روش های طبیعی پرپشت کردن مژه ها

پرپشت کردن مژه ها باعث زیبایی هر چه بیشتر نگاه و چشم ها شده و در صورتی که فرد دارای مژه های بلند، پر و پررنگی باشد، با کمترین آرایش چشمی، زیبایی لازم را به دست خواهد آورد. درست به همین دلیل است که استفاده از مژه های مصنوعی رواج زیادی دارد. پر کردن مژه ها و انبوه نشان دادن آن ها، می تواند به زیبایی حداکثری چشم ها کمک کرده و جلوه دوست داشتنی تری از آن ها خلق کند.

اگر روش های پرپشت کردن مژه ها را بشناسید، می توانید در روتین های نگهداری از زیبایی خود، از آن ها کمک گرفته و زیبایی و جذابیت بیشتری برای خود رقم بزنید. جالب است بدانید که این روش ها عموما بسیار ساده بوده و پیچیدگی خاصی ندارند. اگر چه استفاده از تکنیک های لیفت مژه نیز می تواند به جلوه بیشتر مژه ها کمک کند، اما همیشه پرپشتی تضمین کننده، زیبایی و جادوی چشم ها خواهد بود.

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم این روش های طبیعی پرپشت کردن مژه ها شامل چه مواردی می شوند.

تکنیک های پرپشت کردن مژه ها

  • استفاده از روغن زیتون برای پرپشت کردن مژه ها

روغن زیتون اثربخشی عالی در پرپشت کردن مژه ها دارد و در استفاده از آن، می توان ضمن تقویت مژه ها برای پرپشت شدن و حجم گرفتن، به بلند شدن آن ها نیز کمک کرد. برای استفاده از روغن زیتون روی مژه های خود، از یک قلمو کاملا تمیز کمک گرفته و روغن را به شکل ریمل روی مژه های خود بزنید. این کمک می کند تا تمام سطح مژه های شما، به ویژه نقطه اتصال به پلک، کاملا به روغن زیتون آغشته شده و اثرگذاری آن به درستی صورت بگیرد.

روش های طبیعی پرپشت کردن مژه ها

  • استفاده از روغن کرچک

برای استفاده از روغن کرچک روی مژه های خود، باید این نکته را در نظر داشته باشید که احتمال دارد پس از آن با کمی تاری دید روبرو شوید. علت این موضوع وارد شدن روغن به داخل چشم است. از این روی برای جلوگیری از چنین چیزی، توصیه می کنیم که به اندازه کافی و نه زیاد از حد، از روغن کرچک برای تقویت مژه های خود استفاده کرده و در این مورد زیاده روی نکنید. کافی است که قلمو را به مقداری روغن کرچک آغشته کرده و اجازه دهید تا قطرات اضافی روغن از آن چکیده و جدا شوند. سپس با دقت و به آرامش قلمو را به مژه های خود کشیده و مراقب باشید که چیزی از روغن وارد چشم شما نشود. در صورتی که روغن به چشم شما وارد شد، به کمک یک گوش پاک کن، از گوشه داخلی یا خارجی چشم، روغن را خشک کرده و می توانید از آب سرد نیز برای شستشوی چشم های خود استفاده کنید. از آن جایی که آب اثرگذاری زیادی روی روغن ندارد، حتی پس از تماس آب سرد با چشم ها، همچنان تاثیرگذاری روغن کرچک روی مژه های شما وجود خواهد داشت.

  • استفاده از روغن بادام تلخ

روغن بادام تلخ و همین طور روغن بادام شیرین، نیز دارای اثربخشی بسیار عالی برای تقویت مژه ها و پرپشت کردن آن ها هستند. در صورتی که به طور مستمر، به طور مثال هفته ای ۳ بار از روغن بادام تلخ یا شیرین روی مژه های خود استفاده کنید، پس از گذشت چند هفته متوجه رشد قابل توجه و پرپشتی آن ها خواهید شد.

