رژ لب دائم

مطابق شاخصه‌ های مد و جدیدترین ترفندهای آرایشی در دنیای کنونی، بانوان تمایل دارند لب‌ هایی حجیم و خوش‌ رنگ داشته باشند. لوازم آرایشی زیاد و متنوعی برای نزدیک کردن شرایط ظاهری خانم ‌ها به سطح ایده ‌آل خودشان وجود دارد. اما امروزه باتوجه به افزایش میزان مشغله ‌ها و درگیری ‌های روزانه خصوصا برای خانم ‌هایی که شاغل هستند، استفاده از روش‌ های آرایشی دائم می تواند کاربردی‌ تر و بهتر باشد. رژلب دائم یا تتوی لب نیز یکی از روش‌ های آرایشی دائم است که شما را از صرف مدت زمان لازم برای آرایش لب ‌ها بی‌ نیاز می‌ کند یا دست ‌کم این مدت زمان را به حداقل می ‌رساند. این شرایطی بسیار مطلوب برای خانم‌ هایی است که ضمن توجه به زیبایی خود وقت کافی برای آرایش کردن ندارند.
در این مطلب برای آشنایی کامل شما با رژلب دائم و چگونگی روند انجام آن در کنار ذکر توصیه‌ ها و نکات کلیدی، به پرسش هایی که می تواند پاسخ گوی سوالات شما باشد پاسخ می دهیم. پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

رژلب دائم یا تتوی لب چیست؟

برای ایجاد تتو در ناحیه لب، دانه ‌های رنگی مناسبی را که طیف رنگی و میزان غلظت آن توسط خود شما انتخاب شده است، به اولین لایه پوست لب ‌ها تزریق می ‌کنند.

گرچه این روش را تتوی لب می ‌نامیم و این نام در میان مردم جا افتاده است، اما آرایشگران و متخصصان این کار مدت‌هاست از به کارگیری جوهر تتو در انجام روند رژلب دائم استفاده نمی ‌کنند. امروزه جای جوهر تتو را رنگ ‌دانه ‌هایی گرفته ‌اند که ضمن کاهش میزان خطر، باعث می ‌شوند روش رژلب دائم بهتر و طبیعی‌ تر به نظر برسد.

رژلب دائم دقیقا متناسب با سلیقه و علایق کسانی است که می‌ خواهند ضمن زیبا شدن ظاهر لب‌ هایشان نیازی نداشته باشند که بعد از هربار غذا خوردن یا بیدار شدن از خواب دوباره لب ‌های خود را آرایش کنند. دسته دیگر از خانم ‌هایی که تتوی لب می ‌تواند برای آن‌ ها گزینه ‌ای مناسب محسوب شود، کسانی هستند که رنگ لب‌ هایشان تیره و کدر است یا رنگدانه‌ های طبیعی لب ‌های آن‌ ها پراکنده و نامتمرکز شده است. تمام این نقوص باعث می ‌شود نسبت به ظاهر لب‌ های خود احساس رضایت نداشته و در پی ایجاد تغییراتی در آن باشند.
رژلب دائم همچنین می‌تواند رضایت کسانی را که از لب های نازکی برخوردار هستند برای رسیدن به لب‌ هایی درشت ‌تر و پرحجم ‌تر جلب کند و لب ‌های آن ‌ها را برجسته ‌تر و زیباتر نشان دهد.

تتو رژ لب

تتو رژ لب

 

اما نکته ‌ای در این میان وجود دارد که باید به آن بپردازیم و آن این است که این روش را نمی‌ توان روشی همیشگی و دائم دانست چراکه استفاده از جوهر تتو برای ایجاد رژلب دائم کم‌کم منسوخ شده و همین باعث می‌شود لازم باشد در بازه‌ های زمانی مناسب نسبت به تمدید رژلب خود اقدام کنید. با تمام این تفاسیر باید این روش را روشی نیمه دائم برای آرایش لب ‌ها دانست.

