همانطور که می دانید ابروها نقش مهمی در زیباتر به نظر رسیدن حالت چشمها و به طور کلی زیبایی صورت افراد به ویژه در بین خانم ها ایفا می کنند و افرادی که مشکل ریزش ابرو و یا کم پشتی ابرو را دارند، می توانند از این روش فیبروز در زیبایی ابروان خود استفاده کنند‌ که این روش باعث ایجاد فرم و ۸الت بهخری هز ابروها به حالت طبیعی و همچنین زیباتر به نظر رسیدن ابرو می گردد، اما اینکه ماندگاری فیبروز ابرو تا چه زمانی است و پس از انجام این روش تا چه زمانی نیاز به ترمیم مجدد آن داریم از جمله نکاتی است که در ادامه این مطلب به آن می پردازیم.

فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز ابرو در واقع به فرآیند کاشت رنگ دانه‌های آلی و طبیعی با استفاده ازقلم های دستی که به قلم تاچ معروف می باشد، در زیر پوست اطلاق می گردد و این رنگ ها توسط فرد پیگمنتر در قسمت هایی از ابرو که دارای ریزش یا موهای کم رنگ می باشد، قرار می‌گیرد.

فیبروز بر پایه شکل طبیعی ابرو طراحی می شود و رنگ آن نیز با توجه به رنگ پوست صورت و رنگ موهای فرد انتخاب می گردد. در واقع می‌توان گفت فیبروز ابرو یکی از روش های نیمه دائمی زیبایی و جوانسازی ابروها است که با حفظ حالت طبیعی ابروها در بین تارهای ابرو  قرار می گیرد و با هدف برطرف کردن نواقص ابرو انجام می شود.

>> برای اطلاع کامل از تعریف فیبروز ابرو و تمام مواردی که باید بدانید،، خواندن مقاله “فیبروز ابرو چیست ” برای شما مفید خواهد بود.

فیبروز ابرو

قبل و بعد فیبروز ابرو

معمولاً فیبروز ابرو به صورت دائمی نیست و با توجه به نوع پوست فرد و نحوه مراقبت بعد از انجام فیبروز بین شش ماه تا یک سال دوام دارد و پس از این مدت با انجام ترمیم، می توان مجدد از آن بر روی پوست صورت استفاده کرد. دستگاه مورد استفاده در روش فیبروز همان دستگاه میکروبیلدینگ می باشد که با استفاده از سوزن های ظریف رنگ های آلی و معدنی را در زیر پوست و در ناحیه درم پوست قرار می دهد. ماندگاری فیبروز ابرو اگر به درستی و با تکنیک های صحیح آکادمی جهانی فیبروز صورت بگیرد، معمولاً تا دو سال نیز خواهد بود. البته میزان ماندگاری فیبروز ابرو به جنس پوست، شرایط فیزیکی بدن و به خصوص مراقبت های بعد از انجام فیبروز بستگی دارد.

در روش فیبروز ابرو بصورت رنگ دانه های مخصوص فیبروز در سطح و عمق متوسط پوست قرار داده می شود و مانند تاتو در لایه عمیق پوست قرار نمی گیرد و بنابراین شما می توانید به راحتی و در هر زمان که از فیبروز ابرو خود خسته شدید و یا نسبت به انجام آن پشیمان شدید، آن را به راحتی ریمو کنید. از طرف دیگر معمولا رنگ فیبروز و طرح‌های آن با توجه به علایق مشتری و همچنین استانداردهای جهانی تعیین می شود و به عبارت دیگر فرد پیگمنتر با ترکیب کردن علایق مشتری و استانداردهای جهانی فیبروز، طرح جذابی را برای فرد طراحی می‌کند که علاوه بر اینکه با صورت فرد همخوانی دارد، رنگ آن نیز با رنگ پوست و موی وی کاملاً تطابق دارد و از آنجا که معمولاً فیبروز ابرو با قلم های دستی شکل می گیرد از ظرافت و دقت بسیار بالایی برخوردار می باشد.

