فیبروز ابرو یا لیفت

، فیبروز ابرو یا لیفت مسئله این است ! در این مقاله مفید می خواهیم این موضوع را یکبار برای همیشه برای شما حل کنیم، که کدام روش را برای زیبایی ابرو ها انتخاب کنید.

معمولاً با بالا رفتن سن تغییرات زیادی بر روی پوست به وجود خواهد آمد و این تغییرات از جمله چین و چروک و افتادگی پوست، افتادگی اجزای صورت؛ همچون پلک ابرو و… می تواند در میزان زیبایی افراد تاثیر گذار باشد.

از آنجا که همواره انسان ها علاقه به زیبایی و جذاب به نظر رسیدن را دارند، همواره در پی راه حل هایی برای تاخیر و از بین بردن در بروز چین و چروک در پوست خود می باشند.

از جمله روش هایی که برای زیباتر شدن چهره مورد استفاده قرار می‌گیرد و روشی کاملا غیر تهاجمی می باشد، استفاده از روش لیفت ابرو یا فیبروز ابرو می باشد. البته روش های بسیار دیگری نیز برای زیباسازی ابروها نیز وجود دارد! اما این روش را می‌توان یکی از پرطرفدارترین انواع آن دانست.

مقایسه فیبروز ابرو با لیفت ابرو

مقایسه دو روش فیبروز ابرو و لیفت ابرو

برای آنکه بدانید فیبروز یا لیفت ابرو کدام یک بهتر است و مزایا و معایب هر یک را بدانید، در این مقاله شما را با انواع روش های فیبروز ابرو و لیفت آشنا خواهیم کرد. بدینگونه بهتر خواهید توانست انتخاب مناسبی برای زیباسازی ابروهای خود داشته باشید.

از لیفت ابرو چه می دانید؟

افرادی که به علت های مختلفی از جمله ژنتیک، وراثت، افزایش سن، بیماری های پوستی و … دچار افتادگی ابرو و یا دارای خطوط عمیق بین ابروها یا پیشانی هستند، می توانند برای از بین بردن این خطوط و اهدای جوانسازی و زیبایی و ابروهای خود از روش لیفت ابرو استفاده کنند.

این روش برای از بین بردن خطوط پیشانی، خطوط عمیق بین دو ابرو، افتادگی پلک و ابرو استفاده میشود. هدف از انجام ان، رفع چین و چروک های این قسمت و افتادگی آن می باشد. در واقع این تغییرات توسط پزشکان متخصص و با روش‌های مناسبی انجام میگردد.

همانطور که می‌دانید افتادگی ابرو علاوه بر تاثیر بر چهره و زیبایی افراد، می‌توانند همیشه افراد را خسته و اخمو نشان دهد و تصویر خشمگین و سردی را از صورت فرد ایجاد کند. با انجام این روش در واقع می توانید ابروهای زیبا و در عین حال جذابی را به صورت خود اهدا کنید. در این روش با توجه به حالت چهره افراد و همچنین جنسیت افراد بین خانم ها و آقایان از روش‌های مختلفی برای لیفت کردن ابرو، ایجاد حالت قوس و کمانی به ابرو ها و… استفاده می شود.

کاربرد لیفت ابرو

لیفت ابرو به ویژه برای افرادی که به دلایل مختلف از جمله ژنتیک وراثت‌ بیماریهای پوستی، زایمان، بارداری، تصادفات و همچنین از همه مهمتر افزایش سن دچار افتادگی ابروها و بروز چین و چروک های خفیف می گردند.

این چین و چروک ها به صورت خفیف یا عمیق در قسمت بین دو ابرو، بالای ابرو، خط و خطوط پنجه کلاغی در کنار چشم ها شکل می گیرد که می توانید با استفاده از روش لیفت ابرو منجر به کشیده شدن و بالا کشیدن ابرو ها و درشت تر و بهتر نشان دادن چشم‌ها گردد.

