در قدیم از رنگ های خاصی برای انجام تاتو در بدن استفاده می شد، به این رنگ ها که جوهر نیز گفته می شد، دو رنگ خاص داشت و امکان تغییر رنگ در آن وجود نداشت، اما امروزه شما می توانید با انجام تاتوی لب به وسیله رنگدانه های مخصوص و با کمک دستگاه آن که به روش میکروپیگمنتیشن معروف است و برخی آن را روش هاشور لب نیز می شناسند، بدون تزریق ژل و یا بوتاکس که حجم زیادی از مواد شیمیایی را وارد لب های خود می کنید، با روش میکروپیگمنتیشن با استفاده از رنگ های معادن طبیعی و همچنین روشی بدون درد اقدام به تاتو لب کنید. برای آشنایی با روش میکروپیگمنتیشن ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید‌.

آشنایی با میکروپیگمنتیشن

همانطور که می دانید زیبایی لب ها به خصوص برای افرادی که رنگ لب های آن ها خیلی تیره و یا سفید است و همچنین افرادی که دارای نقصی در لب های خود هستند و لب ها به صورت قرینه نمی باشد، فاکتور مهمی تلقی می گردد، بنابراین  این گونه افراد می توانند از تاتو به روش میکروپیگمنتیشن برای اصلاح مدل و رنگ لب های خود استفاده کنند.

به طور کلی می توان گفت میکروپیگمنتیشن نوعی عمل زیبایی غیر تهاجمی است که با تزریق رنگدانه هایی با رنگ های طبیعی معدنی و از طریق سوزن های دستگاه میکروپیگمنتیشن روی خط لب و یا کل لب تزریق می گردد و باعث تغییر حالت و رنگ لب ها می گردد. ایجاد تاتو روی خط لب خیلی کم انجام می گردد، زیرا این روش تقریبا از مد افتاده است و بیشتر افراد روی کل لب خود از روش میکروپیگمنتیشن استفاده می کنند و بزرگ کردن و بولد کردن خط لب معمولا به تنهایی انجام نمی پذیرد. از طرف دیگر بسیاری از افراد وجود دارند که به علت شغل یا مشغله خود قادر به انجام آرایش و یا تمدید آرایش خود به خصوص رژلب نیستند و با این روش می توانند لب هایی با آرایش دائمی داشته باشند.

عوامل موثر در کیفیت تاتو به روش میکروپیگمنتیشن

– از آنجایی که در روش میکروپیگمنتیشن رنگدانه ها از طریق سوزن دستگاه در لایه میانی پوست قرار داده می شود، بنابراین برای داشتن کیفیت بالای میکروپیگمنتیشن می بایست از رنگ های با کیفیت و مناسب استفاده کنید، شاید در ابتدا استفاده از رنگ های مارک مرغوب و با کیفیت و صد البته گران قیمت، به صرفه به نظر نرسد‌، اما باید بدانید که هیچ گرانی بی علت نیست و شما با پرداخت هزینه بیشتری برای رنگ با کیفیت و مناسب علاوه بر اینکه کالیته رنگ مورد نظر، دقیقا همان رنگی است که مد نظر شماست و همچنین هنگام تایم پوسته ریزی لب، رنگ تزریق شده در لایه میانی لب کمتر ریزش پیدا می کند و نیاز به ترمیم و دوباره کاری پیش نمی آید، پس می بینید که با انتخاب رنگ با کیفیت تر از پرداخت هزینه های اضافی دور خواهید شد.

– قدرت و سرعت دست میکروپیگمنتر از جمله عوامل موثر در میکروپیگمنتیشن موثر می باشد. به عبارت دیگر هر چه سرعت دست میکروپیگمنتر بیشتر باشد، کیفیت خروجی کار بسیار بهتر خواهد بود‌، زیرا به خصوص در ناحیه خط لب که از روش کوک زنی استفاده می شود، هرچه سرعت توام با دقت در کار میکروپیگمنتر بیشتر باشد، کیفیت کار ارائه شده برای مشتری نیز بهتر خواهد شد.

– مهارت فرد میکروپیگمنتر در محاسبه میزان قرار دادن سوزن در زیر پوست نیز بسیار مهم است. فرد باید سوزن را در لایه میانی پوست قرار دهد و نسبت به تزریق رنگدانه اقدام کند، در غیر اینصورت اگر سوزن در عمق بیشتری قرار بگیرد، عملا رنگ مشخص نخواهد شد و اگر سوزن در عمق کمتر قرار بگیرد، هنگام تایم پوسته ریزی لب چون رنگ ها نزدیک به لایه سطحی لب می باشد، تمام رنگ ها از بین خواهد رفت.

میکروپیگمنتیشن-لب

میکروپیگمنتیشن برای چه افرادی مناسب است؟

۱-افرادی که به واسطه شغل و یا مشغله فکری نمی توانند آرایش خود را تجدید کنند و زمان کافی برای اینکار ندارند.

۲-افرادی که دارای شکستگی و یا خط و جای بخیه روی لب های خود هستند.

۳-افرادی که به صورت مادر زادی دارای لب شکری و یا مشکلات مربوط به لب ها می باشند.

۴-افرادی که دارای رنگ لب بسیار کمرنگ و یا تیره و کبود رنگ می باشند.

۵-افرادی که ضخامت لب های آن ها کم است و نیاز به ترمیم دارند.

۶-افرادی که برای زیبایی لب های خود نیاز به حجیم کردن لب دارند، اما به دنبال روش کم خطری هستند.

۷-افرادی که به لوازم آرایشی حساسیت دارند‌.

اقدامات قبل از میکروپیگمنتیشن لب

۱- یکروز قبل از میکرو از قرار گرفتن در معرض آفتاب خودداری کنید.

۲- در صورت سابقه حساسیت از قرص سیتریزین استفاده کنید.

۳- چند ساعت قبل از انجام میکرو از کافئین استفاده نکنید.

۴- از انجام لایه برداری سه روز قبل از میکروپیگمنتیشن خودداری کنید.

 

میکروپیگمنتیشن-لب

اقدامات بعد از میکروپیگمنتیشن

۱-از دستکاری و کندن پوسته های لب بعد از میکروپیگمنتیشن جدا خودداری کنید.

۲-از استفاده لوازم آرایشی روی لب ها تا سه روز خودداری کنید.

۳-از خوردن و نوشیدن غذاها و نوشیدنی های تند و محرک خودداری کنید.

۴-از قرار گرفتن در معرض آفتاب جلوگیری کنید.

۵-حداکثر تا یک هفته پس از میکرو از وان حمام یا استخر استفاده نکنید.

 

خلاصه مطلب

امروزه انجام میکروپیگمنتیشن لب را به عنوان کم خطر ترین و بهترین روش زیبایی تهاجمی لب ها می دانند. افراد به منظور رفع عیوب سطحی لب ها و قرینه سازی و حجیم کردن لب های خود و با رفع رنگ پریدگی لب ها می توانند از میکروپیکمنتیشن استفاده کنند. مراجعه به کلینیک های معتبر و پیگمنتر حرفه ای از اقدامات مهم در جهت داشتن میگروپیگمنتیشن با کیفیت و بدون عوارض می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button