لمینت مژه

لمینت مژه چیست؟ مزایا و نحوه انجام

برای حفظ سلامت و استحکام مژه ها، به مراقبت و نگهداری نیاز است، زیرا استفاده طولانی مدت از لوازم های آرایشی می تواند بر ساختار مژه ها تاثیر بگذارند. اما از طرفی برای آنکه مژه ها به زیبایی دیده شوند، می توان از روش های کم خطری مانند لمینت مژه استفاده کرد.

لمینت مژه و لیفت مژه یکی از روش های حرفه ای است که این روزها برای زیباتر کردن مژه ها از آن استفاده می شود. در این روش مژه ها فر شده و برخلاف استفاده از فرمولاسیون های بسیار قوی و مضر، از سرم های تقویت کننده مژه کمک گرفته می شود.

لمینت مژه یک روش نیمه دائمی است که هدف آن فر کردن مژه ها به سمت بالا است تا آن ها به خوبی دیده شده و نمایان شوند. به همین ترتیب پس از انجام لیفت و لمینت مژه، دیگر نیازی به استفاده از فرکننده های مژه نخواهد بود.

از طرف دیگر، این روش با اکستنشن مژه تفاوت دارد و به جای چسباندن مژه و پر کردن فضاهای خالی بین مژه ها، مژه های طبیعی شما بدون اضافه شدن چیزی، فر می شوند.

نحوه انجام لمینت مژه

برای شروع لمینت، در ابتدا مژه ها و همچنین پلک را تمیز و پاک می کنند تا مواد به خوبی، به مژه ها نفوذ کنند. بعد به کمک ابزارهای مخصوص، مژه ها را روی بیگودی مژه قرار داده و آن ها را مرتب و کشیده می کنند. سپس ماده تقویت کننده یا محلول لیفت را به طور منظم روی مژه ها می کشند. بعد کراتین به ساقه مژه زده شده تا ساقه ها ضخیم شوند و حالت فرخوردگی در آن ها شکل بگیرد.

پس از انجام این مراحل، مژه ها رنگ می شوند و در نهایت از سرم ویتامینه استفاده می کنند تا حالت مژه ها فیکس شوند. در آخرین مرحله از محلول مخصوص برای تمیز کردن و جدا سازی مژه ها از بیگودی استفاده می شود. با توجه به تکنیک و مهارت متخصص، این کار ممکن است بین ۱ الی ۲ ساعت زمان ببرد.

سوالات متداول درباره لمینیت مژه

  • ماندگاری لمینت کردن مژه ها

    با توجه به کیفیت و تخصص آرایشگرتان، ماندگاری لمینت می تواند بین ۲ الی تا ۳ هفته دوام داشته باشد.

  • مراقبت های لازم بعد از لمینت کردن مژه ها

    بعد از لمینت، لازم است تا از شست و شوی مژه ها تا ۲۴ ساعت، خودداری نمایید. همین طور بهتر است از لمس مژه های خود، اجتناب کرده و آرایش چشمی نداشته باشید.

  • چه کسانی برای لمینت کاندیدای مناسبی هستند؟

    این روش به طور معمول برای تمامی کسانی که می خواهند مژه های زیبا و جذاب داشته باشند، کارآمد است. اما اگر مژه هایی با رنگ روشن و بدون حالت دارید، می توانید از این روش برای حالت بخشیدن به مژه های خود استفاده کنید.

  • آیا لمینت به ترمیم نیاز دارد؟

    حقیقت این است که مدت زمان ماندگاری این روش دائمی و همیشگی نیست. لذا برای تمدید آن لازم است تا به محض از بین رفتن تاثیرات، برای فرم دادن و رنگ کردن مجدد مژه ها، به آرایشگاه خود مراجعه نمایید.

آیا لمینت مژه ضرر دارد؟

شاید این سوال برای شما هم پیش آید که از خود بپرسید آیا لمینت مژه ضرر دارد؟ حقیقت این است که هرگاه مواد شیمیایی در نزدیکی چشمان شما قرار گیرد، احتمال واکنش آلرژیک بالا می گیرد. اما این اتفاق زمانی رخ می دهد که شما به مراکز غیر متعبر و غیر بهداشتی مراجعه نمایید و بدون تست اولیه، اقدامات لمینت مژه برای شما صورت گیرد.

  • تفاوت لمینت مژه و اکستنشن مژه

    درست است که لمینت مژه و اکستنشن مژه هر دو برای زیباسازی مژه ها مورد استفاده قرار می گیرند، اما با یکدیگر تفاوت هایی دارند. یکی از مهم ترین تفاوت لمینت مژه و اکستنشن مژه در نحوه انجام کار آن ها است.

    همان طور که گفتیم، در لمینت مژه از موادهای تقویتی، روغنی و کراتینه برای تقویت و پر رنگ دیده شدن مژه ها استفاده می شود. در حالی که در اکستنشن مژه، تارهای مژه طبیعی یا مصنوعی، به کمک چسب به مژه ها چسبانده شده تا آن ها پرپشت تر و حجیم تر دیده شوند.

  • لیفت مژه و لمینت مژه با هم چه تفاوتی دارند؟

    هر دو این روش ها برای حالت دادن و فر کردن مژه ها مورد استفاده قرار می گیرند. اما در لمینت مژه ها، از مواد ویتامینی و کراتیه و همچنین رنگ استفاده می کنند و ظاهر آن به گونه ای تغییر می کند که گویا شما به مژه های خود ریمل دائمی زده اید. این در حالی است که در روش لیفت مژه، مژه ها رنگ نخواهند شد و تنها به واسطه مواد کراتینه حالت داده و فر می شوند.

مزایای لمینت مژه

همان طور که گفتیم، استفاده این روش مزایایی را در پی دارد که در ادامه با آن ها آشنا می شوید:

  • با این روش، شما از استفاده از فرمژه بی نیاز می شوید، چرا که تا چند هفته مژه های شما به صورت طبیعی فر می مانند.
  • ضمن فر کرده مژه ها، مواد مغذی به کار رفته در آن محلول، سبب تقویت مژه ها نیز می شوند.
  • با لمینت مژه، چشم های شما درشت و بازتر نمایان خواهد شد.
  • این روش، آرایش نیمه دائم محسوب می شود؛ به این معنی که با شست و شو، مژه های فر شده شما حالت خود را از دست نمی دهند.
  • بعد از لمینت، امکان استفاده از لوازم آرایشی و لنز فراهم است و مشکلی از این بابت نخواهید داشت.
  • پس از این روش شما به راحتی و بدون ترس از دست رفتن حالت مژه ها، می توانید چشم های خود را مالش دهید.
  • در این روش چشم ها سنگین نشده و هیچ احساس ناراحتی نخواهید داشت.

معایب لمینت مژه

لمینت یکی از کم خطرترین روش ها برای زیباسازی مژه ها محسوب می شود، اما معایب کمی را می توانیم برای آن ذکر کنیم:

  • ممکن است گاهی اوقات حساسیت های چشمی بروز کند.
  • هزینه نسبتا بالا

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، لمینت مژه یکی از بهترین روش هایی است که می توانید به کمک آن آرایش نیمه دائم داشته باشید. البته برای آنکه بتوانید بهترین نتیجه را شاهد باشید، بهتر است به مراکز و آرایشگاه های معتبر مراجعه نمایید. مرکز زیبایی مهری ماه با سال ها سابقه، آماده خدمت رسانی به شما برای داشتن مژه هایی زیبا و جذاب است.

بهترین مارک مواد لیفت و لمینت مژه

شبکه های اجتماعی

تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button