 

چه افرادی می توانند از فیبروز ابرو استفاده کنند؟

برخی از افراد که نسبت به مواد آرایشی و رنگ تاتو دچار حساسیت هستند و یا دارای بیماری‌های همچون بیماری‌های قلبی و دیابت می باشند و یا در ابروهای خود دچار زخم باز یا اسکارهای شدید و یا بیماری‌های پوستی حاد هستند، گزینه‌های مناسبی برای انجام فیبروز جهت زیبایی ابروهای خود نیستند و باید از روش های زیباسازی دیگری استفاده کنند. به غیر از این افراد، سایر افرادی که تمایل به انجام روش های زیبایی برای ابروهای خود هستند، می‌توانند به راحتی از روش فیبروز ابرو استفاده کنند و همانطور که می دانید معمولآ ماندگاری فیبروز ابرو بین سه ماه تا دو سال متغیر است و اگر افراد مراقبت های بعد از فیبروز را به خوبی رعایت کنند، این ماندگاری مدت بیشتری نیز ادامه خواهد یافت.

اگر قصد انجام فیبروز ابرو دارید قبل از هر کاری حتما این مقاله را بخوانید : “نکات مهم قبل از انجام فیبروز ابرو که قبل از انجام آن باید بدانید!

– افرادی که دارای ابروهای غیر قرینه هستند:

همانطور که می دانید معمولآ غیر قرینه بودن ابروهای افراد به علل ژنتیکی و ارثی رخ می دهد و اینگونه افراد به صورت مادرزادی دارای ابروهای غیرقرینه هستند یا حتی ممکن است در اثر تصادفات، جراحی‌های پزشکی و یا ریزش مو، به صورت دائمی ابروهای غیر قرینه داشته باشند. این افراد می‌توانند برای از بین بردن بد فرمی و غیر قرینه بودن ابروهای خود از فیبروز ابرو استفاده کنند و از آنجا که طرح های فیبروز ابرو به شکل طبیعی و نچرال بر روی ابروها طراحی می‌شوند، افراد می‌توانند با خیال راحت ابروهای خود را فیبروز کنند و مطمئن باشند که ابروها حالت طبیعی خود را حفظ خواهند کرد.

درحال انجام فیبروز ابرو

فیبروز کار در حال انجام فیبروز ابرو

– افرادی که دارای شکستگی ابرو هستند:

برخی موارد همچون تصادفات، بخیه های پزشکی، عمل های جراحی، عمل های زیبایی متعدد، لیفت صورت و لیفت ابرو ممکن است موجب بروز خطوط شکستگی در بین دو ابرو و یا در امتداد ابرو گردد. یکی از بهترین روش ها برای زیباسازی و یکسان‌سازی ابروهای این افراد روش فیبروز ابرو می باشد، زیرا در این روش ماندگاری طولانی تری نسبت به سایر روش های زیبا سازی ابرو در پی خواهد داشت.

– افرادی که دارای ابروهای کم پشت می باشند:

برخی از افراد به صورت ژنتیکی یا به علل مختلف دیگر همچون استرس، زایمان، بارداری، مشکلات افسردگی و مشکلات روحی دچار ریزش شدید ابرو می‌شوند و ابروهای آنها به صورت کلی دچار کم پشتی می شود. این افراد نیز می توانند با استفاده از روش فیبروز به پرپشت کردن ابرو های خود بپردازند و به این صورت بدون نیاز به استفاده از روشهای گیاهی یا داروهای مختلف برای دوره حدوداً بین شش ماه تا دو سال نخواهند بود و  می توانند ماندگاری فیبروز ابرو را بر روی صورت خود تضمین کنند.

– افرادی که وقت کافی برای رسیدگی به ابروهای خود را ندارند:

خانم هایی که شاغل هستند یا خانم هایی که کار روزمره بسیار زیاد و سنگینی دارند و وقت کافی برای رسیدگی به ابروهای خود و یا آرایش روزانه آنها را ندارند،  بهترین روش استفاده از فیبروز ابرو می باشد، زیرا در این روش دیگر نیازی به استفاده از مدادهای آرایشی یا مراجعه به سالن های زیبایی، برای زیبا سازی ابروهای خود به صورت دائم را نخواهند داشت و از آنجا که ماندگاری فیبروز ابرو معمولاً تا دو سال می باشد، آنها می‌توانند در طول این دو سال با خیال راحت ابروهای جذاب و زیبا را روی صورت خود داشته باشند و از زیبایی و جذابیت ابروهای خود لذت ببرند.

