چگونه لیفت مژه را از بین ببریم؟

لیفت مژه در کنار لمینت آن باعث می ‌شود مژه‌ ها با حفظ ظاهری طبیعی، زیباتر و حجیم ‌تر شوند. لیفت مژه فرایندی است که در آن مژه را از ریشه فر می‌ کنند و در این حالت مژه ‌ها بلند به نظر می‌ رسند. اما گاهی پس از انجام این فرایند، برخی ها تصمیم به ریمو لیفت مژه می گیرند. چگونه لیفت مژه را از بین ببریم؟ در این مطلب با ما همراه باشید تا به بررسی این موضوع بپردازیم.

پاک کردن لیفت مژه

پیش از بررسی روش های پاک کردن لیفت مژه، خوب است در ابتدا نگاهی به این روش جذاب برای زیباکردن مژه ها داشته باشیم.

چنانچه به هر دلیلی می‌ خواهید مژه‌ هایتان پر پشت و حجیم شود و در کنار این‌ ها طبیعی هم به نظر برسد، می‌ توانید از روش لیفت مژه استفاده کنید. به این صورت ضمن زیباتر کردن مژه ها، قدمی برای تقویت آن ها با موادی مانند مکمل‌ های مختلف و کراتین نیز برداشته اید. لیفت مژه به معنی فر کردن آن و ایجاد حالتی مناسب در مژه‌ها است که به زیباسازی چشم ‌ها کمک شایانی می ‌کند.
البته روش های دیگری در کنار آن برای زیباسازی مژه ها وجود دارد و آن هم لمینت است.

پاک کردن لیفت مژه

پاک کردن لیفت مژه

 

چه تفاوتی میان لیفت مژه و اکستنشن آن وجود دارد؟

در لیفت و لمینت این مژه ‌های خود ما است که آن را به شکل طبیعی حالت‌دار می‌کنیم اما در اکستنشن تارهای مصنوعی مو مانند در لابه‌لای مژه‌ها قرار می ‌گیرند.

لمینت مژه چیست؟

لمینت روشی طبیعی برای تقویت و حالت ‌دار کردن مژه‌ ها است که در آن به منظور تقویت ریشه‌ ها و تارهای مژه و پرپشت نشان دادن آن‌ ها از کراتین و ویتامین‌ های سازنده استفاده می ‌شود.

در لمینت ابتدا مژه‌ ها را به شکلی طبیعی به حالت مجعد و فردار در می ‌آورند و سپس آن‌ ها را به وسیله کراتین تقویت می‌ کنند. گرچه لیفت و لمینت مژه را می‌ توان روش‌ هایی بسیار طبیعی و کارآمد برای حالت‌دار کردن مژه دانست، اما گاها ممکن است از نتیجه کار رضایت کافی را نداشته باشید و احساس کنید شرایط جدید به چهره شما نمی ‌آید. بعضا اتفاق می‌ افتد که در روش لیفت، مژه‌ ها را بیش از اندازه فر می ‌کند و شلوغی بیش از حد فضای مژه ‌ها ممکن است با حالت و چشم و ابرو هارمونی جالبی را تشکیل ندهد.

گاهی هم چشم‌ ها بدون اینکه از میزان حساسیت آن‌ ها نسبت به ماده جدید باخبر باشید، به مواد کراتینی و تقویت‌ کننده ‌های موجود در ترکیبات لیفت حساسیت نشان می ‌دهند. همه این عوامل سبب می ‌شود که بخواهید هرچه سریع ‌تر لیفت مژه را از بین ببرید.برای ریمو لیفت مژه نیز روش‌هایی وجود دارد که در ادامه به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

ریمو لیفت مژه

روش ‌هایی که در این مقاله برای ریمو لیفت مژه و از بین بردن آن به شما آموزش می ‌دهیم، کاملا خانگی هستند و شما می‌ توانید در منزل و به راحتی برای رفع لیفت مژه اقدام کنید. اما توجه داشته باشید که بهترین روش ها و آسان ترین آن ها، مراجعه به آرایشگاه هی متخصص هستند. اما اگر به دنبال تاثیرات با سرعت نیستید، می توانید این روش ها را امتحان کنید.

ریمو لیفت مژه

ریمو لیفت مژه

 

چگونه لیفت مژه را از بین ببریم؟

۱- زیاد حمام کنید

چنانچه هدف شما، از بین رفتن کامل لیفت مژه ‌هایتان است، می ‌توانید با دوش گرفتن زیاد و استفاده از آب گرم مژه‌ های خود را نرم کنید و با این کار آن ‌ها را به حالت طبیعی خود نزدیک کنید.

