چروکیدگی لب ها

چروکیدگی لب های یکی از عوارض وارد شدن پوست به دوران میانسالی است که باعث می شود حتی با استفاده از زیباترین و طبیعی ترین رژ لب ها، لب های شما زیبایی لازم را به دست نیاورند. اما خوشبختانه راه های زیادی برای جلوگیری از چروکیدگی لب ها وجود دارد که اگر آن ها را به درستی به کار بگیرید، می توانید تا سنین بالاتری لب هایی صاف و درخشان داشته و حتی علی رغم پیر شدن صورت و شروع ایجاد چین و چروک های پوستی، خبری از چین های اطراف لب ها نباشد. در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم بهترین روش های جلوگیری از این اتفاق و عارضه زیبایی و حداقل به تعویق انداختن آن چیست و چگونه می توان زیبایی لب ها را برای مدت زمانی بیشتر ادامه داد.

چروکیدگی لب ها چیست و چرا رخ می دهد؟

چروکیدگی لب ها به حالتی گفته می شود که دور تا دور لب های شما، خطوط ریز تا عمیقی ایجاد شده و حتی زمانی که فرم خاصی به لب های خود نداده یا در حال صحبت کردن و خندیدن نیستید، این چروکیدگی ها دیده می شوند. این خطوط دور لب زمانی که هوا خشک بوده و آبرسانی کمتری به لب هایتان صورت بگیرد، وضعیت وخیم تری خواهند داشت. از این روی شاید ساده ترین راه برای جلوگیری از چنین اتفاقی، آبرسانی کامل به لب های شما باشد و بتوانید با مرطوب نگه داشتن آن ها به هر طریقی، برای مدت زمانی طولانی تر، لب هایی صاف تر و زیباتر
داشته باشید.
همان اندازه که می توانید از تاتو رژ لب برای زیبایی بیشتر لب های خود استفاده کنید، لازم است که ابتدا سلامت لب های خود را حفظ کرده و آن ها را جوان نگاه دارید.
چروکیدگی لب ها، بیشتر مواقع به دلیل خشکی هوا رخ می دهد، ولی این بدان معنا نیست که در طول فصول دیگر چنین چیزی اتفاق نمی افتد. شما می توانید از محصولات خانگی یا حتی مواد طبیعی و گیاهی برای رفع خشکی لب های خود استفاده کرده و به این ترتیب زمینه چروک های لب ها را کاهش دهید.
جلوگیری از چروکیدگی لب ها

به نوعی می توان گفت که مراقبت و محافظت از لب و پوست آن، از مهمترین مراقبت ها است. اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید، مرطوب کردن لب ها است چون برعکس بخش های دیگر بدن، غدد چربی ندارند. به همین علت است که لب ها خصوصا در مواقعی که در معرض وضعیت آب وهوایی رطوبت زدا مانند آب وهوای سرد یا در معرض آب داغ قرار می گیرند، خیلی سریع تر خشک می شوند. بنابراین حفظ رطوبت لب ها برای زیبایی آن ها ضرورت دارد.

لب تنها بخش از بدن و صورت است که خودش چربی ندارد. به همین علت احتیاج است که مدام مرطوب باشد. اگر دقت کرده باشید با کاهش میزان نوشیدن آب روزانه ای که عادت به مصرف همیشگی آن دارید، بلافاصله لب های شما خشک شده و پوسته پوسته خواهند شد. این به شکلی طبعیی زمینه چروکیده شدن لب ها را ایجاد خواهد کرد و ادامه پیدا کردن آن، باعث تشدید این مشکل خواهد شد.

می دانیم که ویتامین ها و پمادهای فراوانی دردسترس هستند که لبها را مرطوب می کنند ولی خوب است ماده های طبیعی را جایگزین ماده های دیگر کنید که تاثیرش بهتر است از ماده های غیر طبیعی است.

مواد طبیعی برای جلوگیری و رفع چروکیدگی لب ها

با استفاده از مواد طبیعی می توانید به خوبی از چروکیدگی لب های خود ممانعت به عمل آورده و آن ها را بارها و بارها تازه تر و جوان تر نگه دارید، این مواد طبیعی کمک می کنند تا پیری لب ها را به تعویق انداخته و زیبایی آن ها را مدت زمان بیشتری به درازا بکشانید.

روغن زیتون موثر در رفع چروکیدگی لب ها

در این مورد روغن زیتون یکی از بهترین مورد هاست و استفاده از آن لب ها را نرم و منعطف ساخته و البته یکی از مهمترین اجزاء تشکیل دهنده بسیاری از محصولات زیبایی و آرایشی هم شمرده می شود. بنابراین هر گاه در لب ها، حس خشکی و ترک خوردن داشتید، از این روغن، درست شبیه دیگر ویتامینه های لب میتوانید بهره ببرید.

 

روغن زیتون برای جلوگیری از چروکیدگی لب ها

 

دارچین

پودر دارچین را با روغن نارگیل ترکیب کنید و هر شب آنرا روی لب هایتان بگذارید چنان چه مرتب این کار را انجام بدهید چروکی لب ها را درمان نموده اید. دارچین به خودی خود خواص بسیار زیادی دارد و به طور کلی مصرف آن به هر شکلی می تواند برای شما، مفید باشد. با این همه، امکان آن وجود خواهد داشت که با استفاده از ترکیب این ادویه با روغن نارگیل، به جلوگیری از چروک های لب های خود کمک کنید. لازم است که این کار را مرتبا تکرار نمایید تا اثربخشی آن بیشتر شده و چروک های ایجاد شده روی لب های شما، رفته رفته برطرف گردند.

