لیفت مژه

یکی از روش‌ های آسان و کارآمد برای حالت ‌دار کردن مژه‌ های کوتاه و بی حالت، استفاده از روش‌ هایی مانند لیفت و لمینت مژه است. در این روش ها از موادهای مختلف و البته سازگار با چشم استفاده شده و به مژه ها حالت داده می شود. اما برای آنکه با این روش آشنا شوید، این مقاله را دنبال کنید زیرا درباره چگونگی لیفت مژه و مدت زمان ماندگاری لیفت مژه سخن خواهیم گفت.

لیفت مژه چیست؟

کسانی که از شکل کم حالت و کم پشت مژه‌ های خود شکایت دارند و از افتادگی ‌ها و فرم نامطوب آن رضایت ندارند، می ‌توانند برای حالت‌دار کردن و حجیم نشان دادن مژه‌ها از روش‌ هایی مانند لیفت و لمینت مژه بهره بگیرند. این کار علاوه بر اینکه شما را نسبت به خرید پی ‌در پی ریمل‌ ها و براش‌ های مژه و استفاده مدام از فرمژه برای حالت ‌دار کردن مژه‌ هایتان بی‌ نیاز می‌ کند، باعث می ‌شود وقت کم ‌تری را برای رسیدگی به‌ مژه‌ های خود صرف کنید و در ضمن نتیجه این کار نیز دلپزیرتر و رضایت‌ بخش ‌تر باشد.
روش لیفت و لمینت به راحتی انجام می ‌شود و برای انجام دادن آن شما هیچ نیازی برای فراهم کردن زمینه قبلی و شرایط خاص ندارید. بنابراین این روش‌ های آرایشی نیمه دائم و کارآمد می ‌توانند در عین زیبایی بخشی به مژه ‌ها و چشم‌ های شما به صورت کاملا طبیعی، بسیار آسان و به دور از شرایط سخت و ویژه انجام شوند.

لیفت مژه چگونه انجام می ‌شود؟

قبل از اینکه شما وارد عملیات لیفت مژه شوید و متخصص این کار، فرایند لیفت مژه را برای شما آغاز کند، لازم است فرمی را مبنی بر عادت‌ ها و استایل آرایشی خود پر کنید. همچنین لازم است تا علایق و سلایق خود در آرایش مژه‌ ها را عنوان کنید و چنانچه نسبت به هرگونه مواد آرایشی حساسیت دارید، آن را با آرایشگر خود در میان بگذارید.
معمولا آرایشگر یا مژه‌ کار شما، سوالاتی را مبنی بر اینکه روزانه از چه مواد آرایشی برای آرایش مژه‌ های خود استفاده می‌ کنید و دوست دارید فرم مژه‌ هایتان چگونه باشد و میزان فر و حجیم بودن آن ‌ها به چه اندازه باشد، می‌ پرسد. در صورت تمایل نیز می ‌توانید عکسی را که از آرایش خاصی دیده‌ اید به آرایشگر خود نشان دهید تا اطلاعاتی درباره رنج و حدود سلیقه شما درباره مدل و میزان لیفت مژه به دست آورد.
همه این ظریف ‌کاری ‌ها و توجه به جزئیات برای این است که متخصص نوع متریال لازم برای لیفت مژه ‌ها را تعیین کند و بداند که باید فرم مژه‌ های شما را به چه شکل تغییر دهد تا نتیجه مورد پسند شما واقع شود.

