یکی از روش های زیبایی و تقارن سازی ابروها استفاده از روش فیبروز می باشد. از آنجا که بسیاری از افرادی که علاقه به انجام این روش را دارند، به علل شرعی حاضر به انجام این کار نمی باشند و برای انجام فیبروز بر روی ابروهای خود و یا اصلاح ایرادات ابروی خود دچار شک و تردید می باشند، اما برای کسانیکه نگران این موضوع هستند و از لحاظ دینی مشکلی برای آن به شمار می آورند، آیا حکم شرعی  فیبروز وجود دارد؟ برای آگاهی از این موضوع ادامه مطلب را از دست ندهید.

حکم شرعی فیبروز ابرو

فیبروز ابرو

قبل از اینکه در مورد حکم شرعی و دینی فیبروز صحبت کنیم، تعریف جامعی از فیبروز و افرادی که می توانند از این روش استفاده کنند داشته باشیم. به طور کلی فیبروز ابرو یک روش تقریبا جدیدی از زیباسازی ابروهاست که معمولا با روش قلم دستی و با کمک سوزن های یکبار مصرف رنگ های طبیعی را در لا به لای تارهای موی ابرو قرار می دهند و افرادی که دارای ابروهایی نامتقارن هستند و یا دچار جای بخیه و یا شکستگی در موضع ابروان خود هستند، با استفاده از این روش زیبایی را مجددا به ابروهای خود باز خواهند گرداند.

در این روش به این دلیل که به صورت دستی انجام می شود، مهارت فرد پیگمنتر بسیار موثر است. معمولا رنگ فیبروز را در لایه میانی پوست قرار می دهند و به همین دلیل در صورت عدم تمایل مشتری به نگهداری فیبروز می توان بعد از یک دوره یکماهه آن را ریمو کرد و به علت اینکه رنگ های مورد استفاده در فیبروز از رنگ های آلی و معدنی استفاده می شود، پس از ریمو کردن همانند تاتو، جای قرمزی بر جای نخواهد گذاشت‌ و به همین دلیل طرفداران زیادی دارد. پیگمنتر می بایست به خوبی با انواع رنگ پوست و جنس آن آشنا باشد تا بتواند رنگ های مختلف را به درستی با یکدیگر ترکیب کند و رنگ خروجی شامل رنگی باشد که کاملا با رنگ پوست مشتری هماهنگی داشته باشد.

البته توجه به این نکته ضروری است که ضخامت و نوع مدل ابرو در روش فیبروز معمولا بر‌ اساس قانون فی(۶۱۶) و قوانین و اصول آکادمی جهانی فیبروز توسط پیگمنتر تعیین می گردد، اما در صورت درخواست مشتری می توانید این اصول و علاقمندی مشتری را با یکدیگر ترکیب کنید و مدلی جدید طراحی کنید که علاوه بر رعایت اصول فیبروز باعث رضایت فرد نیز گردد. قبل از انجام فیبروز می بایست اگر به انجام تاتو و روش های مشابه و همچنین مواد بی حسی حساسیت و آلرژی دارید، حتما با پیگمنتر در میان بگذارید، زیرا در صورت بروز حساسیت به رنگ های فیبروز باعث ایجاد عفونت و مشکلات و عواقب بعدی خواهید گردید و نیاز به درمان پیدا خواهید کرد. البته معمولا چنین حالتی پیش نمی آید، زیرا رنگ های مورد استفاده در روش فیبروز معمولا ضد حساسیت هستند.

حکم شرعی فیبروز ابرو

حکم شرعی فیبروز ابرو

همانطور که گفته شد به علت اینکه بیشتر افرادی که علاقمند به انجام روش فیبروز برای ابروهای خود هستند، به علل دینی و شرعی حاضر به انجام چنین کاری نمی شوند و نمی توانند عیوب ابروهای خود را کاور کنند. خوب است بدانید از نظر تمام چهره های دینی بزرگ استفاده از روش فیبروز به علت اینکه رنگ در لایه میانی پوست قرار می گیرد و سطح پوست پوشیده از رنگ نمی گردد، مانعی برای آبرسانی به پوست نخواهد بود و برای انجام وضو با غسل بلامانع خواهد بود.

