تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن چیست؟ ابروها از مهم ‌ترین اجزای صورت هستند که بیش از هر چیز جنبه زیباسازی صورت را برعهده دارند و به همین سبب آرایش ابرو به شیوه‌ صحیح باعث می ‌شود هارمونی چشم و ابرو به بهترین شکل حفظ شده و بر ایجاد یک میمیک زیبا بیفزاید. چنانچه شما در ابرو‌های خود و فرم و حالت آن‌ ها نقص یا ایرادی می‌ بینید، می‌ توانید برای بهبود و زیباسازی آن‌ ها از روش‌ های میکروبیلیدینگ و میکروپیگمنتیشن استفاده کنید. این روش ‌ها دسته ‌ای از روش‌ های آرایشی نیمه دائم هستند که فرصت ایجاد فرم دلخواه برای ابروهای شما را فراهم می ‌سازند. تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن چیست؟

 

میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

 

اکثر افراد برای بهبود شرایط ابروهای خود و آرایش کردن آن‌ها از لوازم آرایشی مخصوص به آن نظیر مداد یا ریمل یا سایه ابرو استفاده می ‌کنند اما استفاده از ابزار آرایشی این ‌چنینی، علاوه بر نیاز به صرف زمان طولانی احتیاج به تخصص کافی در میکاپ ابرو دارند تا ابروها به شکل صحیح و با رعایت تعادل آرایش شوند و در کنار تمام این‌ ها نمی‌ توان از اثرات پوستی مخربی که خواه ناخواه به وسیله استفاده از این مواد آرایشی به وجود می‌آید چشم پوشی کرد.

 

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

بنابراین شرایطی مثل عدم وجود فرصت کافی برای آرایش کارآمد ابروها، عدم رضایت از نتیجه‌ای که پس از آرایش آن‌ ها به دست می ‌آید و حساسیت پوست نسبت به استفاده مداوم از مواد شیمیایی موجود در لوازم آرایشی، آن دسته از خانم‌ هایی را که در کنار اهمیت به ابروهای خود فرصت کافی برای آرایش روزانه آن‌ها را ندارند به صرافت استفاده از روش ‌های آرایش نیمه دائم ابرو مثل میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن انداخته است تا به وسیله سلسله‌ مراتبی که در این روش‌ها برای زیباسازی ابرو به کار می ‌رود، نقص ‌هایی مثل کم‌ حجم بودن و نازک بون ابرو را مرتفع کرد.

در بین بانوان خانم‌ هایی هستند که به دلایل مختلف ابرو‌های پهن و پرپشت ندارند اما به مدد تکنولوژی جدید می ‌توانند به شکل دائم یا نیمه دائم فرم و مدل ابروها را به ایده‌آل خود نزدیک کنند و به سبب تقاضای زیادی که در این زمینه وجود دارد روش‌هایی مثل میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن در بین بانوان بسیار رواج پیدا کرده است. در میان بازار گرم عرضه و تقاضا، روش‌ها متنوع و زیادی برای جذب مشتری وجود دارد و از میان آن‌ها می‌توان به میکروبلیدیگ و میکروپیگمنتیشن و میکروشیدینگ که از مرسوم ‌ترین و پرطرفدارترین روش‌ ها هستند، یاد کرد. اما مسلما این روش‌ ها تفاوت‌ هایی هرچند جزئی و کوچک باهم دارند که ما را بر صدد تهیه این مطلب برآورده تا تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن را برای شما عنوان نماییم.

بی‌ شک وقتی قصد استفاده از روش‌های دائم یا غیر دائم را برای آرایش ابروهای خود دارید با پیشنهادات و توصیه ‌های فراوانی از طرف اطرافیان مواجه می‌ شوید؛ پس خواندن این مقاله و کسب اطلاعات کافی درباره تفاوت ‌ها و شباهت‌ ها و نکات مربوط به استفاده از این روش ‌ها می ‌توانند به شما کمک کنند تا با اطلاعات بیشتر و دید بازتری نسبت به انجام یا عدم انجام این روش ‌ها اقدام نمایید.

تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

بهتر است قبل از ذکر تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن، ابتدا چندی از شباهت‌ های این دو روش را بیان کنیم تا بهتر و بیشتر با آن ‌ها آشنا شوید. هر دو روش جزء روش‌ های آرایشی نیمه ‌دائم ابرو به شمار می‌ آیند و هردو با ابزاری مشابه ابزار تاتو مثل سوزن و جوهر سر و کار دارند. هدف از انجام هردوی این روش ‌ها این است که ابروها از حالت کم‌ حجم و نازک خود خارج شده و زیباتر و پهن ‌تر به چشم آیند. در کنار این ها رنگی که برای انجام هردوی این روش‌ ها به ‌کار می ‌رود باهم یکسان است؛ رنگ‌ هایی که زنده‌ تر و طبیعی ‌تر از رنگ‌های تاتو به نظر می رسند.

البته لازم به ذکر است که میکروبلیدینگ از روش‌ های هاشور ابرو به حساب می ‌آید و زیر مجموعه ‌ای از تاتو است اما میکروپیگمنتیشن جایگزینی جدید برای هاشور ابرو تلقی می ‌شود.