معمولاً در روش لیفت ابرو متقاضی می تواند فرم ابروی خود را مشخص کند و متخصص و اپراتور مربوطه باتوجه به درخواست متقاضی نسبت به انجام آن اقدام می‌کند. از طرفی دیگر افرادی که دارای خط اخم می باشند و همچنین دارای خطوط عمیق روی قسمت پیشانی خود هستند، نمی‌توانند با انجام لیفت ابرو از افتادگی بیشتر ابرو جلوگیری کرده و در عین حال زیبایی بیشتری را به چشم و ابروی خود که در واقع نشان دهنده‌ی زیبایی چهره آنهاست اهدا کنند.

از طرف دیگر لیفت ابرو از جمله روش های زیبایی و جوانسازی است که بین سنین ۲۰ تا ۶۰ سالگی می توان آن را انجام داد. البته در سنین بالاتر قابل انجام دادن می باشد، اما به دلایل مختلف از جمله افتادگی شدید پوست تاثیر آنچنانی را بر روی فرد نخواهد داشت.

فواید و عوارض لیفت ابرو

۱-مزایای لیفت ابرو

  • از بین بردن چین و چروک های ناحیه پیشانی، ناحیه ابرو، ناحیه بین دو ابرو و پل بینی
  •  از بین بردن خط اخم
  •  از بین بردن افتادگی ابرو
  •  از بین بردن افتادگی پلک
  •  بالا بردن ابروهای افتاده

۲-عوارض لیفت ابرو

  • باتوجه به روش انجام لیفت، امکان بروز آسیب های جزیی به بافت پوستی
  • ایجاد حساسیت به نخ، ژل و بوتاکس
  • عدم تقارن بین دو ابرو
  • تغییر حالت چشمان
  • عدم تناسب بین قسمت های مختلف صورت
  • خونریزی و درد
  • دوره نقاهت یک هفته ای

روشهای انجام لیفت ابرو

لیفت ابرو به طور کلی به دو روش پرطرفدار جراحی و روشهای غیر جراحی انجام می‌شود. امروزه با توجه به مزایای که روش‌های غیر جراحی و غیر تهاجمی نسبت به روش‌های جراحی دارد، طرفداران بیشتری را داراست، زیرا در روش‌های جراحی به علت استفاده از مواد بیهوشی نیاز به بستری و مشکلات و عوارض بعد از انجام آن همچون خونریزی، عفونت و … را شامل می گردد.

بنابراین تعداد کمتری از افراد نسبت به انجام آن اقدام می‌کنند، اما در روش‌های غیر جراحی که در این مقاله نیز به آن خواهیم پرداخت نیز خود شامل روشهای مختلفی می باشد که از جمله آن می‌توان تزریق، بوتاکس، تزریق فیلر، استفاده از لیزر ها و دستگاه های تحریک کننده، استفاده از لیفت ابرو با نخ، هایفوتراپی، اندولیفت تراپی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

هر کدام از این موارد مزایا و عوارض خاص خود را دارند و با توجه به ویژگی های شغلی و نوع پوست و مواردی که مربوط به هر شخص می باشد، استفاده از روش‌های مختلفی به متقاضی پیشنهاد می گردد. شایان ذکر است در برخی موارد می توان از چندین روش و متد به صورت ترکیبی با یکدیگر استفاده کرد. البته در این مورد باید به پزشکان متخصص و ماهر مراجعه کنید که منجر به مکانیسم درمانی تداخلی در آنها نگردد.

هزینه لیفت ابرو

لیفت ابرو با توجه به اینکه از چه روشی برای انجام آن استفاده می‌شود، میزان چین و چروک های موجود در پوست، سن متقاضی، میزان افتادگی پوست و روشهای مختلف مورد استفاده در لیفت، مواد و امکاناتی که برای متقاضی مورد نیاز است، دارای قیمت ها و هزینه های متفاوتی خواهد بود.

