فیبروز ابرو برای افراد دیابتی دارای مشکلاتی است اما قبل از بیان این مشکلات باید بگوییم، چرا فیبروز ابرو؟  زیبایی و فرم دهی به ابروها به خصوص برای افرادی که دارای ابروهای نامتقارن و یا دارای ریزش های مداوم هستند، می تواند یکی از دغدغه های این افراد محسوب گردد.

استفاده از روشِ نوین و کاملاً ایمن فیبروز ابرو می‌تواند به از بین بردن نواقص ابرو کمک خیلی زیادی بکند.

نکته مهم اینجاست که، در این میان برخی از افراد نمی توانند از روش فیبروز ابرو برای شکل دهی و فرم دهی به ابرو های خود استفاده کنند، از جمله این افراد می توان افرادی که مشکل دیابت دارند را نام برد.

فیبروز ابرو برای افراد دیابتی

درحال فیبروز ابرو

 

اگر می خواهید بصورت کامل با روش فیبروز ابرو آشناشوید توصیه میکنیم حتما مقاله “ فیبروز ابرو چیست ” را مطالع فرمایید!

 

فیبروز ابرو برای افراد دیابتی دارای مشکلات و عوارض میباشد که انجام ندادن آن بهتر از اعمال این روش می باشد و بسیاری از متخصصان استفاده از این روش را برای افراد دیابتی توصیه نمی کنند. اگر تمایل دارید دلیل این موضوع را بدانید، ادامه این مطلب را از دست ندهید.

چه افرادی نمی توانند از فیبروز ابرو استفاده نمایند؟

  • افرادی که قبلاً از روش های تاتو ابرو برای زیبایی های خود استفاده کرده باشند.
  • خانم های باردار.
  • خانم هایی که در دوران شیردهی هستند. (مقاله کامل” فیبروز ابرو در دوران شیردهی “)
  • خانم هایی که در دوران عادت ماهیانه هستند.
  • افراد دیابتی.
  • افرادی که ضعف سیستم ایمنی بدن دارند.
  • بیماران سرطانی
  • افرادی که دارای اختلالات خود ایمنی میباشند.
  • افرادی که دارای مشکلات و اختلالات خونی می باشند.
  • افراد دارای بیماری های مزمن پوستی
  • افراد با شکستگی های ابرو

بیمار دیابتی و فیبروز ابرو

عوارض دیابت

  • مشکلات قلب و عروق.
  • مشکل کم بینایی چشم ها، در مواقعی نابینایی پیش می آید.
  • کلیه ها از کار می افتند.
  • اعصاب تحریک پذیر.
  • مشکلات دستگاه گوارشی.
  • مشکلات شدید برای لثه ها و دندان ها.
  • خونریزی دائمی لثه ها.
  • مشکلات برای پوست.
  • ریزش مو.
  • کاهش بینایی.
  • عدم ترمیم پذیری زخم ها.

عوارض فیبروز ابرو برای دیابتی ها

  • واکنش های آلرژیک.
  • عفونت های پوستی؛ به خصوص اگر در مراکز غیر بهداشتی انجام شود.
  • زخم های عمیق در مرحله انجام فیبروز ابرو بروز می کند.
  • عدم ترمیم پذیری زخم های فیروز.
  • عفونت های بسیار شدید و بیماری هایی؛ همچون HIV و هپاتیت.

فیبروز کار درحال انجام فیبروز ابرو

نکاتی که افراد دیابتی هنگام فیبروز ابرو باید رعایت کنند

۱- مشورت با پزشک

قبل از اینکه به انجام فیبروز ابرو برای افراد دیابتی حتی فکر کنید، با پزشک متخصص دیابت خود مشورت کنید، زیرا او بهتر از هر کس دیگری سطح قند خون شما را میشناسد و میزان کنترل شما را در مقابل قند خون بدن شما میداند.

بنابراین بهتر است حتماً با مجوز و مشورت با پزشک دیابت خود نسبت به انجام این امر اقدام نمایید.

۲- یافتن مرکز زیبایی با امکانات استریل کامل

پس از گرفتن مجوز از پزشک، مهمترین مرحله برای انجام فیبروز ابرو برای افراد دیابتی میتواند پیدا کردن کلینیک تمیز و مجهز می باشد.

