عوارض چسب مژه

شاید به درستی در خصوص این مورد اطلاعات موثقی تا به حال کسب نکرده باشید، اما لازم به توضیح است که استفاده مکرر از مژه های مصنوعی به و کار بردن چسب مژه، می تواند با عوارض زیادی همراه باشد که یکی از مهم ترین آن ها عفونت های چشمی است. اگر چه عفونت های چشمی از اصلی ترین عوارض چسب مژه به حساب می آیند، اما شما ممکن است مشکلات ریز و درشت دیگری را نیز در خلال روزهای استفاده از مژه مصنوعی و چسباندن آن ها به وسیله چسب مژه تجربه کنید.

متاسفانه این موضوع عوارض چسب مژه، تنها به چسب های نامرغوب منتهی نمی شود و حتی این احتمال وجود دارد که شما با استفاده از چسب مژه های کاملا مرغوب و دارای تاریخ مصرف صحیح و معتبر، به مشکلات چشمی و یا مربوط به مژه های خود مبتلا گردید.

با وجود زیبایی خاصی که پرپشت و بلند کردن مژه ها به وجود می آورد، بسیاری از افراد از مژه مصنوعی و چسب مژه برای چسباندن آن ها استفاده کرده و کمتر به عوارضی که ممکن است استفاده دراز مدت به همراه داشته باشد، آگاه هستند یا به آن ها توجهی نشان می دهند. از این روی در این مطلب به دنبال آن هستیم که با معرفی عوارض چسب مژه و پرداختن به آن ها، مشکلات احتمالی را مرور کرده و حین استفاده از مژه مصنوعی، دقت بیشتری به این موضوع داشته باشیم.

عوارض چسب مژه

از اصلی ترین عوارض چسب مژه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

عفونت های چشمی

یکی از اصلی ترین و در واقع بدترین عارضه ای که ممکن است بر اثر استفاده از مژه مصنوعی و به دنبال آن چسب مژه تجربه کنید، عفونت های چشمی است. این تنها به شرایطی مربوط نمی شود که چسب مژه تاریخ اعتبار خود را از دست داده یا دارای کیفیت پایینی باشد، حتی زمانی که شما از چسب مژه های مرغوب استفاده می کنید، ممکن است بر اثر نشستن آلودگی های محیطی در محل چسب، این آلودگی ها تجمع پیدا کرده و به چشم های شما راه پیدا کنند. به همین سادگی عفونت های چشمی رخ داده و زیبایی که به این شکل به دنبالش بودید، با مشکلات چشمی همراه خواهد شد. در حالی که روش های جایگزین چون لیفت مژه و لمینت مژه ها چنین مشکلاتی در پی نخواهند داشت.

 

استفاده از مژه مصنوعی

 

ریزش مژه ها

ریزش مژه ها یکی از دیگر از عوارض چسب مژه به حساب می آیند و در صورتی که برای طولانی مدت از مژه مصنوعی استفاده کرده و چسب مژه به محل رویش مژه های طبیعی و اصلی خود زده باشید، هیچ عجیب نیست که پس از مدتی شاهد ریزش مژه ها و خلوت شدن بخشی از مژه های طبیعی خود باشید. برای جلوگیری از این موضوع، اهمیت زیادی دارد که آن قدرها پیوسته از مژه مصنوعی استفاده نکرده و یا اجازه ندهید چسب مژه هنگام پاک کردن و جداسازی مژه های مصنوعی، موجب کنده شدن مژه های اصلی شما شود.

 خشکی چشم از عوارض چسب مژه

استفاده از چسب مژه برای به کار بردن مژه های مصنوعی، موجب خشکی چشم ها خواهد شد و شما نمی توانید به جز استفاده از اشک چشم مصنوعی یا خودداری از استفاده زیاد از مژه مصنوعی، از این اتفاق جلوگیری کنید. برای برطرف ساختن خشکی چشم، مقدار زیادی آب نوشیده و از طولانی شدن ماندگاری چسب مژه روی محل رویش طبیعی مژه های خود، خودداری نمایید. همین طور در صورت تائید پزشک می توانید از قطره های اشک مصنوعی نیز استفاده کنید.

ضعیف شدن بنیه مژه ها

استفاده از چسب مژه برای چسباندن مژه مصنوعی، موجب ضعیف شدن بنیه مژه ها شده و این احتمال با قوت زیاد وجود دارد که مژه های شما رشد همیشگی خود را رفته رفته از دست داده و کم حجم و ضعیف به نظر برسند. از این روی حتما در صورت استفاده از چسب مژه و مژه مصنوعی، به تقویت مژه های خود پرداخته و از محصولات تقویت مژه و پرپشت کننده نیز استفاده کنید.

 

چسباندن مژه با چسب مژه

 

کاهش قدرت بینایی از عوارض چسب مژه

در بدترین حالت و بر اثر عفونت های مکرر چشمی و همین طور تماس زیاد مژه ها و چشم ها با چسب مژه، ریسک کاهش قدرت بینایی را خواهید داشت و این بدترین عارضه ای است که می توانید به این شکل تجربه کنید.

کلام آخر

زیبایی مژه ها و چشم ها در زیبایی چهره تاثیر زیادی دارد و شما می توانید از روش های مختلف برای آرایش هر چه زیباتر چشم های خود کمک بگیرید. با این همه لازم است که نسبت به عوارض مختلف روش های ارتقای زیبایی دقت داشته و به ویژه نسبت به عوارض چسب مژه حساس باشید. در صورتی که مایل به استفاده از مژه مصنوعی هستید، حتما مژه ها را برای مدت کوتاهی روی چشم های خود نگاه داشته و در خرید چسب مژه مرغوب و درجه یک نیز دقت کافی و وسواس به خرج دهید.

2 پاسخ
    • مریم لطفیان
      مریم لطفیان says:

      پس چرا من تمام چشام قرمز شده درد می کنه احساس ورمم دارم هی از چشام آب میاد دست می خوره به چشام درد می گیره؟؟؟!!!

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button