از طرف دیگر شهرت و مهارت پزشک و اپراتور انجام دهنده لیفت ابرو نیز می تواند تاثیر زیادی در قیمت و هزینه آن داشته باشد و معمولاً پزشکانی که دارای تجربه بیشتری هستند، از آنجا که مراجعه کنندگان بیشتری دارند و با تمامی موارد و مشکلات مربوط به افتادگی و چین و چروک های پوست و آشنایی دارند و می توانند مشکل شما را به سرعت و در کمترین زمان انجام دهند، دارای هزینه بالاتری خواهند بود.

از طرف دیگر تعداد جلساتی که برای انجام لیفت ابرو مورد نیاز است، همگی می تواند در قیمت و هزینه تمام شده آن تاثیرگذار باشد. در ادامه در مورد هزینه فیبروز ابرو نیز اشاره هایی خواهیم داشت تا بتوانید تصمیم بهتری میان دو روش فیبروز ابرو و لیفت داشته باشید.

تعریف فیبروز ابرو و روش انجام آن

فیبروز ابرو را می‌توان یکی از روش های زیبا سازی ابرو دانست که طرفداران زیادی را در میان خانم‌ها و آقایان به خود اختصاص داده است. فیبروز ابرو به علت اینکه در لایه میانی پوست انجام می‌شود، نسبت به تاتو ماندگاری طولانی ندارد و از عوارض تاتو نیز برخوردار نیست.

برای اطلاع کامل از فیبروز ابرو می توانید مقاله ” فیبروز ابرو چیست ؟ همه چیز درباره فیبروز ابرو ” را مطالعه کنید!

از طرف دیگر در روش فیبروز افرادی که دارای ریزش ابرو های دوره ای طولانی مدت هستند، افرادی که در اثر تصادف ژنتیک یا موارد دیگر دچار شکستگی خط ابرو یا مشکلاتی در مورد عدم ایجاد تقارن بین دو ابرو می باشند، دارای رشد کم ابروها و یا کمرنگ بودن آنها هستند نیز می توانند به راحتی از روش فیبروز برای ترمیم و زیبایی ابرو های خود استفاده کنند.

در این روش متخصصین با استفاده از رنگ‌های طبیعی و قلم میکروبلیدینگ که در قسمت سری آن سوزن های متعددی وجود دارد، رنگ ها را به لایه میانی پوست تزریق می کنند. قرار دادن رنگ ها دقیقا مطابق با خواب ابرو ها و جهت رویش موهای ابرو می باشد. به همین دلیل نتیجه ای کاملاً طبیعی و هماهنگ با فرم چهره و رنگ پوست و موی افراد دارد.

به دلیل استفاده از رنگ‌های طبیعی هیچگونه حساسیت در این نوع زیبایی سازی ابرو وجود نخواهد داشت. فرد پیگمنتر در ابتدا با قرار دادن خطوط نقطه ای در حاشیه ابرو کار فیبروز را آغاز می‌کند. سپس با پر کردن داخل ابرو کار را به اتمام می رساند و از آنجا که این کار از طریق متد به روز جهانی فیبروز و فرم کلی صورت متقاضی طراحی می گردد، نتیجه کاملاً طبیعی و جذاب خواهد بود.

می توانید صفحه خدمات فیبروز ابرو مرکز زیبایی مهریماه نجفی را هم مشاهده کنید.

فواید و عوارض فیبروز ابرو

برای اینکه بتوانید تصمیم مناسب تری در مورد اینکه کدام یک بهتر است لیفت یا فیبروز ابرو؟ خوب است فواید و عوارض فیبروز ابرو را نیز بشناسید و با آنها بیشتر آشنا شوید.

از جمله مزایای فیبروز ابرو می توان به ایجاد تقارن بین ابروها، عدم حساسیت پذیری به رنگ ها با استفاده از رنگ های طبیعی آلی و معدنی، تغییر حالت ابروها به علت دستی انجام دادن فیبروز دارای ظرافت بیشتری می باشد، سوزش و درد کمتر، ماندگاری بین ۱ تا ۲ سال، حالت طبیعی، پاک کردن راحت تر فیبروز نسبت به تاتو، فرم دادن به حالت کلی ابرو و… را می توان‌نام برد.

