آرایش چشم ریز

بیشتر ما علاقه به داشتن چشم های درشت داریم و به نظر می رسد که درشت تر نشان داده شدن چشم ها، تاثیر قابل توجهی در زیبایی و گیرایی آن ها داشته باشید. خوشبختانه با استفاده از تکنیک های آرایش، آرایش چشم های ریز نیز به شکلی که زیباتر و درشت تر به نظر برسند، ممکن بوده و در صورتی که ترجیح می دهید چشم های شما درشت تر به نظر برسند، راه چندان پیچیده ای روبرو شما نخواهد بود. کافی است که کمی مهارت و دقت به خرج داده و آرایش زیبا و کارآمدی برای چشم های خود ترتیب دهید.

در ادامه با مرکز زیبایی مهری ماه بیوتی همراه باشید تا در این باره بیشتر بدانیم.

آرایش چشم ریز

حتما از کانسیلر بهره ببرید

استفاده از کانسیلر، آن هم به شکل حرفه ای به شما کمک می کند تا گودرفتگی یا ورم پشت چشم را کاهش داده و این خود به درشت تر نشان دادن چشم ها در آرایش چشم ریز کمک زیادی خواهد کرد. لازم است که استفاده صحیح از کانسیلر را آموخته و سپس آن را به کار ببرید. توصیه می کنیم در صورتی که استفاده صحیح از کانسیلر دور چشم را نمی دانید، این مورد آرایشی را تا آموختن آن کنار گذاشته و از تکنیک های دیگر استفاده کنید. به کار بردن نادرست کانسیلر، ممکن است بدتر آرایش شما را خراب کرده و زیبایی به دست آمده را از بین ببرد.

آرایش چشم ریز

برای آرایش چشم ریز باید استفاده صحیح از خط چشم داشته باشید

اگر از خط چشم موقت آرایشی استفاده می کنید، دقت داشته باشید که نباید خط چشم آن قدرها پهنی کشیده و بدتر چشم های خود را میان سیاهی آن محو کنید. برای درشت نشان دادن چشم های ریز، لازم است که حتما هر دو خط چشم بالا و پایین را کشیده و حتما از سایه چشم هایی چون رنگ قهوه ای کمک بگیرید. همین طور اگر از تاتو خط چشم استفاده کرده اید یا قصد انجام آن را دارید، حتما از تاتوکار خود بخواهید که خط چشم پایینی را نیز برای چشم های شما، انجام دهد. البته با مراجعه به یک مرکز زیبایی تصمیم خواهید گرفت که بن مژه بهتره یا خط چشم ، اما به هر جهت این روش های ترمیمی، سبک آرایش شما را بهبود بخشیده و فرآیند آن را ساده تر خواهند کرد. این باعث خواهد شد تا چشمان شما درشت تر و زیباتر به نظر برسد. با این همه اگر پیش از این تاتو خط چشم بالایی را انجام داده اید، در آرایش چشمان خود از خط چشم موقت برای پلک پایینی استفاده کنید.

خط چشم کشیدن

از سایه روشن در زیر چشم استفاده کنید

به کار بردن کمی، دقت داشته باشید که تنها کمی و نه آن قدرها زیاد از سایه روشن (سفید یا صدفی) زیر مژه های پایینی، باعث خواهد شد تا چشم های شما درشت تر به نظر برسند. لازم است که حتما این تکنیک آرایشی را به درستی انجام دهید و انجام غیرحرفه ای آن بدتر باعث نامنظم به نظر رسیدن چشم های شما خواهد داشت.

حتما می دانید که آرایش زیبا و تمیز بدون بهم ریختگی یا نامنظمی، اثرگذاری بسیار زیادی در زیبایی فرد دارد و حتی اگر تکنیک های آرایشی که استفاده می کنید، صحیح نباشد؛ تمیز نگه داشتن آرایش موجب وقار و زیبایی شما خواهد شد. از طرفی دیگر بهترین تکنیک های آرایشی همراه با بهم ریختگی و نبود نظم، جلوه لازم را نخواهند داشت.

