تخلیه فیلر لب

فیلرهای لب مانند ژویدرم و Restylanمی توانند حجم فوری اما موقتی به لب ها ببخشند. درست است که این روزها بسیاری از افراد به سراغ استفاده از این روش برای حجم دهی و زیباسازی لب های خود می روند، اما گاهی برخی از مراجعین از نتیجه درمان خود ناراضی هستند. در این حالت اغلب به دنبال راهکاری برای از بین بردن آنچه که به لب های خود تزریق شده، یعنی تخلیه فیلر لب خواهند بود.
خوشبختانه تخلیه فیلر لب نسبتا آسان است و می توان با مراجعه به پزشک این کار را انجام داد. البته همان طور که می دانید تزریق فیلر لب و تخلیه آن، هزینه بر بوده و می تواند اثرات سوئی داشته باشد، به همین دلیل می توان برای زیباسازی لب، از روش های دیگری، مانند تاتو رژ لب استفاده کرد. با مراجعه به بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن تهران، می توانید تمامی این مشکلات را دور بزنید و لب های زیبایی را به خود هدیه نمایید.

تخلیه فیلر لب

همان طور که گفتیم، می توان فیلر لب را تخلیه کرد. فیلرهای اسید هیالورونیک را می توان به کمک آنزیم از بین برد. آنزیم ها سبب در هم شکسته شدن فیلرها می شوند و می توان به سرعت نتیجه را مشاهده نمود.
اما تخلیه فیلرهایی از جنس سیلیکون، می تواند دشوارتر باشد. از این رو برای از بین بردن این نوع از فیلرها، باید خود را به تیغ های جراحی بسپارید.

فیلرها به صورت طبیعی تا چه مدت دوام دارند؟

فیلرهای لب از هیالورونیک اسید (HA)، کربوهیدراتی است که به طور طبیعی در بدن وجود دارد، ساخته می شوند. با گذشت زمان، مواد پرکننده HA توسط بدن متابولیزه می شوند، اما این فرآیند ممکن است یک سال طول بکشد. کلاژن نیز به طور طبیعی توسط بدن تولید می شود؛ این در حالی است که فیلرهای لب بر پایه کلاژن نیز طی دو سال به آرامی متابولیزه می شوند.
اما برخی از فیلرهای لب که از جنس سیلیکون مایع که نوعی پلیمر مصنوعی بوده، ماندگاری طولانی تری دارند. این نوع از فیلرها تائیدیه FDA را ندارند و هرگز به طور طبیعی حل نمی شوند. به همین دلیل حذف آن ها کاری دشوارتر خواهد بود.

چگونه از شر فیلرهای لب خلاص شویم؟

چگونه از شر فیلرهای لب خلاص شویم؟

چگونه از شر فیلرهای لب خلاص شویم؟

بیشتر فیلرهای لب را می توان به کمک تزریق از بین برد. اما با توجه به جنس فیلرهای لب، این روش تخلیه می تواند متفاوت باشد. در برخی از موارد، باید به یک متخصص آموزش دیده مراجعه نمایید. درست است که این روش زیبایی لب، روشی غیر تهاجمی محسوب می شود، اما ممکن است خطراتی در پی داشته باشد. به همین دلیل می توان به روش هایی مانند تاتو لب اکتفا کرد.

تخلیه فیلر لب با تزریق

فیلرهای هیالورونیک اسید HA را می توان با استفاده از آنزیمی به نام هیالورونیداز با سرعت زیادی از بین برد. در این روش، قبل از شروع کار، از کرم بی حس کننده استفاده می کنند. سپس به دنبال آن، تزریق هیالورونیداز آغاز می شود. اغلب تا ۵ روز روند تجزیه فیلر به طول می انجامد. در حال حاضر این روش کارآمدترین و کم تهاجمی ترین روش پاک سازی لب است.

جراحی

فیلرهای سیلیکونی با گذشت زمان می توانند ظاهری برآمده یا ناهموار پیدا کنند. در این حالت افراد به دنبال تخلیه فیلر لب خواهند بود.
تخلیه فیلر لب با جراحی برای فیلرهای سیلیکونی موثر است. به این منظور، پس از بی حسی موضعی برای بی حس کردن لب ها، از چاقوی جراحی استفاده می کنند. پس از استخراج فیلرهای سیلیکونی، در صورت نیاز، بخیه زده می شود. این روند جراحی زیبایی ممکن است منجر به ایجاد زخم شود.

خطرات چیست؟

تزریق هیالورونیداز به عنوان یک درمان ایمن و قابل اعتماد در نظر گرفته می شود، با این وجود هنوز هم خطر عوارض جانبی برای آن وجود دارد. عوارض جزئی و شایع آن شامل کبودی و تورم موقتی در محل تزریق است. اما گاهی اوقات واکنش های آلرژیک نادر از تزریق هیالورونیداز گزارش شده است. برخی از بیماران نیز درد، خارش و تورم شدید را تجربه می کنند.
بهبود تخلیه فیلر لب با تا چند هفته طول می کشد. درواقع در این روش زمان بیشتری نیاز است تا پوست شما به طور کامل بهبود یابد. همچنین ممکن است پس از انجام این عمل جای زخم ها به صورت دائمی باقی بمانند. مانند هر روش جراحی، درد و تورم پس از جراحی، خونریزی جزئی و عفونت می توانند از عوارض جانبی این راهکار باشد.
درد و تورم اغلب با شروع بهبودی پوست فروکش می کند. همچنین عفونت ها باید با استفاده از یک دوره آنتی بیوتیک درمان شوند. در صورت مشاهده افزایش تورم یا ایجاد رگه های قرمز در اطراف زخم، مراجعه مجدد به پزشک ضروری است.

تاتو لب

تاتو لب

سخن پایانی

همان طور که گفته شد، استفاده اثرات فیلرهای لب موقتی است اما در صورت عدم رضایت از نتیجه نهایی، می توان آن ها را برطرف کرد. اما به طور کلی، روش های بهتری برای زیباتر کردن لب ها وجود دارد؛ روشی کم هزینه تر و بی خطرتری مانند تاتو لب وجود دارد. شما به این طریق می توانید بدون تزریق مواد شیمیایی به لب های خود فرم زیبایی دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button