اگر می خواهید نسبت به تمدید رژلب نیمه دائم خود اقدام کنید، باید بدانید که بهترین بازه های زمانی سالی یک بار است. رژلب دائم تنها بین ۲ تا ۵ سال بر روی لب ‌ها ماندگاری دارد و پس از آن شاهد ناپدید شدن این رنگدانه ‌ها از روی لب‌ های خود خواهید بود.
توجه داشته باشید که میزان ماندگاری رژلب نیمه دائم شما با شرایط فردی و سبک زندگی شما رابطه تنگاتنگی دارد. اگر جنس پوست شما چرب است و میزان تعرق آن بالا است، باید در محدوده ‌های حدود ۶ تا ۷ ماه یک بار برای تمدید رژلب به کلینیک یا آرایشگاه مورد نظر خود مراجعه کنید. همچنین اگر ورزش‌ های پر تحرکی انجام می ‌دهید که میزان تعرق را افزایش می ‌دهد، یا اگر شنا می‌ کنید، بازه‌ های زمانی لازم برای تمدید رژلب کوتاه تر خواهد شد.

روش استفاده از ؤز لب دائم برای چه کسانی مناسب نیست؟

  • خانم‌ هایی که مراحل بارداری یا شیردهی را پشت سر می‌ گذارند.
  • کسانی که از داروهای رقیق ‌کننده خون استفاده می ‌کنند.
  • کسانی که دچار کم‌ خونی هستند.
  • خانم ‌هایی که در ناحیه لب‌ های خود دچار عارضه پسوریازیس هستند.
  • مبتلایان به بیماری دیابت.
  • مبتلایان به بیماری‌ های خودایمنی.
  • کسانی که مراحل شیمی درمانی را طی می ‌کنند.

مراحل انجام تتوی لب یا روش انجام آرایش نیمه دائم لب‌ ها

میکروپیگمنتیشن روشی است که هم برای ناحیه ابرو و هم برای ناحیه لب‌ ها از آن استفاده می ‌شود. در میکروپیگمنتیشن لب از سوزنی مخصوص برای تزریق رنگدانه‌ های لازم به لب‌ ها استفاده می ‌شود. این روش به طور معمول بیشتر از دوساعت زمانگیر نیست و لازم به ذکر است که مدت زمان لازم برای انجام این روش رابطه زیادی با نوع پوست فرد دارد.
جنس پوست بعضی افراد به گونه ای است که می‌توان با سهولت بیشتر و در مدت زمان کم‌ تر رنگدانه‌‌ ها را به لایه مناسب لب تزریق کرد. در مقابل افرادی هستند که رنگ ‌دهی رنگدانه ‌ها در زیر پوست آن‌ ها مناسب نیست و در این حالت متخصص باید از رنگدانه ‌های بیشتر استفاده کند و زمان و دقت زیادی را برای اخذ نتیجه مطلوب به کار بگیرد.

حالا به شرح مراحل لازم برای انجام روش رژلب دائمی می‌ پردازیم:

۱- از یک کلینیک و یا ارایشگاه معتبر و فردی که در این زمینه دارای تخصص و تجربه است برای ایجاد رژلب دائم بهره بگیرید.

توجه داشته باشید که سلامت شما در این بین از هرچیزی مهم تر است. لذا برای جلوگیری از هرگونه خطر احتمالی باید با تحقیقات کافی وارد عمل شوید و کلینیک و یا آرایشگاهی را انتخاب کنید که مورد اطمینان باشد و از تیم و افرادی مجرب و کارکشته برای انجام چنین فرایندهایی که مستقیما با سلامت و ظاهر شما در ارتباط است استفاده کند. توجه کنید که قبل از انجام این کار باید از مشاوره‌ های تخصصی بهره بگیرید و توضیحاتی را که تتوکار شما برایتان ارائه می ‌کند با دقت مد نظر قرار دهید تا با اطلاعات کافی و به شکل کاملا مصمم این فرایند را طی کنید.

۲- فرم و رنگ رژلب دائم خود را تعیین کنید

در این مرحله لازم است با همفکری تتوکار خود به انتخابی واحد از حالت و رنگ لب ‌هایتان برسید تا همه چیز مطابق طرح و برنامه صحیح پیش برود. رنگ پوست و ابعاد صورت و فرم چهره شما همگی در انتخاب رنگ و طرح رژلبتان باید مورد توجه قرار بگیرد و با تطابق تمام این فاکتورهای زیبایی، فرم و رنگی را انتخاب کنید که به چهره شما بیاید. در این زمینه متخصص با توجه به تجربیات خود پیشنهاداتی را ارائه می‌ کند که لازم است از این توصیه‌ ها در کنار سلیقه و علاقه خود استفاده کنید. در میان کسانی که تجربه تتوی لب را داشته‌ اند بیشتر شاهد انتخاب رنگ لب‌ ها در طیف صورتی و صورتی کم‌ رنگ هستیم که این موضوع نشان می‌ دهد این رنگ پرطرفدارتر است.