مراحل انجام لیفت مژه

مراحل انجام لیفت مژه

مراحل انجام لیفت مژه

۱- در ابتدا متخصص، مژه‌ ها را از هرگونه مواد آرایشی که روی آن ‌ها قرار داشته باشد پاک می‌ کند تا مژه‌ ها کاملا تمیز و آماده باشند.
۲- سپس مژه ‌ها و پلک‌ های بالا و پایین را از هم جدا می ‌کند به گونه ‌ای که تارهای پلک بالا و پایین به هیچ وجه به هم چسبیده نباشند.
۳- در این مرحله مژه‌ کار تار‌های مژه پلک بالای شما را با سیلیکون و چسبی مخصوص به پشت پلکتان می ‌چسباند.
۴- حالا به واسطه براش مژه‌ هایتان را به جهتی که دلخواه شما است برس می ‌کند. برای این کار لازم است از موادی خاص جهت نرم و حالت ‌دار کردن مژه‌ ها استفاده شود. لوسیون‌ های ویژه ‌ای برای انجام این کار وجود داردند که باعث می ‌شوند مژه ‌ها از حالت خشک و طبیعی خود خارج شده و به اندازه ‌ای نرم شوند که بتوانند به راحتی حالت بگیرند و بلند شوند. لوسیون‌ های نرم کننده مژه از موادی مانند اماکول تشکیل شده ‌اند که می‌ توانند میزان فرم ‌پذیری و انعطاف مژه ‌ها را افزایش دهند.
۵- ترکیبات لوسیون لازم است بین ۵ تا ۱۵ دقیقه روی مژه‌ ها باقی بماند تا به خوبی به خورد پایه و تارهای مژه ‌ها برود و جذب شود. لازم است بدانید که بسته به جنس مژه‌های شما و متریال موجود در لوسیون، این مدت زمان ممکن است کمی بیشتر یا کمتر شود.
۶- در مرحله بعدی چنانچه مایل به تغییر رنگ مژه‌ های خود باشید و بخواهید آن‌ ها را تیره ‌تر کنید و یا از طیفی روشن ‌تر برای رنگ کردن مژه‌ ها بهره بگیرید می ‌توانید از موادی استفاده کنید که دارای رنگ‌‌ دانه‌ های مخصوص برای تغییر رنگ مژه‌ ها هستند.
۷- حالا نوبت آن است که برای شکل و فرم گرفتن مژه و جلوگیری از تغییر حالتی که در رنگ و حالت مژه‌ ها به وجود آمده، از روغن‌ های مخصوص استفاده شود که حالات مژه را تثبیت کند.
۸- در مرحله آخر برای ممانعت از خوردگی مژه و سخت و زبر شدن آن باید مجددا از نوعی لوسیون استفاده شود. این لوسیون ویژه کمک می ‌کند، خشکی مژه‌ ها از بین برود و رطوبت مورد نیاز به مژه ها برگردد. در این نوع لوسیون‌ ها معمولا از موادی مانند کراتین و مقادیری از سدیم در کنار گلیسیرین یا موادی طبیعی و ارگانیک مانند آلوئه‌ ورا و روغن دانه انگور استفاده شده است که به حفظ رطوبت مژه ‌ها کمک می ‌کنند.

مدت زمان ماندگاری لیفت مژه

بسته به شرایط و جنس مژه‌ های شما و کیفیت مواد به کار برده شده در مراحل لیفت، مدت زمان ماندگاری لیفت مژه متغیر است. اما به طور معمول این بازه زمانی معمولا از ۵ تا ۸ هفته تخمین زده شده است. باید توجه کنید که علاوه بر نوع مژه‌ های شما و متریال به کار گرفته شده برای لیفت، مراقبت‌ ها و شرایط خاصی که بعد از انجام مراحل لیفت باید صورت بگیرد نیز به ماندگاری لیفت مژه کمک می ‌کند و هرچقدر بیشتر از مژه‌های خود مراقبت کنید، می ‌توانید این مدت زمان ذکر شده را افزایش دهید.
بعد از به اتمام رسیدن محدوده زمانی مذکور، مژه‌ های شما نیاز به ترمیم پیدا خواهند کرد و لازم است برای حفظ حالت قبلی مژه‌‌ هایتان مجددا به متخصص مژه خود مراجعه کنید.

مزایای لیفت مژه

همانطور که مطمئنا در خلال متن نیز به آن توجه کرده ‌اید، انجام فرایند لیفت مژه که روشی کارآمد برای آرایش نیمه دائم مژه‌ ها به حساب می ‌آید، مزایا و و ویژگی‌ های مثبت فراوانی دارد. چشم‌ ها از مهم ‌ترین و مورد توجه ‌ترین اجزای صورت به حساب می‌ آیند و زیبایی آن‌ ها نقش بسزایی در زیبایی کل صورت دارد. همین باعث می‌ شود که خانم ‌ها اعتنای زیادی به حالت و حجم‌ مژه‌ های خود داشته‌ باشند. در اینجا بهتر است برای آشنایی هرچه بیشتر شما با این شاخصه‌ های مثبت، چندی از مزایای انجام لیفت مژه‌ ها را با هم مرور کنیم:

مزایای لیفت کردن مژه

مزایای لیفت کردن مژه

 