روغن بادام

  • استفاده از شیر برای پرپشت کردن مژه ها

شیر دارای ویتامین ها و ترکیبات عالی برای تقویت مژه ها بوده و به پرپشت شدن آن ها کمک خواهد کرد. یک پد یا پنبه تمیز را داخل شیر فرو برده و روی چشم های خود بگذارید تا به خوبی با مژه های شما در تماس قرار بگیرد. سپس ۲۰ تا ۳۰ دقیقه دراز کشیده و به قطرات و ترکیبات شیر فرصت  دهید تا پروتئین دهی و تقویت مژه ها را به خوبی انجام دهند.

  • استفاده از وازلین

وازلین یکی از ساده ترین ترکیبات برای پرپشت کردن مژه ها محسوب شده و کافی است که کمی از آن را روی مژه های خود زده و پس از گذشت چند روز شاهد جان گرفتن و پرپشت شدن مژه ها باشید.

  • استفاده از کمپرس چای سبز

کمپرس چای سبز هم به تقویت مژه ها کمک خواهد کرد و هم باعث افزایش کیفیت پوست اطراف چشم ها می شود. از این روی به راحتی دو پد تمیز و کاملا نو را برداشته و به چای سبز دم کشیده ولرم آغشته کنید. سپس در حالی که دراز کشیده اید، این پدها را روی چشم های خود گذاشته و برای نیم ساعت به آن ها فرصت دهید.

  • استفاده از ترکیب لیمو ترش و روغن زیتون

لیمو ترش حاوی ویتامین C زیادی بوده و در تقویت مژه ها و پرپشت سازی آن ها کمک می کند.

برای آن که تندی و سوزش لیمو ترش را کاهش داده و آن را برای استفاده به ترکیبی مفیدتر و در عین حال موثرتر تبدیل سازید، می توانید آب لیمو ترش و روغن زیتون را به نسبت ۱ به ۱ با هم مخلوط ساخته و به کمک قلمو، به مژه هایتان بزنید. از این ترکیب هفته ای ۲ تا ۳ بار استفاده کرده و پس از هر بار استفاده نیز نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه استراحت دهید تا مواد جذب مژه های شما شوند. پس از آن مژه ها را به کمک شامپو بچه یا یک شوینده مخصوص مژه ملایم، شستشو دهید.

استفاده از ترکیب لیمو ترش و روغن زیتون

  • استفاده از روغن نارگیل

روغن نارگیل برای هر دوی موهای سر و مژه ها و همین طور ابروها، مفید بوده و به رشد سریع تر و پرپشت شدن کمک می کند. چیزی که در خصوص استفاده از روغن نارگیل باید بدانید، لزوم ماساژ دادن مژه ها، پس از استفاده از این روغن است. در صورتی که روغن نارگیل را برای پرپشت کردن مژه های خود انتخاب کرده اید،

  • استفاده از تخم مرغ برای پرپشت کردن مژه ها

شاید پیش از این چیزی از اثرگذاری تخم مرغ بر پرپشت کردن مژه ها نشنیده باشید، اما تخم مرغ یکی از ترکیبات معجزه آسا برای کمک به رشد مژه ها و بازگشت مژه های ریخته و از دست رفته است.

کمی تخم مرغ را روی یک پد ریخته و به مژه های خود بزنید یا به روشی بسیار موثرتر از همان قلمو استفاده کرده و ریمل تخم مرغی بزنید. این به سیاه شدن، پرپشتی و حجیم شدن مژه های شما کمک زیادی خواهد کرد.

پرپشت کردن مژه ها

کلام آخر

شما چه توصیه دیگری برای پرپشت کردن مژه ها به روش طبیعی دارید که در بالا به آن اشاره نشده باشد؟ این موارد را با ما و دیگر کاربران وبلاگ مهریماه در میان بگذارید. همین طور تجربیات خود در این زمینه را در بخش نظرات عنوان سازید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button