بن مژه برای چه چشمانی مناسب است

این سوال برای خیلی از خانم ها همیشه پیش میاد که بن مژه برای چه چشم هایی مناسب است ؟ معمولا افرادی که دارای مژه های کم پشت و یا کمرنگ می باشند، به راحتی می توانند از روش بن مژه استفاده کنند، به این صورت که با انجام بن مژه یا همان تاتوی خط چشم که نوعی روش زیبایی است و باعث می شود مژه ها پرتر نشان داده شوند و چشم ها حالتی زیباتر و جذاب تر را به خود بگیرد. خوب است که بدانید روش بن مژه به این صورت است که بین تارهای نازک مژه خطوطی قرار داده می شود تا فاصله بین تارها از بین برود و مژه به صورت کاملا پرتر شکل بگیرد، اما خوب است بدانید که این روش برای چه کسانی صورت می پذیرد و همچنین می توانید برای آشنایی با روش بن مژه و خصوصیات آن ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید.

برای آشنایی بیشتر با روش بن مژه  مقاله : “بن مژه چیست؟” را حتما بخوانید.

افراد واجد شرایط برای انجام بن مژه

معمولا افراد بسیاری علاقمند به انجام بن مژه می باشند، اما چه افرادی می توانند از این روش استفاده کنند؟

معمولا  افرادی واحد شرایط برای انجام بن مژه ، افرادی هستن که دارای مژه های بسیار کم پشتی هستند و هنگام آرایش کردن با مشکل مواجه اند و مجبورند از روش کاشت یا مژه مصنوعی استفاده کنند. همچنین افرادی که شاغل هستند و زمانی برای انجام آرایش به صورت روزانه ندارند، با انجام بن مژه همواره چشمانی زیبا و مرتب خواهند داشت.

افرادی که توانایی کشیدن خط چشم ندارند، ولی به انجام آن علاقه دارند، می توانند با روش بن مژه به صورت طبیعی خط چشم داشته باشند و حتی می توانند آن را برای زیبایی بیشتر دنباله دار انجام دهند.

کسانی که معمولا فرم چشمان آن ها به صورتی است که همیشه بیحال به نظر می رسند‌، می توانند با انجام این روش از آن حالت چشمان خود دور شوند.

بن مژه

تفاوت تاتو خط چشم و بن مژه

۱-همانطور که از نام این دو بر می آید در روش تاتوی خط چشم انجام آن بالای مژه ها صورت می گیرد و کاملا مشخص است و حالتی آرایشی به فرد می دهد، اما در روش بن مژه ها دقیقا روی بن مژه ها و ریشه مژه انجام می شود و جای خالی بین مژه را پر می کند.

۲-بن مژه معمولا در بین مژه ها و با پر کردن فاصله آن ها صورت می پذیرد که حالتی پر تر به مژه های شما بدهد، اما در روش خط چشم در انتهای چشم کشیده می شود و معمولا به صورت کشیده و یا منقطع در انتهای چشم می باشد و ارتباطی با بن مژه ندارد.

۳-نوع سوزن های مورد استفاده در این دو روش کاملا متفاوت هستند. معمولا در روش بن مژه از سوزن هایی بسیار ظریف و نازک استفاده می شود و این در حالی است که در روش خط چشم از سوزن های ضخیم تر مورد استفاده قرار می گیرد.

۴-معمولا تاتوی خط چشم کاملا ضخیم و پهن است و میزان پهنای آن نیز با توجه به فرم چشمان فرد و همچنین علاقمندی وی مشخص می گردد، اما در روش بن مژه معمولا دیگران قادر به تشخیص این روش نیستند و به صورت کاملا طبیعی جلوه می دهد.

روش ریمو کردن بن مژه

جالب است بدانید که در بین انجام روش های تاتو و میکروپیگمنتیشن، تنها روش بن مژه است که قابل ریمو کردن و یا همان پاک کردن بن مژه نمی باشد. علت آن نیز کاملا مشخص است. به دلیل حساس بودن منطقه انجام روش بن مژه، انجام همین روش با خطر مواجه است و باید حتما زیر نظر پیگمنتر مجرب بن مژه خود را انجام دهید، در غیر اینصورت ممکن است باعث پخش رنگ در زیر پلک و عدم درمان برای آن خواهید شد. بنابراین قبل از انجام روش بن مژه کاملا در مورد ان مطالعه و تحقیق کنید و با مزایا و خطرات ان آشنا شوید و در صورت علاقه به انجام این روش مراجعه کنید، زیرا تقریبا غیر قابل بازگشت می باشد.

بیشتر بخوانید: آشنایی با مراقبت های پس از انجام بن مژه

 

دلایل پخش شدن رنگ بن مژه

معمولا انجام بن مژه اگر در مرکزی معتبر و زیر نظر فرد پیگمنتر مجرب و با تجربه و حرفه ای انجام پذیرد، دچار مشکل و یا پخش رنگ در زیر پلک نمی گردد، اما مهمترین عللی که باعث پخش جوهر در زیر پلک می گردد، به عوامل زیر بستگی دارد:

  • استفاده از رنگ های بی کیفیت را می توان یکی از علل مهم پخش رنگ در بن مژه دانست. سعی کنید قبل از مراجعه به مرکز حتما در مورد رنگ های مورد استفاده آن ها تحقیق کنید و فرد پیگمنتر موظف است از با کیفیت ترین رنگ برای انجام بن مژه استفاده کند.
  • اگر رنگ مورد استفاده به صورت رقیق آماده گردد، می توان گفت باعث پخش رنگ در زیر پلک فرد خواهد گشت، بنابراین حتما سعی کنید حدود بیست دقیقه قبل از انجام بن مژه نسبت به تهیه رنگ در غلظت مناسب اقدام کنید.
  • از مهمترین عوامل پخش رنگ در بن مژه، زاویه دست فرد پیگمنتر می باشد و معمولا با زاویه ۹۰ درجه باید شروع به انجام این روش کرد و در قسمت های مختلف پلک زاویه دست متفاوت خواهد بود.
  • فشار دست پیگمنتر نیز مساله مهمی در بن مژه است. اگر فشار دست فرد پیگمنتر کم باشد، باعث عدم رنگ گیری می گردد و اگر فشار دست زیاد باشد، باعث آسیب به عروق و پخش رنگ در زیر پلک می گردد.بن مژه

خلاصه مطلب

معمولا برای داشتن چشمانی زیبا و با آرایشی دائمی و یا نیمه دائمی از روش بن مژه استفاده می شود. در بالا افراد واجد شرایط برای انجام بن مژه را نام بردیم .معمولا افرادی که دارای مژه های بسیار کم پشتی هستند و هنگام آرایش کردن با مشکل مواجه اند و مجبورند از روش کاشت یا مژه مصنوعی استفاده کنند، همچنین افرادی که شاغل هستند و زمانی برای انجام آرایش به صورت روزانه ندارند، با انجام بن مژه همواره چشمانی زیبا و مرتب خواهند داشت. انجام بن مژه به علت نزدیکی به چشم بسیار حساس می باشد و حتما نزد پیگمنتر متخصص این کار را انجام دهید

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button