۱- لیفت کردن، مژه‌ ها را به طور طبیعی زیبا می ‌کند

اولین و اساسی ‌ترین مزیت لیفت مژه این است که این عمل مژه‌ های شما را به شکل طبیعی و به دور از افراط، حجیم و حالت‌ دار نشان می‌ دهد. همانطور که قطعا می‌ دانید مدت ‌هاست که دیگر استفاده از ترفندهای آرایشی شلوغ و پر زرق و برق از مد افتاده و مطرود شده است. شیوه‌ های آرایشی جدید، امروزه به سمت ساختارهای مدرن و نچرال پیش می‌ روند و تکنیک لیفت مژه هم در حین تغییر در مژه‌ های شما آن‌ها را بیش از حد شلوغ و غیر طبیعی نشان نمی ‌دهد. بنابراین با انجام لیفت، شما می ‌توانید ضمن زیباسازی مژه‌ های خود، از تخریب ساختار طبیعی آن‌ها جلوگیری کنید. در این شیوه مواد مصنوعی و اضافی به مژه‌ های شما وصل نمی‌ شود و این مژه‌ های خود شما است که در مدت زمانی کوتاه و با استفاده از موادی که اکثرا طبیعی هستند، پر و زیبا به نظر می ‌آیند.

۲- لیفت مژه می ‌تواند بهترین جایگزین برای اکستنشن باشد

در شیوه اکستنشن برخلاف لیفت، لابه‌لای مژه‌ ها تارهایی مصنوعی و مو مانند قرار می‌ دهند که ممکن است سنگین و آزاردهند باشد. به طور کلی بسیاری از افراد نمی‌ توانند وجود اشیای اضافه در بین مژه‌ های خود را تحمل کنند و روش‌ هایی را می ‌پسندند که بتوان با آن، به صورت طبیعی مژه ‌ها را بلند و پر کرد و بهترین شیوه برای این کار و امتناع از روش اکستنشن، لیفت کردن مژه‌ ها است.

۳- لیفت مژه کمترین نیاز به نگهداری و مراقبت را دارد

یکی دیگر از مزیت‌ ها و نکات مثبت مربوط به انجام لیفت مژه این است که روش‌ های مراقبتی آن برای شما دشوار و وقتگیر نیست. روش لیفت مژه در کنار مراحل آسانی که در هنگام انجام آن طی می ‌کنید، بعد از به پایان رسیدن نیز شیوه ‌های مراقبتی سختی ندارد. بسیاری از خانم‌ ها هستند که مشغله‌ ها و درگیری ‌های روزمره‌شان مجال مراقبت و رسیدگی پی ‌در پی از مژه‌ ها را فراهم نمی‌ کند و لذا این روش برای این دسته از بانوان که در کنار اهمیت به زیبایی چهره و شرایط مژه ‌های خود، فرصت کافی برای نگهداری‌ های روزمره و مداوم از آن‌ها را ندارند بسیار مناسب است.

۴- لیفت مژه بهترین گزینه برای حجیم کردن مژه‌ های کم ‌پشت و بلند کردن مژه‌ های کوتاه است

لیفت مژه می ‌تواند شکل و فرم هر مژه ‌ای را با هر کیفیتی بهبود دهد. گرچه بلند و پر بودن مژه‌ های شما در تسهیل و تسریع روند لیفت موثرتر است اما باید توجه نمود که اساس انجام این تکنیک، کمک به بهبود شرایط مژه‌ های کوتاه و کم‌ حجم است. در روش لیفت به کمک تکنیک‌ های طبیعی می‌ توانید مژه ‌های خود را حجیم‌ تر و بلندتر کنید و حالت و رنگ آن ‌ها را تغییر دهید.

۵- لیفت کردن شما را نسبت به استفاده از مواد آرایشی بی ‌نیاز می ‌کند

اگر مژه‌ های خود را لیفت کنید دیگر نیازی به استفاده از لوازم آرایشی مانند ریمل و فرمژه و براش نخواهید داشت. این ابزار آرایشی علاوه بر هزینه زیاد، دوام بسیار اندکی دارند. در کنار تمام این‌ ها این مواد از متریال شیمیایی ساخته شده‌ اند که گاها برای چشم بسیار مضر است و ایجاد حساسیت می ‌کند. در تکنیک استفاده از مواد آرایشی، فاکتور مهمی مثل صرف زمان و انرژی را هم در نظر بگیرید و به این نکته نیز توجه کنید که شاید آرایش مژه ‌ها با ابزاری مانند ریمل، در آخر آن نتیجه دلخواه و مطلوب را برای شما به ارمغان نیاورد. بنابراین روش لیفت کمک می ‌کند بدون نیاز به مواد آرایشی به زیبایی مژه ‌های خود کمک کنید.

