس از تزریق ژل نیز لازم است لب بالایی همچنان کوچک تر و عقب تر نسبت به لب پایینی دیده شود. این نکته ظریف و بسیار حائز اهمیتی است که متاسفانه از سوی بسیاری از افراد و حتی متخصصان زیبایی مورد اهمیت قرار نگرفته و نتیجه کار، لب های مصنوعی و فاقد معیارهای زیبایی است.

 

مراقبت های پس از تزریق ژل

 

مراقبت های پس از تزریق ژل لب

پس از انجام دادن تزریق ژل لب، مراقبت هایی وجود دارند که حتما باید نسبت به آن ها توجه لازم را داشته باشید. در غیر این صورت زیبایی لازم و مورد انتظار در خصوص لب های شما ایجاد نشده و حتی این ریسک وجود دارد که زیبایی فعلی چهره و لب های خود را نیز از دست بدهید.

مراقبت هایی که باید پس از تزریق ژل لب در نظر داشته باشید، به شرح زیر هستند:

  1. حتما پس از تزریق ژل و تا زمانی که هنوز عضلات بخش لب ها و فک شما بی حس هستند، از خوردن و آشامیدن اجتناب کنید تا احیانا بر اثر بی حسی، لب های خود را گاز نگرفته و به بافت تازه آسیب نزنید.
  2. حتما از کرم های نرم کننده ای که توسط پزشک تجویز شده روی لب های خود استفاده کنید تا کمترین ترک خوردگی یا آسیب به پوست لب ها به وجود نیاید. این ترک خوردگی ها می توانند بسیار آزاردهنده بوده و نتیجه کار را مخدوش سازند.
  3. به هیچ وجه لب ها را دستکاری نکنید. ممکن است در چند روز اول یا حتی چند هفته اول پس از تزریق، در ساعات مختلف شاهد کج شدن لب های خود بوده و یک طرف آن را بزرگتر و حجیم تر از طرف دیگر مشاهده کنید. این کاملا طبیعی بوده و به هیچ وجه نباید با دستکاری شخصی سعی در تنظیم لب های خود نمایید.

یک تذکر مهم: به یاد داشته باشید که انجام عمل تزریق ژل لب، به جز آن که به مهارت فردی که آن را انجام می دهد، بستگی بسیار زیادی دارد؛ باید به وسیله مواد کاملا مرغوب و درجه یک نیز انجام شود. از این جهت استفاده از اسید هیالورونیک درجه یک و بدون هیچ گونه ناخالصی در انجام این روش زیبایی و ترمیمی، بسیار حائز اهمیت بوده و به هیچ وجه نباید نسبت به این موضوع غفلت داشته باشید. توصیه می کنیم که حتما به سراغ پزشک یا مرکز زیبایی و پزشکی بروید که از استفاده آن ها از مواد اولیه درجه یک اطمینان خاطر داشته و یا از پزشک خود بخواهید تا مواد مورد استفاده را پیش از شروع کار به شما نشان دهد.

 

عوارض پس از تزریق ژل

 

عوارض تزریق لب

اگر چه این روش می تواند به زیبایی لب ها، کمک زیادی نماید؛ اما در مواردی نیز عوارض کوتاه مدت و بلند مدتی با خود همراه خواهد داشت. از جمله عوارض تزریق ژل لب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. کبودی لب ها: این عارضه کوتاه مدت بوده و پس از گذشت چندین روز رفته رفته کمتر شده و سرانجام محو خواهد شد. در صورتی که کبودی پس از گذشت چند روز کمرنگ تر نشده و به سمت بهبودی نرفت، حتما با پزشک خود تماس بگیرید.
  2. خونمردگی: گاهی اوقات خونمردگی هایی در اطراف لب ها یا روی آن ها دیده می شود که باز باید با گذشت چند روز، کاهش یابد.
  3. تورم لب ها: تورم لب ها از عوارض کوتاه مدت تزریق ژل لب به حساب می آید که کاملا طبیعی بوده و به طور معمول گفت می شود که پس از گذشت ۲ تا ۳ هفته، می توانید انتظار دیده شدن شکل طبیعی لب های خود را داشته باشید.
  4. کج شدن لب ها: این عارضه در صورتی که به صورت پایدار ظاهر شود، باید گفت که نتیجه این روش ترمیمی و زیبایی لب ها، به هیچ وجه خوب نبوده و حتما باید نسبت به تخلیه ژل اقدام شود. در صورتی که پزشک مهارت کافی را نداشته یا مواد استفاده شده توسط وی، کیفیت لازم را نداشته باشند، چنین ریسکی وجود خواهد داشت.

کلام آخر

شما از چه روش هایی برای زیباتر ساختن لب های خود استفاده کرده و چه تجربه ای در خصوص تزریق ژل لب دارید؟ آیا این تزریق می تواند به زیبایی ماندگار لب ها کمک کرده و چه ریسک هایی در پی خواهد داشت؟ نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وبلاگ مهری ماه در میان بگذارید.

سوالات مهم

در زیر به تعدادی از سوالات مهم در خصوص تزریق ژل لب می پردازیم:

  1. آیا تزریق ژل لب، دردناک خواهد بود؟

در نظر داشته باشید که با توجه به سر کردن محل تزریق، فرد هیچ احساس ناخوشایندی نخواهد داشت. معمولا پس از آن که اثر مواد بی حس کننده از بین می رود، درد کم و قابل تحملی بروز پیدا خواهد کرد.

  1. آیا این ژل ها پس از مدتی جذب خواهند شد؟

بله، برخلاف روش های قدیمی تر، این روش جدید تزریق ژل و هیالورونیک اسید، پس از گذشت ۳ تا ۵ سال جذب خواهد شد.

  1. آیا امکان تزریق دوباره وجود دارد؟

بله، با توجه به وضعیت فعلی لب ها، امکان تزریق و ترمیم شکل آن ها وجود خواهد داشت؛ اما این کار همیشه توصیه نمی شود.

  1. آیا تزریق ژل لب برای تمام افراد مناسب است؟

ابتدا باید از عدم حساسیت نسبت به مواد مصرفی اطمینان حاصل شده و در ضمن فرم لب ها و چانه و به طور کلی فک و صورت شما، کاندیدای مناسبی برای حجیم کردن لب ها باشد.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button