نوشیدن آب موثر در رفع چروکیدگی لب ها

افرادی که کم تر آب می نوشند باید بدانند که این امر سبب کاهش یافتن آب بدن می شود و کم کم سبب ایجاد خشکی و ترک‌خوردگی لب ها خواهد شد. بنابراین باید با آشامیدن آب و مایعات مناسب، بدن خود را هیدراته نگه دارید. حتی اگر تشنه نیستید باز هم باید هر دو ساعت یکبار آب بنوشید. آشامیدن آب یکی از موثرترین و ارزانترین روشها برای درمان خشکی لب هاست.

نوشیدن آب فواید بسیاری دارد و تنها زمانی که مجاز به نوشیدن زیاد آب نیستید، داشتن مشکلات کلیوی است که حتما باید با پزشک مشورت داشته باشید و در این خصوص مجوزهای لازم را برای میزان کافی نوشیدن آب روزانه دریافت کنید. در غیر این صورت نوشیدن آب همیشه می تواند برای شما اقدامی مناسب باشد و نه تنها به رفع چروک های لب کمک کرده، بلکه به طراوت و شادابی پوست صورت و گردن شما نیز کمک زیادی نماید.

با این حساب از یاد نبرید که همیشه به اندازه کافی آب نوشیده و بدن خود را به دلایل مختلفی که ذکر کردیم، هیدراته نگه دارید. این بهترین کاری است که می توانید برای حفظ زیبایی و سلامت خود انجام دهید.

 

جلوگیری از چروکیدگی لب ها

 

روغن نارگیل 

روغن نارگیل نیز یک درمان خوب برای کمتر کردن خشکی و ترک خوردگی لب هاست. این روغن همچنین ماده های مغذی فراوانی دارد و میتواند برای پوست بسیار موثر باشد. روغن نارگیل را سه الی چهار بار در روز روی لب های خویش اعمال کنید. اینکار سبب درمان خشکی لب ها می شود و از پیدایش دوباره آن هم جلوگیری خواهد کرد.

شکر موثر در جلوگیری از چروکیدگی لب ها

شکر نوعی نرم کننده طبیعی است که میتواند پوست های مرده روی لب را بردارد و سبب صافی و نرمی لب ها شود برای این منظور قدری شکر را با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط و از آن خمیری تهیه کنید. این خمیر را به لب هایتان بزنید. سپس با انگشت روی آن بکشید تا سلول های مرده پوست کنده شوند. بعد از چند دقیقه، لب هایتان را با آب گرم بشویید.

همین طور شما می توانید در حمام نیز از اسکراب لب ها کمک گرفته و به خوبی لب های خود را لایه برداری نمایید. لایه برداری هفتگی لب ها، باعث می شود تا پوست های زائد و مرده جدا شده و لایه تازه و تمیز جای آن را بگیرد. برای انجام این کار حتی گاهی نیاز به هیچ ماده لایه برداری نیست و شما به راحتی می توانید با استفاده از آب و در حالی که زیر دوش حمام قرار دارید، روی لب های خود به سمت راست و چپ به آرامی و با حرکات پیوسته دست کشیده و لایه های مرده پوست را به این شکل جدا نمایید. در صورتی که این عمل را هر بار در حمام تکرار کنید رفته رفته، پوست لب هایتان همیشه تازه و زیبا خواهد بود.

محصولات نگهداری از لب

همه می دانند که هوای خارج از منزل متفاوت از هوای داخل منزل است. هوای سرد و باد میتواند ترک‌خوردگی لب را تشدید کند. زمانی که میتوانید با پایین آمدن دما، دست ها و پاهای تان را بپوشانید تا آنها را گرم بگیرید، به چه دلیل نمیتوان چنین کاری را در خصوص لب ها انجام داد؟ به تنها چیزی که احتیاج دارید یک عدد ماسک صورت است. از یاد نبرید به لب تان مرطوب کننده بزنید تا رطوبت آن از بین نرود.

بالم لب

قدری بالم لب را روی مسواک کشیده و با حرکات آرام و چرخشی برای لایه برداری لب ها از آن استفاه کنید. استفاده از رژ لب های مناسب مانع از خشکی لب می شود پس موقع انتخاب رژ لب این مورد را در نظر داشته باشید. به علاوه به طور کلی استفاده از بالم لب، باعث می شود که همیشه لب هایتان رطوبت لازم را داشت و این خود از چروک شدن آن ها جلوگیری به عمل می آورد. از این روی همیشه توصیه می شود که پیش از خواب، کمی بالم لب استفاده کرده و اجازه ندهید که لب هایتان خشک و چروکیده گردند.

 

بالم لب

 

کلام آخر

در بالا مختصری در خصوص روش های جلوگیری از ایجاد چروک های لب را خواندیم که با دنبال کردن آن ها می توان به زیبایی و جلوه بالاتر لب ها کمک کرد. شما از چه موادی برای بهبود وضعیت لب های خود استفاده کرده و چطور آن ها را سالم و کشیده نگه می دارید؟ تجربیات خود را در این زمینه با ما و دیگر کاربران وبلاگ مهری ماه در میان بگذارید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button