از جمله عوارض فیبروز ابرو می توان خونریزی، عفونت، عدم تقارن بین ابروها، دارای رنگی تیره تر یا کمرنگ تر از رنگ موها، عدم هماهنگی رنگ ابرو با رنگ پوست فرد، ریزش رنگ ابرو، عدم تجربه پیگمنتر برای قرار دادن و حالت دهی به ابرو و… را می توان اشاره کرد.

روش فیبروز ابرو و لیفت

فیبروز یا لیفا ابرو

فیبروز ابرو یا لیفت ابرو ؟ کدام یک بهتر است ؟

در ادامه خوب است که با تفاوت لیفت ابرو و فیروز بیشتر آشنا شوید تا بتوانید تصمیم قاطع و منطقی را در مورد اینکه کدام یک بهتر است لیف یا فیبروز ابرو داشته باشید. می بایست بدانید که در روش لیفت ابرو با توجه به اینکه از روش‌ها و متدهای مختلفی که پیشتر درباره آن توضیحاتی اشاره شد، استفاده می گردد، منجر به لیفت و رفع افتادگی ابرو و پلک، رفع خط اخم، رفع چین و چروک چشم و رفع چین و چروک های پیشانی استفاده می‌شود.

به طور کلی برای رفع افتادگی و رفع چین و چروک ها کاربرد دارد و در فرم دهی کلی ابروها تاثیر چندانی نخواهد داشت.

اهمچنین ممکن است در روش لیفت ابرو به علت کشیدن ابروها ، تغییر حالت چشم ایجاد شود. در نهایت باعث زیبا شدن چهره افراد خواهد گشت.

در روش فیبروز ابرو نتیجه بر روی رفع چین و چروک و لیفت چشم و ابرو نخواهد بود و تنها پیگمنتر بر روی ابرو و تغییر حالت ابرو کار می‌کند.

درواقع روش فیبروز ابرو برای از بین بردن نواقص و معایب خود ابرو و کامل کردن آن است.

ممکن است با تغییر دادن حالت ابرو کمی ابرو و چشم حالت کشیدگی پیدا کند که کاملا به صورت طبیعی و هماهنگ با فرم صورت افراد می باشد. بنابراین فیبروز ابرو در از بین بردن چین و چروک ها نقشی نخواهد داشت.

مزایای فیبروز ابرو نسبت به لیفت

بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که از فیبروز ابرو برای لیفت استفاده کنند، زیرا از جمله مزایای فیبروز نسبت به لیفت می توان عدم تغییر در حالت چشم و ابرو دانست و نیاز به استفاده از مواد شیمیایی مانند بوتاکس، فیلر، ژل و… برای تغییر حالت چشم و ابرو نیز نخواهد بود. از طرف دیگر روش فیبروز ابرو را میتوان روش غیرتهاجمی دانست که نیاز به بستری وجود نخواهد داشت.

این مدل که بهترین روش دائمی محسوب می گردد، در حالیکه به روش لیفت که حدوداً بین یک تا یک سال و نیم دوام خواهد داشت. فرد می تواند تا زمانی که رنگ ابروها در زیر پوست باقی مانده است، از مزایای آن بر روی فرم چهره خود استفاده کند و از طرف دیگر با با کمرنگ شدن رنگ ابرو می تواند با جلسات ترمیمی آن را مجددا ترمیم کند.

بنابراین نیاز به انجام دوباره فیبروز بر روی صورت خود نخواهد بود، مگر اینکه بخواهد فرم ابرو خود را مجدداً تغییر دهد. با گذشت شش ماه از پاک شدن کامل رنگ فیبروز تبرو نیز می توان مجددا برای ترمیم آن اقدام کرد و از طرف دیگر علت اینکه رنگ های مورد استفاده در این روش کاملا طبیعی می باشد، هیچ گونه حساسیتی نسبت به آن وجود نخواهد داشت.

