راز داشتن لب های براق

زیبایی لب ها تاثیرگذاری مستقیم در زیبایی و طراوت چهره دارد. اگر چه این روزها به کار بردن روش های ترمیمی چون تاتو رژ لب برای جلوه بخشیدن به لب ها و برجسته تر نشان دادن آن ها، کارآمدی خود را دارد؛ اما هنوز می توانید به کمک برخی از روش های خانگی و بسیار ساده به داشتن لب های براق و درخشان کمک کنید.

لب های نرم، برجسته و کامل به نظر زیبا می آیند؛ اما حفظ رطوبت و سلامت لب از اهمیت بیشتری برخوردار است. جالب است بدانید که شما می توانید به کمک روش های ساده و ابتدایی در منزل، برای داشتن لب های براق و درخشان اقدام کنید.

این روش ها به شرح زیر هستند:

روش های داشتن لب های براق

  1. لب های خود را لایه برداری کنید

قبل از اینکه شب بخوابید، از بالم لب با کیفیت خوب بزنید. پس از بیدار شدن از خواب، از یک پارچه نازک و نخی مرطوب یا مسواک استفاده کنید تا پوست خشک آن را به آرامی مالش دهید. این امر همچنین باعث افزایش گردش خون در لب ها می شود. البته آن قدرها مهم نیست که از چه محصولاتی برای لایه برداری لب های خود استفاده می کنید، مهم این است که حتما لایه مرده لب های شما جدا شده و در زیر آن پوست جوان و تازه پدیدار گردد. در واقع برای این که لب های براق داشته باشید، باید حتما و به هر شکلی که شده از شر لایه های مرده و ضخیم شده پوست لب ها خلاص شوید. شما می توانید از روش های لایه برداری لب خانگی استفاده کرده یا به جای آن، لایه برداری را به شکل حرفه ای و با استفاده از محصولات لایه بردار امتحان کنید.

  1. اسکراب لب خانگی را برای داشتن لب های براق امتحان کنید

با استفاده از ترکیب شکر، روغن بادام و عسل، می توانید پوست نازک لب های خود را با شکر خام لایه برداری کنید در حالی که رطوبت لازم را به کمک روغن بادام و عسل به دست می آورید.

 

لایه برداری از لب ها

 

  1. هیدراته بمانید

یکی از مهمترین دلایل خشکی پوست، عدم نوشیدن آب به میزان کافی است. دریافت هشت لیوان آب در روز از بسیاری جهات به بدن شما سود می رساند و لب های براق و درخشان نیز یکی از این مزایای قابل توجه خواهند بود.

  1. محصولات آرایش لب خود را بررسی کنید

قرار نیست تمام رژ لب ها یا خط لب ها، برای استفاده مناسب باشند و برخی از این محصولات آرایشی باعث آسیب رسیدن به پوست لب های شما، جوانی و زیبایی آن خواهند شد. از این روی انتخاب تاتو رژ لب، معمولا گزینه بسیار مناسبی است که پس از انجام آن، از استفاده مکرر محصولات آرایشی بی نیاز شوید. البته اهمیت زیادی دارد که برای این منظور به یک مرکز تخصصی تاتو رژ لب مراجعه نمایید.

  1. برای داشتن لب های براق و درخشان، از ویتامین E استفاده کنید

اگر کپسول ویتامین E دارید، می توانید به راحتی یکی را باز کنید و محصول را درست روی لب های خود بمالید. ویتامین E گردش خون را افزایش می دهد و ممکن است به تولید سلول های پوستی جدید کمک کرده و لب های شما را نرم تر کند. کپسول های ویتامین E از بهترین گزینه ها به حساب می آیند.

شما ممکن است مایل به استفاده از کرم های لب ویتامین ای باشید و این نیز می تواند به شکلی معادل همان کپسول ها به براق کردن لب های تان کمک کند.

  1. با آلوئه ورا، لب های خود را مرطوب کنید

برای این روش درمانی می توانید ژل خالص آلوئه ورا بخرید یا حتی یک برگ از گیاه آلوئه را در خانه خود باز کرده و ژل داخل آن را مورد استفاده قرار دهید. آلوئه ورا خاصیت تسکین دهنده و درمانی دارد و به لب ها کمک می کند تا بهترین حالت را داشته باشند.

 

مرطوب کردن لب ها

 

  1. از اسکراب لب توت فرنگی استفاده کنید

توت فرنگی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین C است که این میوه را به ماده ای عالی برای تغذیه پوست لب های شما تبدیل می کند.

خرد کردن توت فرنگی و افزودن آن به مخلوط عسل و روغن زیتون، دستور اصلی این داروی خانگی است. توت فرنگی از بهترین میوه ها برای طراوت بخشی به پوست و البته تازه و براق کردن لب ها است.

  1. به وسیله مرکبات، لب های براق داشته باشید

با استفاده از چند قطره آب لیمو، می توانید لب هایتان را براق کرده و درخشانی لازم را به پوست آن ها ببخشید. فقط آب لیمو را به پوست خود بمالید و روشن شدن پوست خود را در مقابل چشمان خود مشاهده کنید. قبل از استفاده از آب لیمو اطمینان حاصل کنید که لب های شما ترک خورده یا به شدت خشک نشده باشند، زیرا ممکن است باعث گزش و بدتر شدن اوضاع شود. یک بار امتحان کردن یک لیموی ترش تازه از وسط دو نیم شده روی لب هایتان ثابت خواهد کرد که این تکنیک تا چه اندازه موثر است و چطور می توان از آن برای براق کردن لب ها کمک گرفت.