۳- سر کردن موضعی لب‌ ها

برای اینکه درد کم ‌تری را به هنگام ضربه ‌های سوزن بر روی لب خود تحمل کنید، متخصص از مواد بی ‌حسی برای سر کردن ناحیه مناسب استفاده می ‌کند. از آنجا که پوست لب‌ ها و اطراف لب ‌ها بسیار نازک، ظریف و حساس است، تحمل ورود و خروج سوزن در آن طاقت ‌فرسا است و استفاده از این بی‌ حسی باعث می ‌شود درد به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

۴- تزریق شدن رنگدانه ‌ها به لایه اول پوست لب‌ ها

در این مرحله که شاید بتوان آن را کلیدی ترین مرحله در فرایند ایجاد رژلب دائم دانست، رنگدانه‌ های تعیین شده، به پوست لب تزریق می‌ شوند. این رنگدانه‌ ها همان رنگدانه‌ هایی هستند که کیفیت و رنگشان مورد تایید شما و متخصصتان قرار گرفته است.

۵- تثبیت رنگدانه‌ ها به روش موثر

بعد از اینکه رنگدانه‌ ها به لب‌های شما تزریق شد، باید برای بهبود جای سوزن خوردگی ‌ها و زخم‌ ها، حدود ۲ هفته تا یک ماه با مراقبت‌ های لازم منتظر بمانید و بعد از آن باید مجددا به کلینیک و آرایشگاه خود مراجعه کنید. این مرحله، مرحله ‌ای است که در آن شرایط فرم و رنگ لب‌ های شما با دقت بررسی می ‌شود و در صورت وجود هرگونه نقص یا ایراد، تتوکار نسبت به رفع آن مبادرت می‌ کند. همچنین میزان غلظت و جایگاه رنگدانه ‌ها به دقت اندازه ‌گیری می ‌شود و در صورت پراکندگی غیر متعادل این رنگدانه ‌ها، متخصص شما با بهره‌ گیری از روش‌ هایی این مشکلات را برطرف کرده و نتیجه نهایی را به ایده‌ آل شما نزدیک خواهد کرد.

مراحل انجام تتو رژ لب

مراحل انجام تتو رژ لب

 

مراقبت ‌های بعد از تتوی لب

  • برای اینکه لب ‌های خود را از خشکی، خوردگی و پوسته‌ پوسته شدن در امان نگه دارید، لازم است آن‌ ها را با روغن‌های طبیعی مثل روغن نارگیل چرب کنید یا از وازلین استفاده کنید.
  • برای آشامیدن نوشیدنی ها از نی استفاده کنید.
  • بعد از هربار خوردن غذا یا خوراک‌ های مختلف با پدی نرم یا پنبه آغشته به آب لب‌ های خود را تمیز کنید.
  • مراقب باشید که لب ‌ها را از هرگونه اصطکاک با ناخن، اشیای خشن و پارچه ‌های زبر در امان نگه دارید.
  • بهتر است در هفته اول از مواد آرایشی استفاده نکنید.
  • از خوردن فلفل یا خوراکی ‌ها و غذاهای تند اجتناب کنید.
  • در یک هفته اول از شیرجه با سر در آب استخر پرهیز کنید.
  • بهتر است در طول هفته اول صورت خود را از بخارات و دود و آفتاب دور نگه دارید.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، رژ لب دائم یکی از روش هایی است که شما می توانید به کمک آن، لب های خود را بدون نیاز به آرایش، خوش رنگ و زیبا نگه دارید. برای انجام این کار حتما به آرایشگاه های متخصص و معتبر مراجعه نمایید. ما در مهری ماه به طور کاملا تخصصی، آماده ارائه خدماتی نظیر رژ لب دائم هستیم.

5 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button