 

مراحل انجام فیبروز ابرو

از آنجا که فیبروز ابرو را یکی از برترین روش های زیبا سازی ابرو در جهان می دانند و تقریباً در تمام کشورهای جهان از این روش به خصوص در زیباسازی ابروهای خانم ها استفاده می کنند که به دلیل اینکه استفاده از این روش عوارض چندان ندارد ، افراد زیادی تمایل دارند که از فیبروز ابرو استفاده کنند و علاوه بر آن با توجه به مراقبت های بعد از انجام این روش، ماندگاری فیبروز ابرو بالاتر می‌رود.

برای انجام فیبروز ابرو قبل از هر کاری فرد پیگمنتر از مشتری در مورد سابقه حساسیت‌ها نسبت به رنگ ها و یا سابقه انجام هرگونه خدمات زیبایی برای ابرو و از همه مهمتره سابقه حساسیت های پوستی سوال می کند و در صورت هرگونه حساسیت نسبت به رنگ های آلی و معدنی از این روش برای وی استفاده نخواهند کرد و همچنین با توجه به فرم صورت افراد و علاقه مندی آنها در مورد پهنا و ضخامت ابروها و همچنین رنگ ابروها به طراحی اولیه ابرو می‌پردازد و بعد با بی حسی موضعی شروع به انجام فیبروز می‌کند.

برای این کار از تاج ابرو شروع می‌کند و به سمت آرک و دم ابرو پیش می‌رود که معمولاً در ابتدا حاشیه ابرو را پر کرده و سپس به پر کردن قسمت های داخلی و خالی ابرو می‌پردازد. بهتر است فرد پیگمنتر‌ هر خط ایجاد شده را به صورت دو بار رفت و برگشتی انجام دهد تا رنگ کاملاً تصویب شود. بعد از اتمام روش فیبروز معمولاً ابرو دو یا سه درجه تیره تر از آن رنگی است که مشتری درخواست کرده است و جای نگرانی نیست، چون معمولاً پس از ۳ یا ۴ روز رنگ ابرو ها به حالت طبیعی خود باز خواهند گشت.

ماندگاری فیبروز ابرو چقدر است ؟

به طور معمول ماندگاری فیبروز ابرو بین شش ماه تا دو سال می باشد، اما اگر فرد مراقبت های بعد از انجام فیبروز را به درستی رعایت کند و فرد پیگمنتر تمامی استانداردهای لازم را حین انجام فیبروز بر روی فرد رعایت کند، مسلماً از دو سال نیز فراتر خواهد رفت و هرچه استانداردها و مراقبت های بعد از فیبروز کمتر شود، ماندگاری فیبروز نیز کمتر خواهد بود. به طور کلی عوامل مختلف در ماندگاری فیبروز موثر می باشند که مهمترین عوامل آن را  می توان به موارد زیر تعمیم داد:

۱-عمق هاشور ابرو

هاشور ابرو جزو نکات بسیار مهم در تکنیک فیبروز ابرو می باشد که معمولاً اگر فرد پیگمنتر تجربه کافی را برای انجام این روش داشته باشد؛ به راحتی می‌تواند رنگ دانه‌های آلی و معدنی طبیعی مورد استفاده در روش فیبروز را در عمق صحیح زیر پوست قرار دهد، زیرا اگر در عمق زیادی از پوست قرار دهد، رنگ چندانی به خود نخواهد گرفت و مشخص نخواهد شد و اگر در لایه سطحی پوست قرار دهد، در اثر پوسته ریزی بعد از فیبروز تمام رنگ ها ریزش پیدا خواهند کرد و نتیجه کار نامشخص خواهد بود.

۲-نوع پوست

معمولاً پوست های چرب کاندیدای مناسبی برای انجام فیبروز نخواهد بود، زیرا این نوع پوست رنگ ها را به درستی نشان نمی دهد. بهترین نوع پوست برای انجام فیبروز ابرو افرادی می باشد که دارای پوست های معمولی یا خشک می باشند.

۳-هورمونهای بدن

هورمونهای بدن تاثیر زیادی در رنگ دهی فیبروز دارد. برای خانمها در زمان عادت ماهیانه یا دوران بارداری خود که با تغییرات هورمونی زیادی مواجه هستند، بهتر است برای انجام فیبروز ابرو مراجعه نکنند.

۴-رعایت مراقبت های بعد از فیبروز

مراقبت های بعد از فیبروز می توانند نتیجه بسیار مستقیمی در تثبیت رنگ فیبروز داشته باشد که تمامی این موارد توسط پیگمنتر بعد از انجام فیبروز به فرد گوشزد می شود و می بایست حتما آنها را رعایت کند که در ادامه به آنها خواهیم پرداخت.