– میکروبلیدینگ به واسطه ابزاری به نام “بلید” انجام می ‌شود اما انجام میکروپیگمنتیشن به وسیله ابزارآلات برقی و الکتریکی صورت می‌ گیرد. “بلید” وسیله‌ ای است که در نوک آن مجموعه‌ ای از سوزن‌ها وجود دارد و به شیوه دستی و مکانیکی کار میکروبلیدینگ را بر روی پوست انجام می‌ دهد.

– در میکروبلیدینگ تنها امکان طراحی خط و حاشیه ‌ای شبیه به موها را فراهم می‌ شود و به شکل طبیعی قسمت مورد نظر از پوست را دچار تغییرات رنگ مناسب نمی ‌کند. در این صورت تنها استفاده از هاشور برای تغییر رنگ کارساز است. درحالی که در روش میکروپیگمنتیشن به صورت نقطه به نقطه سایه و حالتی از ریشه مو و ابرو ایجاد می ‌شود که همین کار باعث ایجاد رنگ مناسب در ناحیه دلخواه از پوست خواهد شد.

– یکی دیگر از تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن عمق تزریق رنگ است. ماندگاری و دوام روش میکروپیگمنتیشن نسبت به میکروبلیدینگ بیشتر است به این دلیل که در میکروپیگمنتیشن عمق تزریق پیگمنت بیشتر است و استفاده از آن برای پوست ‌هایی که به‌ طور معمول مرطوب و چرب هستند نیز کارساز است و به بافت‌ های پایین‌ تر و عمیق ‌تری از پوست نفوذ کرده و تثبیت می ‌شود. اما انجام روش میکروبلیدینگ به خاطر نفوذ با عمق کمتر برای پوست ‌های چرب با میزان تعرق بالا کارآمد نیست.

– میکروبلیدینگ برای کسانی که در ناحیه ابرو زخم کهنه یا گوشت اضافه دارند مناسب نیست چراکه این جراحات باعث ایجاد پستی و بلندی در پوست این قسمت شده و علاوه بر آن با ایجاد خراش‌ های دیگر ممکن است تعداد این جراحات افزایش یابد.

– فرایند انجام میکروپیگمنتیشن نسبت به میکروبلیدینگ طولانی ‌تر است به زمان بیشتری نیاز دارد. میکروبلیدینگ به طور معمول بیشتر از دو جلسه به طول نمی ‌انجامد. جلسه اول صرف تعیین شکل کلی ابرو و جلسه دوم نیز صرف اصلاحات پایانی و ترمیم ابرو می‌ شود که نهایتا به دوساعت زمان نیاز دارد اما باید بدانید که غالبا جلسه اول بیشتر از جلسه دوم به طول می ‌انجامد.

– ظرافت کار در میکروبلیدینگ نسبت به میکروپیگمنتیشن به واسطه استفاده از ابزار دستی بیشتر است.

– سایه ‌ها و شیدینگ ‌هایی که در میکروپیگمنتیشن زده می‌ شود بهتر و دقیق ‌تر از میکروبلیدینگ است.

– طیف‌ ها و رنگ ‌سازی ‌های تیره به واسطه روش میکروبلیدینگ بهتر از آب در می‌ آید اما رنگ ‌های روشن با روش میکروپیگمنتیشن سازگارتر است.

نکات مهم پیش از انجام میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

نکات مهم پیش از انجام میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن

 

نکاتی که قبل از انجام روش ‌های میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن باید به آن توجه کنید

قبل از انجام این روش ‌های آرایشی برای ابرو در انتخاب کلینک مناسب نهایت دقت را به کار بگیرید تا این کار در نهایت امنیت و به واسطه تخصص افرادی که در این زمینه تبحر کافی دارند انجام شود. حتما از سالم بودن و یک ‌بار مصرف بودن ابزار و به ویژه سوزن‌ ها اطمینان حاصل کنید تا از ایجاد هرگونه عفونت و بیماری جلوگیری شود.

توجه داشته باشید مواد آرایشی غیر استاندارد که از متریال شیمیایی نامرغوب ساخته شده ممکن است صدمات جبران ناپذیری را برای پوست شما به وجود بیاورد و در این بین توجه کنید که سلامت شما و پوستتان از هر چیزی مهم ‌تر و حیاتی ‌تر است.

توصیه‌ های متخصصان را برای مراقبت‌ هایی که بعد از انجام چنین روش‌هایی باید انجام شوند، جدی بگیرید و خصوصا اگر پوست حساسی دارید مراقب ایجاد هرگونه آلرژی و حساسیت غیرمتعارف در پوست خود باشید و درصورت وخامت شرایط به پزشک مراجعه نمایید. نهایت دقت و هوشمندی خود را به کار بگیرید که بعد از انجام هریک از مراتب و مراحل انجام کار نتیجه مطلوب برای شما به ارمغان آمده باشد.

در آخر پس از بررسی تفاوت میکروبلیدینگ و میکروپیگمنتیشن، توصیه کلیدی این است که قبل از انجام هر یک از این روش‌ ها به ‌طور کامل از انجام آن اطمینان حاصل کنید و رضایت کامل داشته باشید چراکه بعد از انجام این کار چنانچه پشیمان شوید، حتی با روش‌ هایی مانند لیزر هم نمی ‌توانید به ‌طور کامل اثرات ناشی از این تکنیک‌ ها را از روی پوست خود پاک کنید و آن را به شکل اول خود بازگردانید.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button