به طور کلی تا زمانیکه رنگ مانع از رسیدن آب به سطح پوست نگردد، هیچ مشکلی برای انجام فرایض دینی خود نخواهید داشت. لذا افرادی که به امور دینی خود مقید هستند و نگران این مساله هستند، می توانند با خیال راحت به انجام فیبروز و ترمیم ابروهای آسیب دیده خود کنند و از نظر حکم شرعی خیالشان راحت باشد.

چه افرادی می توانند از روش فیبروز استفاده کنند؟

افرادی که تا به حال از روش های تاتو برای ابروهای خود استفاده نکرده اند، فیبروز می تواند روش مناسبی برای ترمیم ابروهای آن ها باشد. اگر قبلا از تاتو استفاده کرده اند، قادر نخواهند بود از روش فیبروز استفاده کنند. افرادی که دارای عیوب ابرو، خط بخیه و یا شکستگی در محل ابروهای خود هستند نیز می توانند برای کاور کردن ابرو و زیبایی آن ها از روش فیبروز استفاده کنند‌. فرد باید دقت کند که هنگام استفاده از روش فیبروز پوست باید کاملا تمیز و بدون خط و خش و زخم باشد، در غیر اینصورت تا زمان بهبود کامل پوست خود، می بایست از انجام فیبروز خودداری کنند، زیرا رنگ به خوبی در محل شیار شکل گرفته قرار نخواهد گرفت و باعث ریزش رنگ می گردد و خروجی کار تقارن ابروها را به دنبال نخواهد داشت.

رنگ های مورد استفاده در روش فیبروز

اکثر رنگ های مورد استفاده در روش فیبروز از رنگ های طبیعی آلی و معدنی استفاده می گردد و بنابراین در تهیه آن ها از هیچگونه فلزات سنگین به کار برده نشده است و به سرعت درون پوست نفوذ می کند و باعث جلوگیری از ریزش رنگ خواهد شد. خوب است بدانید هنگام انجام فیبروز ممکن است ته رنگ هایی در حین انجام این روش بر روی پوست شما باقی بماند، اما این رنگ ها به سرعت پاک خواهند شد و نهایت پس از یکی دو جلسه استحمام اثری از آن ها باقی نخواهد ماند.

به علت اینکه این رنگ ها کاملا طبیعی هستند و در تهیه آن ها از هیچگونه فلزاتی همچون سرب و نیکل استفاده نشده است، حالت سبکی روی پوست دارند و به سرعت جذب می گردند.

البته برندهای مختلفی برای رنگ های فیبروز در بازار موجود است و با توجه به مرکز مورد انتخاب شما برای انجام فیبروز و همچنین میزان حرفه ای بودن فرد پیگمنتر در انتخاب رنگ ها، شما می توانید مطمئن باشید که از رنگ های طبیعی و اورگانیک استفاده میشود. بنابر این و با توجه به طبیعی بودن رنگ ها حکم شرعی فیبروز ابرو بلامانع است و از نظر شرعی برای نماز و روزه و بقیه اعمال شرعی منعی ندارد.

حکم شرعی فیبروز ابرو

خلاصه مطلب

 

فیبروز ابرو از جمله اقدامات زیبایی برای ابروهایی که دچار شکستگی یا نواقص می باشد و همچنین برای افرادی که به دنبال زیباتر کردن ابروهای خود و یا رنگ دائمی بر روی آنها و همچنین طراحی حالت جدیدی برای ابروهای خود هستند، گزینه مناسبی محسوب می‌گردد. معمولاً فیبروز از طریق سوزن چند بار مصرف استفاده می شود و رنگ به کار رفته در فیبروز با توجه به کلینیکی که در آن انجام می دهید ممکن است از برندهای مختلفی استفاده گردد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button