مدت زمان ماندگاری تاتو رژ لب

ماندگاری تاتو رژلب چقدر است؟ کسانی که تاتو رژ لب را برای رنگ بخشیدن به لب های خود انتخاب می کنند، احتمالا می خواهند از میزان ماندگاری تاتو رژلب آگاه شوند.
در ادامه این مطلب شما با شیوه انجام تاتو رژلب و میزان ماندگاری آن بر روی لب‌ ها و عوامل موثر بر ماندگاری آن آشنا خواهید شد و نکاتی را که دانستن آن ‌ها در این زمینه ضروری است برایتان ذکر خواهیم کرد؛ با ما همراه باشید.

ماندگاری تاتو رژلب

امروزه با توجه به تغییرات مد در زمینه آرایش، خانم ‌ها تمایل دارند لب‌ هایی برجسته و خوشرنگ داشته باشند و این درحالی است که ممکن است بعضی از بانوان در کنار تمایل به زیبایی و رسیدگی به جنبه‌ های ظاهری خود، فرصت کافی برای آرایش را نداشته باشند. یا نتیجه این نوع آرایش با ابزار آرایشی موجود چندان برایشان رضایت ‌بخش و دلچسب نباشد. تاتوی رژلب یا خط لب را می‌ توان یکی از روش‌ های آرایشی نیمه دائم و کارآمد برای آرایش لب‌ ها دانست. این روش کمک می‌ کند در داشتن لب ‌هایی برجسته و حجیم، از صرف زمان و انرژی برای آرایش کردن لب ‌های خود بی ‌نیاز باشید.
تاتو لب نیز مانند تاتو ابرو نوعی میکروپیگمنتیشن محسوب می ‌شود. در این روش از انواع مواد و رنگدانه‌ ها و البته ابزار مختلف جهت ایجاد تاتو استفاده می‌ شود.

ماندگاری تاتو لب

یکی از سوالات رایجی که قبل از اقدام به تاتو ذهن خانم‌ ها را درگیر می ‌کند این است که ماندگاری تاتو رژلب چقدر است و آیا این میزان ماندگاری ارزش صرف وقت و هزینه را دارد؟ در ادامه توضیحاتی را در خصوص مدت زمان ماندگاری تاتو رژلب ارائه خواهیم داد.

مدت زمان ماندگاری تاتو رژ لب

مدت زمان ماندگاری تاتو رژ لب

 

مدت زمان ماندگاری تاتو رژلب چقدر است؟

گرچه تعیین کردن زمان دقیق برای ماندگاری تاتو رژلب ممکن نیست و به عوامل مختلفی مانند کیفیت مواد به ‌کار برده شده، مهارت تاتوکار و میزان توجه به مراقبت‌ های بعد از تاتو بستگی دارد، اما مدت زمان ماندگاری آن را می ‌توان بین ۱ تا ۵ سال برآورد کرد.

مانگاری تاتو خط لب چند وقت است؟

تعیین زمان قطعی برای ماندگاری تاتو خط لب نیز مانند تاتو رژلب امکان ‌پذیر نیست اما به صورت تخمینی می ‌توان ماندگاری این نوع روش را نیز بین ۲ سال تا ۷ سال برآورد نمود.

چه عواملی بر میزان ماندگاری تاتو لب اثرگذارند؟

انتخاب کلینیک یا آرایشگاه معتبر

برای انجام عمل تاتو خط لب یا رژلب توجه کنید که انتخاب یک کلینیک یا آرایشگاه مناسب با تیمی ماهر قدم اول به حساب می ‌آید پس لازم است که محتاطانه و با دقت و با بهره‌ گیری از نظر و تجربه دیگران یک مکان مورد اطمینان را برای این کار انتخاب کنید تا مراحل مختلف انجام تاتو را به صورت حرفه‌ای و با آسودگی پشت سر بگذارید.

میزان تبحر متخصص

مراجعه به یک متخصص تتوکار حرفه‌ ای و باتجربه، در ماندگاری مدت زمان تاتو بسیار موثر است. قدرت دست تاتوکار و مهارتی که در دست‌ های او هنگام ایجاد رنگدانه ‌ها وجود دارد باعث می ‌شود این رنگ ‌ها با کیفیت بهتر و عمق بیشتری در لایه پوست نفوذ کنند و همین باعث می ‌شود ماندگاری این رنگدانه ‌ها و در نتیجه ماندگاری تاتو بر روی لب ‌ها بیشتر شود. البته به این نکته نیز باید توجه داشت که سرعت و قدرت بیش از حد دست تاتوکار باعث ایجاد زخم و آسیب در ناحیه لب می ‌شود و به همین علت قدرت و سرعت دست متخصص تاتوکار باید به میزان کافی و در حد تعادل باشد.