استفاده از سایه روشن در آرایش چشم ریز

داخل چشم ها مداد چشم سفید بکشید

اگر می خواهید چشم های شما درشت تر به نظر برسند، لازم است که داخل چشم هایتان از مداد چشم سفید استفاده کنید. به یاد داشته باشید که استفاده از مداد چشم سیاه داخل چشم، باعث ریز به نظر آمدن چشم ها خواهد شد. از این روی یکی از تکنیک های آرایش چشم ریز به کار بردن مداد چشم سفید داخل چشم است. دقت داشته باشید که مداد چشم انتخابی شما ضدآب بوده و بر اثر تماس با اشک و رطوبت داخل چشم، پاک نشود. پیش از استفاده نیز حتما نوک مداد را به کمک یک دستمال کاغذی تمیز خشک کرده و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. از آن جایی که قرار است این مداد را داخل چشم خود بکشید، هر گونه آلودگی آن ریسک عفونت و مشکلات چشمی را در پی خواهد داشت.

برای آرایش چشم ریز باید به مژه های پایینی خود ریمل بزنید

اگر می خواهید آرایش چشم شما کامل شده و جلوه به مراتب بهتری داشته باشد، برای آرایش چشم ریز حتما مژه های پایین را نیز ریمل بزنید. اما دقت داشته باشید که ریمل زدن مژه های پایینی با ترتیبی که برای ریمل زدن مژه های بالایی در پیش می گیرید، باید متفاوت باشد. در خصوص مژه های پایینی هرگز مایل نیستیم که آن قدرها قلموی ریمل را پر کرده و مژه ها سنگین و بسیار سیاه شوند. بلکه چند قلموی سبک ریمل روی مژه های پایینی کفایت خواهد کرد. از این گذشته بهتر است برای آرایش مژه های پایینی از ریمل ساده ای استفاده کنید که آن قدرها حجم دهنده یا بلندکننده نباشد. در خصوص مژه های پایین چشم ها، تنها می خواهیم کمی رنگ گرفته و دیده شوند.

آرایش چشم ریز

به آرایش ابروها دقت داشته باشید

ابروهای شما قاب صورت هستند و برای آرایش چشم کامل، باید آرایش ابروها را نیز به شکلی موثر در نظر داشته باشید. اگر ابروهای شما کامل بوده و به لحاظ پرپشتی و مدل مشکلی ندارند، کافی است که برای رسیدن به آرایش چشم درشت، رنگ ابروهایتان از رنگ موهایتان روشن تر باشد. به طور کلی زیباترین ترکیب چهره، انتخاب رنگ ابروی روشن تر نسبت به رنگ مو است. اما از طرفی دیگر اگر ابروهایتان دچار ریزش شده یا هر مشکل دیگری دارند، توصیه می کنیم که برای زیبا نگاه داشتن و خلاصی از دست مداد ابرو، ریمل ابرو و … از روش های جایگزین چون استفاده از میکروبلیدینگ ابرو و استفاده از روش های ترمیمی چون فیبروز و … بهره مند شوید. به این ترتیب همیشه ابروهای شما زیبایی لازم را داشته و احتیاجی نیست که در هر وعده آرایشی زمانی برای ترمیم آن ها اختصاص دهید.

کلام آخر

در بالا به روش هایی برای آرایش چشم ریز اشاره کردیم که هر یک می توانند در کنار یکدیگر باعث زیباتر به نظر رسیدن چشم ها شوند. شما چه روش های دیگری را تجربه کرده و می شناسید که در بالا به آن ها اشاره نشده باشد؟ این موارد را با ما و دیگر کاربران وبلاگ مهری ماه بیوتی در میان بگذارید.

2 پاسخ
  1. مریم حسین زاده
    مریم حسین زاده says:

    من از وقتی خط چشم تاتو کردم خیلی مدل چشمم قشنگتر شده و دیگه احتیاج نیست هر روز خط چشم بکشم خیلی هم طبیعیه و راحت شدم بخصوص برایکسانی که نمیتونن خط چشم بکشن

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button