میکروپیگمنتیشن-لب

همانطور  که می دانید، میکروپیگمنتیشن لب نوعی روش زیبایی لب ها به روش تهاجمی از طریق تزریق رنگ با سوزن های مخصوص دستگاه میکروپیگمنتیشن به لب ها می باشد. به علت استفاده از این سوزن ها ممکن است پس از انجام میکروپیگمنتیشن مشکلاتی همچون تورم، جوش و یا تبخال در موضع لب ها ایجاد گردد. برای جلوگیری از بروز چنین مواردی می بایست پس از انجام میکروپیگمنتیشن، مراقبت هایی را بر روی لب خود انجام دهید که برای اگاهی از این اقدامات و مراقبت ها می توانید ادامه این مطلب را مطالعه بفرمایید.

فرم لب پس از میکروپیگمنتیشن

بعد از انجام میکروپیگنتیشن لب ممکن است احساس کنید که لب های شما قرینه نیستند و یا در قسمتی تورم بیشتری وجود دارد و یا خط لب شما کاملا صاف نیست. تمام این موارد تا چهار الی پنج روز پس از میکروپیگمنتیشن ادامه دارند و جای نگرانی نیست. اگر بعد از پنج روز پس از انجام میکروپیگمنتیشن همچنان نا میزان بودن خط های لب و یا نامتقارن بودن را مشاهده کردید، در آنصورت می توان گفت که کار شما موفق نبوده است و میکروپیگمنتر از پس انجام کار به خوبی برنیامده است. به طور کلی پس از ۴۸ ساعت از انجام میکروپیگمنتیشن لب ها حالت اصلی خود را پیدا می کنند، اما چون در پوست های مختلف واکنش های متفاوتی وجود دارند، شما پنج روز را مبنا قرار دهید.

میکروپیگمنتیشن-لب

رنگ میکروپیگمنتیشن

از آنجا که رنگ لب های افراد با یکدیگر متفاوت است، پس رنگ خروجی حاصل از روش میکروپیگمنتیشن بر روی لب ها متفاوت خواهد بود، پس سعی نکنید رنگ لب های خود را با دیگران مقایسه کنید. به طور کلی حدود چهار تا پنج روز پس از میکروپیگمنتیشن رنگ لب ها به صورت رنگ اولیه تاتو باقی می ماند و تعییری نخواهد کرد. به مرور و با شروع پوسته ریزی رنگ لب ها نیز شروع به تغییر و کمرنگ تر شدن می گردد و معمولا میکروپیگمنتشن در این روزها یک جلسه ترمیمی دیگر برای فرد درخواست می کند. البته این مورد بستگی به تکنیک انجام میکروپیگمنتیشن در سالن انتخابی شما دارد و ممکن است این مرحله انجام نگردد.حدود سه تا چهار هفته پس از میکروپیگمنتیشن رنگ اصلی لب مشخص می گردد و اثری از ورم و التهاب نیز نخواهد بود و شما می توانید خروجی نهایی لب های خود را مشاهده کنید.

میکروپیگمنتیشن-لب

داروهای تجویزی پس از میکروپیگمنتیشن لب

معمولا از فرد درخواست می گردد ۴۸ ساعت قبل و شش تا هفت روز پس از انجام میکروپیگمنتیشن از داروهایی همچون zovirax, valtrex و یا famvir برای جلوگیری از بروز آلرژی، جوش و یا تبخال استفاده کنند. البته ممکن است پس از استفاده از این داروها به عنوان مثال به تبخال دچار گردید، ولی شدت عارضه را کمتر خواهد کرد.

ده مورد از اقدامات پس از میکروپیگمنتیشن

۱-شما می توانید از اقدامات خانگی همچون استفاده از چای کیسه ای خنک تا ۲۴ ساعت پس از میکروپیگمنتیشن بر روی لب های خود انجام دهید. به این صورت که ابتدا چای را در آب جوش قرار دهید و بعد در آب یخ قرار دهید، سپس آن را روی لب های خود بگذارید‌.