  1. از لب های براق در برابر آفتاب محافظت کنید

همگی به خوبی می دانیم که قرار گرفتن در مقابل تابش مستقیم نور خورشید می تواند تا چه اندازه آسیب رسان بوده و باعث تخریب سلول های پوست شود. اما این موضوع در خصوص پوست لب ها نیز صادق بوده و باید به این مورد توجه کافی داشت. یک مطالعه ۲۰۰۵ معتبر منبع نشان داد که از ۲۹۹ کسی که به درستی ضد آفتاب به بدن خود زده اند ، تنها ۳۷ درصد از آنها از محافظ لب استفاده کرده اند و این حاکی از آن است که مردم به اندازه کافی به محافظت از لب ها در مقابل تابش مستقیم نور خورشید و اشعه های مضر UVA و UVB اهمیت نمی دهند.

استفاده از SPF روزانه ۱۵ یا بالاتر، حتی در روزهای ابری یا سرد، به کند شدن علائم پیری کمک می کند. لب های شما در اثر اشعه ماورا بنفش ناشی از قرار گرفتن در معرض آفتاب یا حتی تخت های برنزه بدون آفتاب آسیب می بینند.

اطمینان حاصل کنید که از بالم لب با ماده SPF استفاده می کنید. استفاده از کرم های ضد آفتاب به صورت ساعتی روی لب ها بهترین نتیجه را به شما می دهد.

 

لب های براق با بالم لب

 

  1. قرار گرفتن در معرض سموم را محدود کنید

هوای آلوده، دود و مواد شیمیایی می توانند پوست را به شکل زودرس پیر کنند و باعث تیره یا چروکیده شدن لب ها شوند. عادت هایی مانند سیگار کشیدن می تواند این اثر را تشدید کرده و به رنگ لب شما حالت کبودی و ناخوشایندی بدهند. سیگار کشیدن خود یکی از عوامل بسیار پررنگ در کدر شدن و از دست رفتن برق طبیعی لب ها است. حال حتی اگر شما از محصولات آرایشی مناسب نیز استفاده کنید، کدری و کبودی لب ها تاثیر خود را باقی خواهند گذاشت.

  1. قبل از خواب آرایش خود را پاک کنید

خوابیدن در آرایش برای پوست شما خوب نیست و لب های شما نیز از این قاعده مستثنی نیستند. حتی اگر در پایان روز هیچ رژ لب یا محصولی قابل مشاهده بر روی لب های شما وجود ندارد، قبل از خواب، با یک دستمال مرطوب کننده آرایش، به طور کامل آرایش صورت و لب های خود را تمیز و پاکسازی کنید. یکی از بزرگترین اشتباهاتی که افراد انجام می دهند، خوابیدن با آرایشی است که روی پوست خود پیاده کرده اند. حال این آرایش در هر بخشی از صورت به همان قسمت صدمه خواهد زد. عدم پاک کردن آرایش صورت در بخش پوست، باعث خواهد شد تا پوست شما پیر و کدر به نظر برسد، اما همین طور پاک نکردن آرایش لب، براقی لب ها را از بین می برد. آرایش چشمی که در طول شب باقی بماند، باعث ایجاد چین و چروک ها روی پوست اطراف چشم ها شده و حتی ریسک عفونت های چشمی را نیز فراهم می سازد.

  1. روغن نعناع را برای تقویت گردش خون امتحان کنید

استفاده از روغن نعناع روی لب ها ممکن است گردش خون در آن ناحیه را تقویت کند. همچنین یک احساس خنک کننده ایجاد می کند که می تواند لب هایی را که احساس خشکی می کنند تسکین دهد.

مخلوط کردن روغن نعناع با روغن حامل، مانند روغن بادام یا روغن نارگیل، یک مرهم لب لوکس ایجاد می کند که می توانید در طول روز دوباره آن را اعمال کنید. باور داشته باشید که این تکنیک برای افزایش گردش خون ها باعث خواهد تا لب های شما به شکلی متفاوت پذیرایی برق و جلوه جوانی باشند. در غیر این صورت لب هایتان مرده و خشک و بی روح به چشم خواهند آمد و باید حتما این مورد را در سبک آرایشی خود پیش از هر اقدامی لحاظ کرده باشید.

سخن پایانی

به یاد داشته باشید که رنگ های مختلف پوست با رنگ های مختلف لب بهتر به نظر می رسند. اگر لب های شما دقیقاً شبیه مشاهیر مورد علاقه شما یا تبلیغات محصولی که در مجلات می بینید، نیستند؛ دلسرد نشوید. هدف شما باید داشتن لب های براق و زیبا، مرطوب و صاف باشد که با چهره تان سازگاری مناسبی ایجاد کند.

1 پاسخ
  1. مهناز هاشمی
    مهناز هاشمی says:

    تاتوی کامل لب رزلب خیلی عالیه من انجام دادم رنگ طبیعی داره و همیشه لب ها یه رنگ طبیعی و ملایم داره رنگش جوریه که برای روزانه هم خیلی خوبه اصلا پررنگ و زننده نیست

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button