رنگی که برای تاتو از آن استفاده می‌ شود

کیفیت و غلظت مقدار رنگی که برای انجام تاتو از آن استفاده می ‌شود در میزان ماندگاری تاتو نقش اساسی دارد. هرچقدر رنگدانه ‌های به‌کار برده شده برای ایجاد تاتو پررنگ ‌تر بوده و جنس مرغوب‌ تری داشته باشند، به همان میزان شاهد ماندگاری بیشتر آن بر روی لب‌ ها خواهید بود.
لازم به ذکر است رنگ ‌هایی که برای انجام تاتو از آن‌ ها استفاده می ‌شود هم می ‌توانند گیاهی و طبیعی باشند و هم شیمیایی اما اگرچه رنگ‌ های طبیعی به لحاظ حفظ سلامت پوست بهتر عمل می‌ کنند و بعد از به‌ کارگیری آن ‌ها خبری از ایجاد حساسیت ‌ها و مشکلات پوستی نیست اما ماندگاری این نوع رنگ‌ ها بر روی لب کمتر است به همین دلیل است که عده ‌ای ترجیح می‌ دهند با استفاده از مواد شیمیایی ماندگاری تاتو بر روی لب‌ ها را افزایش دهند.

وجود تبخال یا جوش بر روی پوست لب

اگر به هنگام انجام تاتو لب، لبتان درگیر تبخال، زخم یا جوش خاصی باشد از میزان ماندگاری تاتو می‌ کاهد. زیرا اگر رنگدانه‌ های تاتو بر روی قسمت زخم یا تبخال تزریق شوند با بهبود آن، اثر تاتو نیز ممکن است از بین برود. لذا برای ممانعت از چنین اتفاقاتی بهتر است کسانی که سابقه ایجاد زخم یا تبخال بر روی لب را دارند، دو روز قبل و سه روز بعد از انجام تاتو، هر ۸ ساعت یک‌بار از قرص آسیکلوویر استفاده نمایند.

جنس پوست لب‌ ها

نوع و جنس پوست لب‌ ها می ‌تواند تاثیر عمده‌ای در میزان ماندگاری تاتو داشته باشد. این فاکتور خصوصا در مقدار ماندگاری تاتو رژلب اثرگذار است. به عنوان مثال میزان ماندگاری تاتو لب با میزان خشکی و خوردگی لب ‌ها رابطه عکس دارد. اگر لب‌ ها خشک و پوسته‌ پوسته باشند بدیهی است که میزان ماندگاری تاتو لب بر روی چنین پوستی اندک است. بنابراین توصیه ‌ای که به افراد دارای این شرایط پوستی می ‌شود، این است که چنانچه تمایل به انجام تاتو خط‌‌‌ لب یا رژلب دارند و می‌ خواهند ماندگاری این روش را نیز افزایش دهند، پیوسته لب‌های خود را به وسیله بالم‌ های مخصوص و روغن‌های مناسب چرب نگه دارند و از خشک شدن آن‌ ها جلوگیری کنند.

استفاده از رنگ‌ های ترکیبی

استفاده کردن از چند رنگ هم ‌طیف و مناسب برای ایجاد تاتو قدرت بیشتری به جلوه این رنگ‌ها داده و میزان ماندگاری تاتو رژلب یا خط لب را افزاش می ‌دهد.

دوران شیردهی

در دوره شیردهی (خصوصا سه ماه ابتدایی)، میزان غلظت خون بسیار پایین است و همین رقیق بودن خون باعث می ‌شود ماندگاری رنگدانه‌ ها و مواد تاتو بر روی لب‌ ها با کاهشی چشم‌ گیر همراه باشد. لذا توصیه‌ ای که در این مورد به مادران شیردهی که قصد انجام تاتو را دارند می ‌شود، این است که در سه ماه اول دوره شیردهی خود برای انجام تاتو اقدام نکنند و این کار را به بعد از این دوران یا دست کم بعد از سه ماه ابتدایی شیردهی موکول کنند.