۲-در طول فرآیند پوسته ریزی، به هیچ وجه پوسته های لب های خود را دستکاری نکنید، زیرا در این صورت باعث ریزش رنگ میکروپیگمنتیشن از روی لب های خود خواهید گشت.

۳-با بهره گیری از پمادی که به شما توصیه شده است، همواره لب های خدد را چرب نگاه دارید و از خشک شدن آن پرهیز کنید.

۴-تا پایان زمان پوسته ریزی و التیام لب ها به هیچ وجه از لوازم آرایشی و رژ لب ها روی موصع لب های خود استفاده نکنید، زیرا اینکار باعث بروز عفونت می گردد‌.

۵-از قرار گرفتن در زیر نور آفتاب پرهیز کنید، زیرا بر روی کیفیت رنگدانه های میکروپیگمنتیشن موثر است.

۶-تا پنج روز پس از انجام میکروپیگمنتیشن از شستشوی صورت با آب خیلی گرم خودداری کنید و سعی کنید صورت را با آب ولرم مایل به خنک شستشو دهید.

۷-موصع لب های خود را تا جای ممکن خشک نگاه دارید و از خیس کردن مداوم آن با آب خودداری کنید، زیرا باعث خشک تر شدن لب های شما و از دست دادن مابقی چربی پوست می گردد.

۸-تا جایی که امکان دارد از ورود باکتری و میکروب به سمت لب های خود خودداری کنید و حتی سعی کنید روبالشی خود را هر شب تعویض کنید.

۹-پس از انجام میکروپیگمنتیشن از رفتن به استخر و سونا خودداری کنید، زیرا باعث تغییر رنگ شدید در رنگدانه های میکرو می گردد. سعی کنید رفتن به استخر را تا بعد از تثبیت رنگ آن، یعنی چیزی در حدود بیست روز پس از میکروپیگمنتیشن به تعویق بیندازید.

۱۰-سعی کنید تا یک هفته پس از پیگمنت از پماد چشمی AD و هیدرو کورتیزون روی لب های خود استفاده کنید.

میکروپیگمنتیشن-لب

نکات کاربردی در مورد میکروپیگمنتیشن لب

میکروپیگمنتیشن لب  از جمله مواردی است که برای حجیم سازی لب ها و یا اصلاح لب ها و قرینه سازی آن ها بیشتر به کار می رود و از روش های دیگر همچون بوتاکس خطر کمتری دارد، زیرا حجم موادی که وارد لب ها می کند بسیار کمتر است. بهتر است برای انجام چنین روشی به سراغ افرادی بروید که در کار خود مهارت دارند و به هزینه آن توجه نکنید. مسلما افرادی که خیلی ارزان قیمت کار میکنند از کیفیت رنگ های خود یا سطح بهداشت پایین تری برخوردار هستند و لزوما هر کس که مدرک این کار را دارد، یک میکروپیگمنتر حرفه ای و با تجربه نخواهد بود.

معمولا ماندگاری پیگمنت لب بین پنج تا هفت سال متغیر خواهد بود و شما می توانید مجددا برای انجام آن مراجعه کنید. میکرومیگمنتشن صرفا یک روش زیبایی برای لب ها نیست و افرادی که دارای نقص های جزیی در لب های خود هستند، همچون لب شکری و یاداشتن جای بخیه بر روی لب ها، کوچکتر بودن لب بالا یا پایین، کمرنگ یا کبود بودن رنگ طبیعی لب ها همه این ها از جمله مواردی است که نیاز به میکروپیگمنتیشن را تشدید می کند.

مدت زمان ماندگاری تاتو رژ لب

خلاصه مطلب

افرادی که به دنبال انجام میکروپیگمنتیشن لب های خود هستند، بهتر است قبل از انجام آن تحقیقات کاملی راجع به آن و اقدامات و مراقبت های بعد و یا قبل از آن داشته باشند. البته درست است که هنگام انجام میکروپیگمنتیشن به شما اطلاعات لازم را خواهند داد، اما آگاهی از مواردی قبل و بعد از انجام میکروپیگمنتیشن علاوه بر اینکه به مراقبت بهتر لب های خود می انجامد، استرس شما را از بروز خیلی از موارد کاهش می دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button