ایا می دانستید افرادی که دارای مژه های کم پشت و یا کمرنگ می باشند، به راحتی می توانند از روش بن مژه استفاده کنند؟ بن مژه یا همان تاتوی خط چشم نوعی روش زیبایی است که باعث می شود مژه ها پرتر نشان داده شوند و چشم ها حالتی زیباتر و جذاب تر را به خود بگیرد. خوب است که بدانید روش بن مژه به این صورت است که بین تارهای نازک مژه خطوطی قرار داده می شود تا فاصله بین تارها از بین برود و مژه به صورت کاملا پرتر شکل بگیرد. برای آشنایی با روش بن مژه و خصوصیات آن ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید.

بن مژه

تعریف بن مژه

بن مژه یک روش زیبایی نیمه دائمی است که برای پرتر نشان دادن مژه ها و یا پر رنگ تر نشان دادن آن استفاده می گردد و بیشتر مناسب افرادی است که مژه های آن ها به هر علتی دچار ریزش شده است و یا کم پشت می باشد. این روش جایگزین بسیار مناسبی برای کاشت مژه می باشد که ظاهری غیر طبیعی به چشمان فرد می دهد. با انجام روش بن مژه چشمان فرد با مژه های طبیعی خود، اما بسیار زیباتر نمایش داده می شود. انجام بن مژه به دو روش کلی صورت می پذیرد. یک روش به این شکل است که خطوط ریزی بین تارهای مژه قرار داده می شود و به این ترتیب فضاهای خالی بین مژه ها پر می شود و روش دیگر آن است که روی خط رویش مژه ها خطی کشیده می شود و به طور کلی روی بن مژه را کاور می کند و ادامه آن می تواند ساده باشد و یا ادامه دارتر گردد. که این موضوع به سلیقه مشتری بستگی زیادی دارد.

علت رنگ نگرفتن تاتو خط چشم

نحوه انجام بن مژه

انجام روش بن مژه به علت اینکه مژهدها دقیقا چسبیده به پلک چشم هستند، دارای حساسی زیادی می باشد و به تجربه بالایی از فرد پیگمنتر نیاز دارد. همانطور که می دانید به این روش تاتوی مژه و یا میکروپیگمنتیشن مژه نیز گفته می شود. برای انجام روش بن مژه می بایست به نکاتی توجه داشته باشید، تا بتوانید با خیال راحت کار بن مژه را انجام دهید و کمترین آسیب را در این روش داشته باشید.

۱- در اولین مرحله برای انجام روش بن مژه می بایست خط چشم مناسب با چشم فرد را انتخاب کنید و به مشتری راهنمایی لازم را ارائه دهید و با در نظر گرفتن علاقمندی مشتری خط چشم مناسب را روی پلک وی طراحی کنید. معمولا چشم های بادامی و ریز دارای خط چشم باز و چشم های درشت از خط چشم بسته استفاده می کنند. برای افرادی که دارای پلک های افتاده هستند، نباید خط چشم را به صورت کشیده قرار داد. صورت های کشیده و با چشم بادامی ها بهتر است از خط چشم کشیده روی پلک خود استفاده کنند.

۲- از بی حسی یا پدهای بی حسی روی پلک استفاده کنید و قبل از تن حتما سابقه حساسیت و بیماری مشتری را چک کنید و در صورت وجود حساسیت به مواد بی حسی و یا رنگ های تاتو به هیچ وجه روش بن مژه را برای وی انجام ندهید.

۳- پس از انجام بی حسی با دو دیت به صورت همزمان طرح پیشنهادی را روی پلک فرد بکشید و از فاصله ای دورتر به وی نگاه کنبد، که در صورت داشتن ایراد طرح را اصلاح کنید، زیرا اشتباه اول در تاتوی خط چشم، اشتباه آخر محسوب می گردد و هیچگونه ریمو برای آن وجود ندارد و درمان و راه حلی نیز ندارد.

۴- در مرحله اول با سوزن سر پاور خطوط خط چشم را قرار می دهیم و بعد از آن با استفاده از سوزن های سه یا پنج داخل آن را پر می کنید. دقت داشته باشید که فشار دست خود را حتما کنترل کنید. اگر فشار دست شما کم باشد، قطعا رنگ های در جای مناسبی قرار نخواهند گرفت و خیلی سریع پاک می شوند. اگر فشار دست شما زیاد باشد، باعث پاره شدن مویرگ های پلک چشم می گردد و همچنین جوهر در پلک پخش می گردد، که متاسفانه هیچگونه درمانی برای آن وجود ندارد.

۵-دقت داشته باشید که به هیچ عنوان روی غدد اشکی سوزن نزنید، زیرا به مرور باعث خشک شدن چشم و تاری دید می گردد. همچنین روی پلاک بالا و پایین و بین دو پلک ار نقاط حساس پلک محسوب می گردند و تا جای ممکن سعی کنید که در این قسمت ها از سوزن استفاده نشود.

۶-در آخر حتما خط چشم چک گردد و در صورت وجود ایراد آن را برطرف و اصلاح کنید.

بن مژه

انواع مدل بن مژه

بن مژه انواع مختلفی دارد، اما سه مدل از آن را می توان جز پر طرفدارترین آن ها محسوب کرد که البته تفاوت آن ها هیچ ارتباطی با نوع دستگاه و یا روش انجام دادن آن ندارد و تنها به علت قسمت های متفاوتی از چشم است که بن مژه در آن محل انجام‌می گردد که در ادامه به توضیح مختصری از آن ها خواهیم پرداخت.

۱-پلک پایین

تاتوی پلک پایین برای افرادی مناسب است که پلک بالای خود را یا قبلا بن مژه انجام داده اند و برای تکمیل آن نیاز به پلک پایین نیز دارند و یا تمایل به استفاده از خط چشم در پلک بالا نیستند. بیشتر برای افرادی مناسب می باشد که همواره درون پلک های خود را مداد می کشند.

۲-پلک بالا

پر طرفدارترین روش بن مژه معمولا برای پلک بالا صورت می گیرد تا به صورت داشتن خط چشمی دائمی صورت پذیرد. با انجام روش بن مژه برای پلک بالا به علت عدم تغییر ضخامت تاتو و تنها پر رنگ تر کردن خط مژه ها و از بین بردن فاصله بین مژه ها بسیار پر طرفدار است و باعث می شود نیاز به آرایش دائم از بین برود و به راحتی برای هر مراسمی آمادگی داشته باشید.

۳- پلک بالا دنباله دار

بن مژه دنباله دار برای افرادی مناسب است که به دنبال ایجاد تغییر در حالت چشمان خود را دارند و وقت آرایش کردن به صورت هرروز و دائمی را ندارند. بنابراین به راحتی می توانید از این روش برای انجام تاتوی مژه های خود استفاده کنید.

خلاصه مطلب

معمولا برای داشتن چشمانی زیبا و با آرایشی دائمی و یا نیمه دائمی از روش بن مژه استفاده می شود. با استفاده از این روش تنها با جوهر مخصوص فاصله بین مژه ها از بین می رود و مژه ها را پرتر و یا پررنگ تر نمایش هواهد داد. انجام بن مژه به علت نزدیکی به چشم بسیار حساس می باشد و حتما نزد پیگمنتر متخصص این کار را انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button