فیبروز ابرو را می توان یکی از پرکاربردترین و پر طرفدارترین انواع روش های ترمیمی ابرو محسوب کرد. معمولا در روش فیبروز با استفاده از اصول دقیق طراحی، به طراحی ابروها با توجه به فرم صورت می پردازند و پس از ان با استفاده از قلم های مخصوص و با کمک رنگ های طبیعی به ایجاد ابروانی همسو و هم جهت با رشد ابروهای طبیعی فرد می پردازند. به این ترتیب خروجی کار می تواند کاملا نچرال و طبیعی به نظر برسد، اما توجه به نکات بعد از انجام فیبروز می تواند تاثیر زیادی در میزان ماندگاری آن داشته باشد. در این مقاله به بررسی اقدامات پس از فیبروز ابرو خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: “میکروبروبلیدینگ ابرو به روش فیبروز چیست؟”

اقدامات بعد از فیبروز ابرو

۱-نحوه شستشو بعد از فیبروز ابرو

بعد از انجام فیبروز ابرو تا ۴۸ ساعت و یا سه روز پس از انجام این روش به هیچ عنوان نباید با ابروهای شما آب برخورد کند و آن را مورد شستشو قرار دهید. تنها می‌توانید با یک دستمال مرطوب به اطراف ابروهای خود را تمیز کنید. بعد از سه روز نیز بهتر است از برخورد مستقیم آب با ابروهای خود و موضع فیبروز خودداری کنید و در صورت نیاز به استحمام و زیر دوش قرار گرفتن، بهتر است از آب سرد یا نهایتاً آب ولرم استفاده کنید. به هیچ عنوان از آب داغ استفاده نکنید و تا جای ممکن از شوینده‌ها استفاده نکنید، اما اگر مایل به استفاده از شوینده ها بودید، تنها می‌تواند از شامپو بچه استاندارد و با کیفیت برای شستشوی ابروهای خود استفاده کنید. تنها در حدی که شامپوها بر روی ابروها پخش شوند کافیست. پس از آبکشی از یک حوله نرم و تمیز برای خشک کردن ابروها استفاده کنید. دقت کنید که حوله را روی ابروها نکشید و تنها به صورت ضربه‌ای بر روی ابروهای خود بگذارید و بردارید و به این ترتیب باعث خشک شدن ابروهای خود گردید. پس از اتمام شستشو و خشک کردن موضوع ابروهای خود، از یک پماد هیدروکورتیزون و یا پماد تجویز شده توسط متخصص استفاده کنید.

۲-مدت زمان بهبود زخم

خوب است بدانید که بلافاصله پس از انجام فیبروز ابرو، روند بهبود زخم های فیبروز آغاز می گردد. در روزهای ابتدایی ممکن است در موضع ابروهای خود تورم، قرمزی، سوزش و درد را شاهد باشید، اما معمولا با توجه به نوع فیبروز و همچنین نوع پوست شما {مطالعه مقاله : “نقش انواع پوست برای انجام فیبروز ابرو”} این فرآیند بیشتر از یک هفته طول نخواهد کشید. دقت داشته باشید اگر روند بهبود شما بیش از یک هفته به طول انجامید، ممکن است دچار عفونت شده باشید و حتما با متخصص در میان بگذارید. روند پوسته ریزی و بهبود زخم در روش فیبروز ابرو با توجه به نوع پوست افراد بین پنج الی ده روز متغیر می باشد.

۳-ضخیم بودن و تیره بودن ابرو بعد از فیبروز ابرو

مسلما بعد از انجام فیبروز ابرو، شما ابروهایی بسیار ضخیم تر و تیره تر از آنچه که مد نظر شما بوده است، خواهید داشت. نگران نباشید و این یکی از مراحل انجام فیبروز می باشید و بعد از یک دوره یک هفته ای پس از پوسته ریزی پوست اطراف محل فیبروز، ابروها کم کم به طرح و رنگ مورد نظر شما نزدیک خواهد شد. بنابراین بین هفت الی ده روز منتظر بمانید تا ابروهای جدید شکل خود را به خوبی نشان دهند‌. اگر فیبروز ابرو دخترانه و طبیعی مد نظر شما هست باید به یک متخصص ماهر و با تجربه مراجعه کنید.

اقدامات بعد از فیبروز ابرو

۴-فعالیت های روزمره بعد از فیبروز ابرو

پس از فیبروز ابرو حداقل تا ده روز مراقب فعالیت های بدنی خود باشید. به هیچ وجه نباید کارها و فعالیت های بدنی سنگین را انجام دهید. فعالیت های بدنی شدید موجب تعریق بیشتر و در نتیجه به تعویق افتادن فرآیند بهبود زخم و پوسته ریزی پس از فیبروز ابرو می گردد. بعد از انجام فیبروز تا دو هفته می بایست مراقب فعالیت های بدنی شدید خود باشید و از انجام ورزش های سنگین و رفتن به استخر و سونا خودداری کنید. زمانیکه پوسته های روی موًع ابروهای شما به طور کامل ریزش پیدا کرد، می توانید به فعالیت های قبلی خود ادامه دهید.

۵-استفاده از لوازم ارایش و پاکسازی آن ها

ببشتر پیگمنترها و متخصصین مربوطه از انجام میکاپ و استفاده از لوازم ارایشی بر موضع ابروان شما پس از انجام فیبروز ابرو را منع کرده اند و معتقدند حداقل تا یک هفته پس از فیبروز نباید از لوازم ارایشی استفاده کنید، اما اگر از این لوازم استفاده کردید، می توانید با شامپوی بچه با کیفیت و اب ولرم یا سرد به شستشوی ملایم ان بپردازید تا آسیبی به روند پوسته ریزی وارد نگردد.

بیشتر بخوانید: ” تفاوت بین میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو

اقدامات بعد از فیبروز ابرو

اقدامات بعد از فیبروز ابرو یا نکات کلی پس از فیبروز ابرو

بعد از فیبروز ابرو ممکن است مشکلاتی برای فرد پیش بیاید، بنابراین بهتر است قبل از انجام این روش کاملا مشکلات و بیماری های خود را بشناسید و اگر از داروی خاصی استفاده می کنید، آن را با فرد پیگمنتر و یا متخصص مربوطه در میان بگذارید.

اگر کلینیک و مرکزی که برای انجام فیبروز ابرو انتخاب می کنید، موارد بهداشتی را به درستی رعایت نکنند و از لوازم استریل و بهداشتی جین انجام کار استفاده نکنند، مسلما دچار بیماری ها و عفونت ها می گردید که در برخی مواقع غیر قابل جبران خواهند بود.

از طرف دیگر مهارت فرد پیگمنتر و فشار دست وی برای انجام فیبروز جز نکات مهمی می باشد که حتما می بایست هنگام انجام فیبروز رعایت کند تا در نهایت خروجی مناسبی را برای مشتری فراهم کند. اگر قبل از انجام فیبروز ابرو به تمام این موارد دقت کرده باشید و فیبروز ابروی خود را کاملا صحیح و منطقی و طبق اصول آن انجام دهند، شما می توانید با رعایت کردن نکات و اقدامات پس از فیبروز ابرو به خروجی مناسبی دست پیدا کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button