بلند کردن مژه ها

چشم ها در زیبایی چهره تاثیر بسیاری دارند که زیبایی خود آنها به شدت تحت تاثیر مژه ها خواهد بود. به همین دلیل تلاش برای داشتن مژه های مشکی، پرپشت و بلند در میان خانم ها و تمامی کسانی که دوست دارند زیباتر شوند، دیده می شود. راه های مختلفی برای پرپشت کردن مژه ها وجود دارد که ما در این مطلب قصد داریم شما را با بهترین روش های بلند کردن مژه ها آشنا کنیم. با ما همراه شوید.

بلند کردن مژه

تارهای مویی که از خط پلک‌ها می رویند، نقش بسیار مهمی را در زیباتر شدن چشم ها بازی می کنند. برخی از افراد از همان بدو تولد دارای مژه های پرپشت و مشکی هستند، این در حالی است که برخی دیگر از این نعمت بی بهره اند. تعدادی دیگر هم به دلایل خاصی مانند بیماری ها، استفاده مداوم از وسایل آرایشی و … مژه های خود را از دست داده اند.

پرپشت کردن مژه ها

به همین دلایل بسیاری از افراد از راه ها و روش های مختلفی برای پرپشت کردن مژه هایشان استفاده می کنند. اما این روش ها کدامند؟

شانه کردن مژه ها

یکی از روش های موثر در پرپشت کردن مژه ها، شانه کردن آن ها است. شانه کردن سبب تحریک پوست و در نتیجه افزایش گردش خون می شود. این افزایش گردش خون سبب رشد مژه ها و پرپشت شدن آن ها می شود. برای رسیدن به این منظور، می توانید از برس های مخصوص این کار استفاده کنید. هر شب مژه های خود را به آرامی شانه کنید تا جریان خون را در مژه ها افزایش دهید. اگر قبل از شانه کردن مژه ها، مقداری روغن مخصوص پرپشت کننده مژه نیز استفاده کنید، تاثیر افزایش گردش خون را افزایش خواهید داد.

روغن کرچک موثر در بلند کردن مژه ها

یکی دیگر از روش ها موثر در پرپشت کردن مژه ها، زدن روغن کرچک به آن ها است. این روغن گیاهی یکی از محرک های قوی محسوب می شود که می تواند مواد مغذی را به مژه ها رسانده و سبب تقویت و رشد آن ها گردد. از سوی دیگر استفاده مداوم از روغن کرچک و ماساژ آرام مژه ها با آن، از ریزش مژه ها جلوگیری خواهد کرد.
برای بهره بردن از این روش، تکه ای پنبه و یا برس مخصوص مژه را به روغن کرچک آغشته کنید و پیش از خوا، آن را به مژه های خود بزنید.

ویتامین E

یکی دیگر از مواد مغذی که می توانید به مژه های خود برای رشد و تقویت آن ها بزنید، ویتامین E است. این ویتامین خواص بسیاری دارد که یکی از آن ها تاثیر عمیق آن روی رشد مژه ها است. ویتامین E دارای خواص آنتی اکسیدان است که می تواند با ریزش مژه ها نیز مبارزه کند. ویتامین E را روی برس مژه بزنید و به آرامی مژه های خود را با آن برس کنید تا مواد مغذی آن جذب مژه ها شود.

ویتامین E

استفاده از ژل آلئه ورا برای بلند کردن مژه ها

آلوئه ورا حاوی ویتامین های مفیدی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E و ویتامین B-12 است که می تواند در رشد و تقویت مژه ها تاثیرگذار باشد. از سوی دیگر اسیدفولیک موجود در ژل آلئه وار از ریزش مژه های شما جلوگیری می کند. برای استفاده از این روش، آلوئه ورا را به خوبی بشویید تا لزجی زیاد آن گرفته شود، سپس آن را قبل از رفتن به رختخواب، به مژه های خود بزنید و سپس صبح مژه هایتان را با آب ولرم بشویید.

ماساژ دادن پلک ها

روش دیگری برای بهبود و افزایش گردش خون در چشم و پلک ها وجود دارد و آن هم ماساژ دادن پلک است. با این کار شما می توانید جذب مواد مغذی و همچنین گردش خود به پلک و مژه های خود را افزایش دهید. این کار فولیکول های مو را رشد داده و سبب پرپشت شدن مژه ها می گردد.
برای ماساژ دادن پلک ها، مقداری روغن روی پلک بزنید و به صورت دایره ای چشم های خود را ماساژ دهید. این کار را دو بار در روز انجام دهید تا شاهد رشد مژه های خود باشید.

لیفت مژه

لیفت مژه و لمینت مژه یکی از روش های بسیار موثر در پرپشت جلوه دادن مژه ها است که می تواند اثرگذاری چند ماهه داشته و حتی شما را از ریمل زدن رها سازد.

چای سبز موثر در بلند کردن مژه ها

چای سبز نیز می تواند یکی از روش های موثر در پرپشت شدن مژه ها باشد. فلاونوئیدهای موجود در چای سبز سبب رشد و تقویت مژه ها خواهد شد. برای بهره گیری از این روش، یک فنجان چای سبز تهیه کرده و صبر کنید تا خنک شود. بعد به کمک تکه ای پنبه آن را به مژه های خود بزنید. این کار به گونه ای انجام دهید که چای درون چشمان شما نفوذ نکند. به مدت ۱۵ دقیقه صبر کنید تا چای به مژه های شما نفوذ کند، سپس آن را با آب ولرم بشویید.

روغن رزماری

یکی دیگر از روغن هایی که برای تقویت مژه ها بسیار تاثیرگذار است، استفاده از روغن رزماری است. این روغن، روغنی محرک محسوب می شود و اثر بالا و خواص ماندگاری دارد که می توانید به خوبی از آن برای تقویت کردن مژه های خود استفاده کنید.

روغن رزماری

سخن پایانی

همان طور که خواندید، روش های مختلفی برای پرپشت کردن مژه ها وجود دارد که می توانید از آن ها برای تقویت تارهای مژه خود استفاده کنید و چشم های زیباتری داشته باشید.

1 پاسخ
  1. پانیز
    پانیز says:

    سلام از از چای سبز استفاده کردم ولی خیلی تاثیری نداشت ولی ترکیب روزماری عالی بود ممنون از مطلب خوبتون. حالا به نظرتون از آلئه ووا استفاده کنم؟ و اینکه استفاده زیاد ازش ضرری نداره؟
    اینم بگم که استفاده از پوست لیمو هم خیلی جواب میده چون حاوی اسید فولیدک و ویتامین e و b. پیشنهاد میدم حتما یکبار امتحان کنید. برای گرفتن نتیجه بهتر، میتونید پوست لیمو رو داخل روغن کرچک یا روغن زیتون، درون یک کاسه مخلوط و خیس کنید و اجازه دهید این مخلوط حداقل ۲ هفته بمونه و بعد با یه برس روی مژه و ابرو بمالید. من خیلی از این روش نتیجه گرفتم.

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button