همانطور که می دانید میکروپیگمنتیشن لب یکی از روش های غیر تهاجمی برای زیبایی لب و حجیم سازی آن ها می باشد. میکروپیگمنتیشن لب از جمله کم خطر ترین روش های برای تغییر در زاویه سازی و حجیم سازی لب ها و به خصوص لب افرادی که دارای مشکلات مادرزادی یا غیر ارادی همچون تصادف در لب های خود دارند، می باشد. اما با این وجود و در کنار مزایایی که دارد، ممکن است دارای معایبی نیز باشد و با توجه به مهارت فرد میکروپیگمنتر و موادی که برای اینکار استفاده می گردد، بستگی دارد. برای آشنایی با روش میکروپیگمنتیشن و مزایا و معایب آن ادامه مطلب را مطالعه بفرمایید.

مزایا و معایب میکروپگمنتیشن

تعریف میکروپیگمنتیشن لب

میکروپیگمنتیشن یا همان آرایش دائم به معنای تزریق رنگ به لایه زیرین و میانی پوست برای رفع عیوب و یا زیبایی برای لب ها می باشد. این کار به خصوص برای افرادی که دارای عیوب جزئی در لب های خود مانند بخیه و جای پارگی و یا لب شکری می باشند، بهترین گزینه است.

از دیگر روش های اصلاح و زیبایی لب می توان به تاتو رژ لب اشاره کرد. در این روش از رنگ های معدنی استفاده می شود، لذا حساسیت پذیری و آسیب پذیری آن به نسبت بسیار کمتر می باشد. از طرف دیگر میکروپیگمنتیشن به علت درد کم و همچنین انتخاب رنگ برای لب ها به یک روش آرایش دائمی تبدیل شده است و می تواند علاوه بر حجیم کردن لب شما، رنگ جذاب و خاصی به آن بدهد و برای افرادی که به لوازم آرایشی حساسی دارند و یا زمان آرایش کردن ندارند، جایگزین بسیار مناسبی محسوب گردد‌.

مزایای میکروپیگمنتیشن

امروزه میکروپیگمنتیشن را روش مناسبی به عنوان جایگزین روش های دیگر برای زیبایی لب همچون فیلر یا بوتاکس می دانند، زیرا حجم مواد وارد شده به لب خیلی کمتر است و در عین حال از رنگ طبیعی و بدون حساسیت استفاده می گردد. در طی سال ها نیز فرد می تواند آن را ترمیم کند. در ادامه به توضیح کاملی در مورد مزایای میکروپیگمنتیشن خواهیم پرداخت.

۱-دائمی بودن

دائمی بودن میکروپیگمنتیشن یکی از مزیت های آن محسوب می گردد، زیرا باعث می شود لب های شما همیشه مرتب و با کمی آرایش به نظر برسد و نیاز به حمل لوازم آرایشی برای شما محدود می شود و همچنین به همین دلیل مصرف لوازم آرایشی کمتر می شود که باعث سلامتی بیشتر شما نیز خواهد گردید. به خصوص افرادی که زمان کمی برای آرایش کردن دارند، گزینه بسیار مناسبی محسوب می گردد.

۲-داشتن رنگ دلخواه

افرادی که دارای لب هایی با رنگ پریده و یا حتی لب های کبود رنگ هستند، به راحتی می توانند از این روش استفاده کنند و با انتخاب رنگ دلخواه خود از میان رنگ های پیگمنت، لب های خود را جذاب تر کنند و نیاز نباشد دائما درحال چک کردن رنگ لب خود و ترمیم رنگ آن از طریق استفاده از رژلب ها یا سایر لوازم آرایشی باشند و از این طریق استفاده از مواد آرایشی مضر را نیز به حداقل خواهند رساند.

بهترین روش میکروپیگمنتیشن-لب میکروپیگمنتیشن-لب

معایب میکروپیگمنتیشن لب

با وجود اینکه میکروپیگمنتیشن لب را جز روش های کم خطر زیبایی لب می دانند، باز هم باید دقت کنید که این روش همانند تمام روش های زیبایی خطرات و معایب خاص خود را دارد. بهتر است با دانستن تمامی موارد و در نظر گرفتن نکات مثبت و منفی آن و همچنین نیاز واقعی شما به انجام چنین روش هایی برای زیبایی بیشتر، اقدام به انجام چنین روشی بنمایید.

۱-احتمال عفونت

از آنجا که در اکثر دستگاه های میکروپیگمنتیشن سوزن ها به صورت دایمی هستند و امکان استفاده از سوزن یکبار مصرف وجود ندارد، لزوم استریل کردن دستگاه و تجهیزات آن به خصوص سوزن های آن بیش از پیش می باشد. در صورت عدم رعایت بهداشت و استریل کردن وسایل مورد استفاده در این روش احتمال ابتلا به عفونت زیاد می باشد. در صورت انتخاب کلینیک بهداشتی و همچنین رعایت کردن بهداشت توسط خود شما قبل و بعد از انجام میکرو، می توانید مدعی باشید که بهداشت را رعایت کرده اید و در نتیجه احتمال ابتلا به عفونت در روش میکروپیگمنتیشن لب را به صفر خواهید رسانید.

۲-ایجاد جای زخم

اگر جز افرادی هستید که پس از زخم شدن صورت یا بدن، جای آن کاملا روی پوست باقی می ماند و یا در اثر جراحی ها مستعد ایجاد گوشت اضافه در جای بخیه هستید، بهتر است نسبت به انجام میکروپیگمنتیشن با وسواس بیشتری عمل کنید، زیرا ممکن است جای زخم های میکرو روی اطراف لب های شما باقی بماند و به جای ارائه لبرهایی زیبا، لب شما را نامرتب تر جلوه دهد و جای زخم به صورت دائم روی پوست شما باقی بماند و از طرف دیگر در روی لب های شما و به خصوص اطراف خط لب، باعث به وجود آمدن گوشت اضافه نیز گردد.

خلاصه مطلب میکروپیگمنتیشن 

برای انجام میکروپیگمنتیشن لب حتما می بایست نکاتی را راجع به مواردی که در انجام آن تاثیرگذار است، بدانید و با آگاهی کامل به سراغ چنین روشی برای حجیم سازی لب های خود بروید. میکروپیگمنتیشن لب از جمله روش های پر کاربردی است که امروزه افراد به جای استفاده از روش های پر خطر زیبایی لب ها انجام می دهند، اما خروجی و زیبایی نهایی لب ها مسلما به میزان حرفه ای بودن میکروپیگمنتر و مواد و سوزنی که برای شما استفاده می کند، بستگی دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button