حتی برای افرادی که دارای پوست های بسیار حساسی هستند. با توجه به مهارت فرد پیگمنتر این نوع روش را می توان روش سریع برای ترمیم ابرو دانست و اگر از کلینیک های استاندارد و بهداشتی در این امر استفاده کنید، امکان بروز عفونت و سایر عوارض پس از فیبروز به حداقل کاهش خواهد پیدا کرد.

مراقبت های قبل و بعد از لیفت ابرو

روش هایی که می تواند برتری فیبروز ابرو را به شما کاملاً نمایش دهد، نوع مراقبتهای قبل و بعد از لیفت ابرو خواهد بود که مراقبت های قبل و بعد از فیبروز را میتوانید در ادامه مطالعه نمایید.

۱- مراقبتهای قبل از لیفت

  • عدم استفاده از لوازم آرایشی قبل از مراجعه به کلینیک
  • عدم استفاده از دخانیات و مشروبات الکلی
  • عدم استفاده از داروهای رقیق کننده خون؛ مانند آسپرین
  • استحمام قبل از انجام این روش و دارا بودن پوستی تمیز
  • آشنایی کامل با روش لیفت حین و بعد از آن

۲-اقدامات مراقبتی بعد از انجام لیفت ابرو

  • شست و شوی محل انجام لیفت با شوینده های ملایم؛ مانند شامپو بچه
  • بلند نگه داشتن سر هنگام خوابیدن
  • استفاده از کمپرس آب سرد
  • عدم قرار گیری در استخر یا وان حمام به مدت یک هفته.
  • عدم قرارگیری در زیر تابش مستقیم نور خورشید به مدت ۴۸ ساعت
  • عدم انجام ماساژ صورت و محل انجام لیفت ابرو به مدت یک ماه بعد از انجام لیفت

مراقبت های قبل و بعد از فیبروز ابرو

تا اینجا با مراقبت های قبل و بعد از لیفت ابرو آشنا شدید.

خوب است برای مقایسه بین فیبروز ابرو و لیفت، با مراقبت های قبل و بعد از فیبروز نیز آشنایی داشته باشید. در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

۱-مراقبت های قبل از فیبروز

  • عدم استفاده از لوازم آرایشی قبل از انجام فیبروز با پاک کردن آرایش
  • ضد عفونی کردن پوست
  • داشتن اطلاعات راجع به فیبروز ابرو
  • مراجعه به کلینیک استاندارد و بهداشتی

۲-مراقبت های بعد از انجام فیبروز

  • استفاده از پماد های استریل چشمی همچون پماد A
  • عدم استفاده از لوازم آرایش در محل انجام فیبروز ابرو به مدت یک هفته بعد از انجام آن
  • عدم دستکاری پوسته ریزی ها
  • عدم شستشوی محل فیبروز تا ۲۴ ساعت پس از انجام آن
  • به مدت یک هفته بعد از انجام فیبروز، از استخرها و وان های حمام استفاده نکنید.
  • در معرض تابش آفتاب به صورت مستقیم قرار نگیرید.
  • عدم استفاده از روش های برنزه کردن پوست به مدت یک ماه بعد از فیبروز
  • عدم استفاده از روش‌هایی؛ مانند اپیلاسیون یا وکس برای اصلاح صورت

خلاصه مطلب

روش های مختلفی برای تغییر حالت، فرم دهی، رفع نواقص و به طور کلی زیباسازی ابروها وجود دارد.

در این مقاله تلاش خود را انجام دادیم، تا به دو روش لیفت ابرو و فیبروز ابرو بپردازیم و همچنین این دوروش زیباسازی ابرو را مقایسه کنیم. امیدواریم بتوانید تصمیم قاطع تری در مورد اینکه کدام روش برای زیبایی ابروهای شما مناسب تر است بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button