همین طور بخوانید: علت ریزش مژه ها را بشناسیم

معایب لیفت مژه

اما در کنار تمام مزیت‌ هایی که برای استفاده و به‌ کارگیری روش لیفت عنوان شد باید بدانید که لیفت کردن مژه معایب و نقطه ضعف‌ هایی هم دارد. در اینجا به برشمردن تعدادی از این معایب لیفت مژه می ‌پردازیم:

۱- لیفت مژه ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود

اگر پوست و چشم حساسی دارید بهتر است برای انجام لیفت از شیوه‌ های احتیاطی استفاده کنید و ابتدا مقدار کمی از موادی را که در روند لیفت مژه از آن ‌ها استفاده می ‌شود، روی پلک ‌های خود امتحان کنید. در صورت اطمینان از عدم ایجاد نتیجه نامطلوب، نسبت به انجام این روش اقدام نمایید.

۲- لیفت در مواردی به مژه‌ های طبیعی شما آسیب می ‌زند

یکی از عوارض انجام لیفت مژه این است که ممکن است به مژه‌ ها آسیب وارد شود. چنانچه در روند لیفت مژه از مواد غیر استاندارد و ابزار ناکارآمد استفاده شود، امکان ایجاد صدماتی بر روی پلک ‌های شما وجود دارد. مثلا اگر از مواد مربوطه به مقدار زیاد و افراطی استفاده شود، می ‌تواند باعث ریزش مژه ‌ها و شکستن آن ‌ها گردد.

۳- لیفت مژه به واسطه مواد و ابزار با کیفیت ممکن است پرهزینه باشد

گاهی ممکن است به دلیل استفاده از مواد و ابزار مرغوب، لازم باشد هزینه‌ های هنگفتی را بابت انجام لیفت مژه بپردازید و این کار برای شما مقرون به صرفه نباشد.

۴- لیفت مژه در بازه‌ های زمانی مشخص نیاز به تمدید و ترمیم مجدد دارد

یکی دیگر از معایب موجود در حیطه فرایند لیفت مژه این است که لیفت مژه در گروه روش‌ های آرایشی نیمه‌ دائم دسته ‌بندی می ‌شود و در مدت زمان‌ های مختلف نیاز به تمدید و ترمیم مجدد دارد.

نکات مهم لیفت مژه

برای آرایش مژه‌ های خود بعد از انجام لیفت فقط باید یک شبانه روز صبر کنید و بعد از آن می ‌توانید مانند سابق به آرایش چشم‌ ها و مژه‌ های خود بپردازید که البته لیفت کردن مژه‌ ها، کار را برای آرایش مژه‌ ها و چشم‌ ها بسیار آسان کرده است و حالا چشم‌ های شما جلوه ‌ای دارد که استفاده از مواد آرایشی می‌ تواند زیبایی آن را تکمیل کند. چنانچه به هنگام انجام لیفت مژه‌ های خود را رنگ هم کرده باشید، تا حدود ۲۰ روزی نیازی به استفاده از ریمل ندارید.
از آنجا که در انجام روش لیفت از کراتین و مواد تقویتی استفاده شده است، پایه و ریشه‌ مژه‌ های شما سفت و قوی هستند و از این جهت لازم نیست بابت ریزش مژه‌ های خود پس از انجام لیفت نگرانی داشته باشید. همچنین آسوده خاطر باشید که به هنگام خوابیدن نیز هیچ آسیبی به مژه‌های شما نخواهد رسید.

مراقبت های پس از لیفت کردن مژه ها

مراقبت های پس از لیفت کردن مژه ها

 

مراقبت از لیفت مژه

روش‌ های مراقبتی بعد از لیفت در کنار آسان بودن، بسیار قابل اعتنا و حائز اهمیت ‌اند. چندی از این روش ‌های مراقبتی را در این قسمت از مقاله باهم مرور می ‌کنیم.