مراقبت های قبل از فیبروز ابرو

  • استفاده از اسکراب پوست
  • عدم استفاده از لوازم آرایشی قبل از مراجعه برای فیبروز
  • استحمام کردن و داشتن پوستی تمیز
  • ارائه اطلاعات کافی به فرد پیگمنتر در خصوص سابقه حساسیت های فردی
  • عدم استفاده از روش های زیبایی ابرو مانند میکروبلیدینگ و هاشور، شش ماه قبل از انجام فیبروز
  • عدم قرار گرفتن در زیر نور آفتاب

مراقبت های بعد از فیبروز ابرو

  • بعد از فیبروز ابرو به مدت ۲۴ ساعت از استحمام خودداری کنید.
  • به مدت یک هفته بعد از انجام فیبروز، از قرار گرفتن در استخر یا وان حمام خودداری کنید.
  • سعی کنید برای شستن صورت خود تا جای ممکن، اطراف ابرو و محل فیبروز خود،آب نزنید، چون ممکن است موجب عفونت پوست گردد.
  • در صورت نیاز به شستن صورت می‌توانید از شوینده های بسیار ملایم؛ مانند شامپو بچه استفاده کنید و صورت را با حوله پنبه ای و نخی به صورت ضربه‌ای خشک کنید.
  • به هیچ وجه پوسته‌های بعد از روش فیبروز را که در ابروها ایجاد می‌شود، با دست نکنید. این کار موجب ریزش رنگ ابرو می گردد.
  • به مدت ۲۴ ساعت در معرض نور خورشید قرار نگیرید و از کلاه های لبه دار آفتابی استفاده کنید.
  • زخم های ایجاد شده در روش فیبروز ابرو را دستکاری نکنید.

هزینه و قیمت فیبروز ابرو

هزینه و قیمت فیبروز ابرو به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله این عوامل می‌توان به محل جغرافیایی کلینیک یا سالن زیبایی، تخصص و مهارت فرد پیگمنتر، امکانات و تجهیزاتی که کلینیک قبل و بعد از انجام فیبروز در اختیار شما قرار می دهد، رنگ هایی که در فیبروز برای شما استفاده می‌شود که اگر از رنگ های با کیفیت وارداتی استفاده شود معمولاً هزینه تمام شده فیبروز بیشتر خواهد بود و استفاده از متدهای جدید فیبروز برای طراحی و انجام فیبروز بر روی ابروی شما همگی می تواند در هزینه و قیمت فیبروز ابرو و از همه مهمتر در ماندگاری فیبروز ابرو تاثیر گذار باشد.

خلاصه مطلب

انجام فیبروز ابرو یکی از جدیدترین متدهای زیبایی ابرو می باشد که خانم ها تمایل زیادی برای انجام دادن آن نشان می دهند. باید دقت داشته باشید که، مراقبت های بعد از فیبروز ابرو، نتیجه بسیار مستقیمی در ماندگاری فیبروز ابرو خواهد داشت و هر چه شما این مراقبت ها را بیشتر انجام دهید، ماندگاری فیبروز ابرو دو برابر خواهد شد.

سوالات متداول فیبروز ابرو

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h3″ question-0=”فیبروز ابرو چقدر دوام دارد؟” answer-0=”با توجه به تمام عواملی که در توضیحات مقاله آمده ماندگاری فیبروز ابرو می تواند بین ۶ ماه تا ۸ ماه باشد، البته حتما توصیه میکنیم تمام عوامل نام برده شده را مطالعه فرمایید” image-1=”” headline-1=”h3″ question-1=”آیا در فیبروز تغییر رنگ دارد؟” answer-1=”به شرطی که پیگمنتور از رنگ فیبروز استفاده کند به هیچ وجه تغییر رنگ نخواهد داشت و فقط همان رنگ که تناژ دودی دارد کمرنگ تر می شود.” image-2=”” headline-2=”h3″ question-2=”فیبروز روشی دردناک هست؟” answer-2=”به هرحال مقدار کم و محدودی درد دارد ولی این را باید بدانیم که تحمل درد در افراد مختلف فرق دارد و درضمن از بی حسی هم در این روش استفاه میشود” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button