۲- از روغن‌ های مناسب استفاده کنید

برای فروپاشی ترکیبات کراتینی که روی مژه‌ ها قرار گرفته است، می ‌توانید از روغن ‌های مخصوصی مانند روغن کرچک استفاده کنید. چراکه دقیقا عکس عملکرد کراتین را بر روی مژه ‌ها اعمال می‌ کند و در کنار این‌ ها به تقویت مژه‌ ها نیز می ‌پردازد و ریشه و تار مژه را محکم و ضخیم می‌ کند.
برای اینکه روغن کرچک بیشتر و بهتر به خورد مژه ‌ها رفته و جذب آن ‌ها شود، بهتر است از فرمژه استفاده کنید تا با اثرات کراتین مقابله شود. توجه کنید که روغن کرچک را باید به شکل مستقیم و بدون استفاده از واسطه ‌های دیگر به مژه‌ های خود بمالید و پس گذشت مدت زمان حداقل سه ساعت آن را شست ‌و شو دهید. این کار را حداقل سه روز انجام دهید.

۳- استفاده از کیت‌ های لوسیون لیفت

یکی دیگر از روش های ریمو لیفت مژه استفاده از کیت های لوسیون لیفت است. این کیت‌ های لوسیون لیفت مژه حاوی مقادیری از روغن کرچک به همراه هیالورونیک اسید هستند که در روند ریمو لیفت مژه بسیار اثرگذار تلقی می‌ شوند. می‌ توانید محتویات این لوسیون را به کمک یک پد نرم و تمیز روی پلک‌ های خود بکشید. برای این کار باید پد را به مقدار مناسبی از این مواد آغشته نمایید. در استفاده از این لوسیون زیاده‌ روی نکنید تا مواد شیمیایی موجود در آن به چشم‌ های شما آسیب وارد نکند.

۴- از محلول پرم مژه برای صاف کردن آن‌ ها بهره بگیرید

براش مژه را به مقداری محلول پرم آغشته کنید و آن را از پایه یا ریشه مژه‌ های خود به سمت بالا و نوک مژه‌ ها بکشید. به عبارتی مژه‌ ها را از پایین به بالا با این براش آغشته به پرم برس کنید. انجام پیوسته این کار باعث می ‌شود در مدت زمانی بسیار اندک (زیر ۱۰ دقیقه) مژه ‌های شما صاف شود.
بعد می‌ توانید مژه‌ های خود را با پنبه یا پد پاک کنید تا اثرات پرم پاک شود؛ اما لازم است هنگام پاک کردن مژه‌ ها مراقب باشید و آن‌ ها را زیاد نکشید. بعد از خشک کردن پرم می‌ توانید از مواد تثبیت کننده استفاده نمایید و در پایان کار مطمئنا خواهید دید که بدون اینکه آسیبی به مژه‌ هایتان وارد شود، از حالت فر درآمده‌ اند و صاف شده ‌اند.

۵- از روغن‌ های گیاهی استفاده کنید

روغن‌ های طبیعی مانند روغن زیتون‌، روغن کرچک و روغن نارگیل می‌ توانند به شما کمک کنند تا حالت فر مژه‌ های خود را از بین ببرید و مژه‌ ها را به شکل طبیعی صاف کنید؛ بدون اینکه مژه‌هایتان کنده شود یا آسیبی به حجم و زیبایی آن‌ها وارد شود. این مواد می ‌توانند به سرعت اثر کراتین موجود در مژه‌ های لیفت شده را از بین ببرد و مژه ‌ها را به حالت صاف و طبیعی خود برگرداند.

استفاده از روغن‌ ها اثر متقابل بر لیفت و لمینت و کراتینه شدن مژه‌ ها دارند و به همین سبب است که یکی از مراقبت‌ های بسیار مهم بعد از لیفت مژه دور نگه داشتن آن‌ ها از انواع روغن و چربی است که اثرات کراتین و حالت‌دار بودن مژه ‌ها را تخریب می‌کنند.

استفاده از روغن‌ های گیاهی می ‌توانند مدت زمانی که برای ماندگاری و دوام لیفت در نظر گرفته شده را به حداقل برسانند. در واقع زمانی که تصمیم به لیفت مژه‌ های خود می ‌گیرید، باید بدانید که راه قطعی و مشخصی برای از بین رفتن اثرات کراتین و حالت‌ های لیفت و لمینت وجود ندارد و تنها روشی که می ‌تواند بدون هزینه و به شکل طبیعی و به دور از آسیب ‌های مخرب اثرات لیفت را تلطیف کند و باعث ریمو شدن نسبی لیفت شود، همین استفاده از روغن‌ های طبیعی و گیاهی است.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، شما می توانید با استفاده از روش های ریمو لیفت مژه، مژه های خود را در خانه به حالت طبیعی خود بازگردانید. اما اگر می خواهید آثار آن را به سرعت پاک کنید، می توانید به آرایشگاه های معتبر مراجعه کرده و این کار را به دست افراد متخصص این حوزه بسپارید.

 

11 پاسخ
  1. محدثه
    محدثه says:

    پارسال لیفت مژه کردم بعدش پدرم در اومد تا ریمو شه. این مطالبی که گفتید خیلی عالیه احتمالا به زودی برای لیفت مژه و تاتوی ابرو مزاحمتون میشم عزیزم

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button