  • توجه داشته باشید که تا حدود یک شبانه ‌روز پس از انجام لیفت نباید هیچ آبی به چشم‌ های شما بخورد؛ پس از حمام کردن و گریه کردن و فشار آوردن به چشمانتان جدا پرهیز کنید. چراکه درصورت جدی نگرفتن این توصیه و برخورد آب با پلک‌ های شما، لوسیون و مواد کراتینه موجود بر روی مژه‌ها در این آب حل می‌ شوند و نفوذ این مواد به چشم برای چشم ‌ها مضر است و این کار در کنار صدمه ‌ای که ممکن است به چشم شما وارد کند، باعث دفرم شدن مژه‌ ها می‌ شود و در این حالت ممکن است نیاز باشد روند ترمیم و تمدید لیفت را زودتر از زمان مقرر طی کنید.
  • بهتر است تا حدود دو روز پس از انجام لیفت از هیچ‌ گونه مواد شیمیایی آرایشی برای آرایش چشم ‌های خود استفاده نکنید.
  • ورود با سر در آب استخر تا دو روز اول ممنوع است.
  • تا حدود سه روز پس از انجام لیفت از لوسیون ‌ها و تقویت‌ کننده‌ های چشم بهره بگیرید.
  • بهتر است تا دو روز پس از انجام لیفت صورت خود را در معرض بخورات قرار ندهید.
  • انجام عمل جراحی اطراف ناحیه چشم تا حدود دو روز بعد از لیفت بلامانع است.
  • توجه کنید اثرات استفاده از برخی روغن‌ های طبیعی مانند روغن کرچک و روغن نارگیل عکس تاثیراتی است که لیفت کردن مژه‌ بر روی پلک‌های شما می‌ گذارد. پس چنانچه قصد انجام لیفت مژه را دارید باید بعد از انجام این کار از روغن‌ های این‌ چنینی استفاده نکنید.
  • لیفت مژه را به افراد متخصص و باسابقه و کلینیک ‌ها و آرایشگاه ‌های معتبر و مورد اطمینان بسپارید.
  • توجه کنید که به هنگام انجام فرایند لیفت در آرایشگاه یا کلینیک از ابزار بهداشتی و مواد مرغوب و با کیفیت استفاده شود.
  • در صورتی که به هر دلیل پس از انجام لیفت پشیمان شدید یا نتیجه کار برایتان رضایت‌ بخش نبود می ‌توانید از روش‌ های ریمو لیفت مژه استفاده کنید که یکی از کارآمدترین روش‌ها در این زمینه استفاده از روغن‌های طبیعی و گیاهی مانند روغن کرچک و روغن نارگیل است.

برای انجام لیفت مژه کجا برویم؟

در میان کسانی که لیفت مژه انجام می ‌دهند، بهتر است تنها به افرادی اعتماد کنید که دوره ‌های آموزشی کامل این کار را دیده‌ اند، از تبحر و تجربه برخوردارند و حتی ‌الامکان در مراکز معتبر بهداشتی فعالیت می ‌کنند. بهتر است رزومه و سابقه کاری این افراد را بررسی کنید و با دید باز نسبت به انجام لیفت مژه اقدام کنید چراکه افراد غیر متخصص و نابلد که این حرفه را به درستی نمی‌ شناسند ممکن است با انجام روش ‌های غیر حرفه ‌ای و نامناسب شما را دچار مشکل کنند یا حتی سلامت شما را به خطر بیندازند.

تفاوت لیفت و لمینت مژه

لیفت و لمینت شباهت‌های بسیار زیادی دارند و به همین دلیل است که اغلب در کنار هم به کار می‌روند اما در این میان تفاوت‌ های جزئی و کوچکی نیز وجود دارد که بد نیست با آن‌ ها آشنا شوید.
تفاوت عمده‌ ای که میان لیفت و لمینت وجود دارد، مواد و متریال به کار رفته در فرآیند انجام این دو روش است. در روش لیفت مژه، تنها از مواد کراتینه استفاده می ‌کنند اما در لمینت ضمن استفاده از کراتین مواد تقویتی و رنگ هم به کار گرفته می ‌شود. استفاده از رنگ در روش لمینت باعث تثبیت مواد و زیبایی بیشتر مژه‌ های شما می‌ شود.

سخن پایانی

همان طور که خواندید، لیفت مژه یکی از روش های کارآمد و از راه های آرایش نیمه دائمی به شمار می رود. اگر می خواهید مژه های شما به طور طبیعی برگشته و فر باشند، می توانید با مراجعه به آرایشگاه های معتبری چون مرکز تخصصی مهری ماه، به راحتی و به دور از آسیب، مژه هایی زیبا به خود ببخشید.

7 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button