دوران بارداری

گرچه انجام تاتو لب در دوره بارداری جنین را با مشکل یا عارضه ‌ای مواجه نمی ‌کند (البته در صورت استفاده از رنگ ‌های طبیعی و ارگانیک و عدم به ‌کارگیری رنگ‌ های شیمیایی مضر). اما چون در دوران بارداری نیز مانند دوران شیردهی شاهد کاهش غلظت خون هستیم و تغییرات هورمونی نیز در این دوران تشدید می ‌شوند، ممکن است میزان ماندگاری تاتو کاهش پیدا کند.

عادات ماهانه

در دوره قاعدگی پوست به دلیل وجود تغییرات هورمون ‌های مختلف، به میزان قابل توجهی رنگ ‌پذیری خود را از دست می ‌دهد. به همین دلیل بهتر است انجام فرایند تاتو لب را به بعد یا قبل از دوران عادت ماهانه خود موکول کنید.

ترمیم به موقع تاتو

همانطور که قبلا هم به آن اشاره کردیم، روش تاتو خط لب یا تاتو رژلب از تکنیک ‌های آرایش نیمه دائم لب ‌ها محسوب می ‌شوند و به همین خاطر است که در محدوده‌ های زمانی مشخص و تنظیم شده نیاز به تمدید و ترمیم دارند. باید بدانید که بعد از مرحله اول انجام تاتو، میزان رنگ به‌ کار برده شده تا ۷۰ درصد امکان ریزش دارد. به همین دلیل است که باید در بازه ‌های ۲۵ تا ۳۰ روزه و حداقل دوبار برای تمدید مجدد تاتو لب به تاتوکار خود مراجعه کنید.

مدت زمان ماندگاری تاتو رژ لب

مدت زمان ماندگاری تاتو رژ لب

 

برای افزایش ماندگاری تاتو از چه تکنیک ‌هایی می ‌توان بهره گرفت؟

– اضافه کردن قطره‌ای از رنگ (اسکین) و رنگ زرد به رنگ مخصوص تاتو باعث می ‌شود این رنگ ‌‌ها که متشکل از مواد معدنی هستند، ماندگاری ترکیب رنگ تاتو بر روی لب ‌های شما را افزایش داده و رنگ تاتو به رنگی طبیعی و زیبا تبدیل شود.
– بهتر است از سوزن سه سر گرد برای انجام تاتو استفاده شود.
– لازم است سرعت دستگاه تاتو زن روی دور متوسط تنظیم شود.
– برای ماندگاری تاتو لب باید فرایند تاتو سه دور تکرار شده و از روش مکث رنگ تاتو حتما بهره گرفته شود.
– استفاده از روش سایه ‌زنی یا شیدینگ در اطراف لب ‌ها علاوه بر افزایش میزان ماندگاری، کار تاتو را بهتر و طبیعی ‌تر جلوه می‌ دهد.
– بهتر است دور لب‌ها کوک‌ های ریز و پیوسته زده شود.
– حرکت دست تاتوکار باید بسیار آرام و با طمانینه بوده و زاویه دستش بیشتر یا کمتر از ۹۰ درجه نباشد.
– پاک کردن لب‌ ها باید از داخل لب به خارج آن باشد تا از پراکنده شدن رنگ تاتو جلوگیری شود.
– رنگ تاتوی خود را حدود دو یا سه درجه غلیظ‌تر از رنگی که تمایل دارید انتخاب کنید تا در زمان کم‌ رنگ شدن آن، رنگ لب‌ ها به رنگ درخواستی شما نزدیک ‌تر شوند.
– وجود خون باعث رنگ ‌بری می ‌شود. پس به دلیل حساس بودن پوست نازک لب باید بسیار احتیاط کرد تا لب دچار خونریزی نشود.

نکات مهم

– برای ترمیم و درخشان شدن لب‌ها تا ۱۰ روز پس از انجام تاتو روزی یک عدد قرص ویتامین E مصرف کنید.
– برای ممانعت از بروز هرگونه تورم لازم است قبل از فرایند تاتو یک عدد قرص پردنیزول استفاده کنید.
– رنگ تاتوی شما دو هفته بعد از انجام مراحل تاتو بر روی لب ‌ها نشان داده می‌ شوند. بنابراین قبل از سپری شدن این مدت لازم نیست برای غیظ بودن یا کم ‌رنگ بودن رنگ لب‌ ها احساس نگرانی کنید.

5 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button