کلینیک مورد نظر باید علاوه بر استفاده از متد ها و روش های جدید برای فیبروز ابرو و همچنین به کارگیری متخصصین مجرب و با تجربه، تمامی نکات بهداشتی حین انجام این روش و استفاده از دستگاه های کاملا استریل را حین انجام فیبروز رعایت کند تا ریسک ابتلا به عفونت در افراد دیابتی کاهش پیدا کند.

به عنوان مثال ؛ در مجموعه تخصصی مهریماه طبق گفته های مشتریان این مرکز زیبایی،  تمامی نکات بهداشتی رعایت می شود و تمامی دستگاه ها و محیط ها مرتبا استریل می شوند و هر مشتری بصورت مجزا پک های بهداشتی خود را دارا می باشد.

برای اطلاعات بیشتر به صفحه خدمات تخصصی « فیبروز ابرو » در مرکز مهریماه مراجعه فرمایید.

۳- ارائه اطلاعات لازم در مورد وضعیت خود به فرد پیگمنتر

قبل از اینکه به انجام فیبروز ابرو برای خود بپردازید، حتماً فرد پیگمنتر را از ابتلای خود به بیماری دیابت و سطح دیابت خود اگاه کنید.

همچنین این موضوع که دیابت را توانسته کنترل کنید یا خیر، را در اختیار پیگمنتر قرار دهید تا وی بتواند با آگاهی کامل نسبت به انجام فیبروز شما اقدام کند و همچنین احتیاط بیشتری در استریل کردن دستگاه ها برای فیبروز ابروی شما داشته باشد.

۴-کاهش استرس

کاهش استرس تاثیر خاصی بر روی روند انجام فیبروز ابرو برای افراد دیابتی یا میزان بروز عفونت در بین آن ها نخواهد داشت، اما از آنجا که خیالی آسوده و آرامش بیشتر همواره تاثیرات مثبتی بر بدن گذاشته می شود، نمی توان مرحله کاهش استرس در بیماران دیابتی هنگام انجام فیبروز را نادیده گرفت.

۵- ضدعفونی کردن محل فیبروز بلافاصله پس از انجام آن

با وجود آنکه در افراد عادی پس از انجام فیبروز نباید ابرو را دستکاری کنند یا از ضدعفونی کردن آن استفاده کنند، اما برای افراد دیابتی به علت شرایط خاص بدنی آنها و احتمال بروز عفونت حتماً از فرد پیگمنتر بخواهید با استفاده از پدهای ضدعفونی، محل انجام فیبروز را کاملا ضدعفونی و تمیز کنند.

چرا افراد دیابتی نباید از فیبروز ابرو استفاده کنند؟

همانطور که پیشتر ارائه شد یکی از دلایل مهمی که فیبروز ابرو برای افراد دیابتی عوارض و مشکلات دارد ، ترمیم پذیری دیر هنگام زخم های قلم میکروبلیدینگ بر روی پوست افراد می باشد که رنگ را در زیر پوست قرار دهد، اما علت آن را میتوان در ادامه یافت:

پیگمنتر برای قرار دادن رنگ ها در زیر پوست با شکاف دادن لایه سطحی پوست و خراش دادن آن توسط سوزن های باریک قلم میکروبلیدینگ این کار را انجام می دهد.

از آنجا که با قرار دادن سوزن در ناحیه میانی یا ناحیه درم پوست، موجب ایجاد خراش ها قسمت میانی پوست می گردد، می تواند خطرات زیادی را به خصوص برای بیماران دیابتی از لحاظ بروز عفونت فراهم کند و اگر شما در زمان انجام فیبروز سطح خون خود را به خوبی کنترل نکرده باشید، سیستم ایمنی بدن که در افراد دیابتی ضعیف عمل می‌کند، معمولاً عفونتهای آن منطقه را تشخیص نخواهد داد و در پس مبارزه با آن برنمی‌آید و احتمال بروز بیماری‌های شدید پوستی در اثر عفونت پدید می آید.

بنابراین سطح بالای قند خون در افراد دیابتی خطر ابتلا به عفونت‌های پوستی را  افزایش می‌دهد و به علت بروز زخم هایی هنگام انجام فیبروز، عفونت برای افراد دیابتی دو چندان می گردد و بسیاری از متخصصین انجام این روش را برای دیابتی ها توصیه نمی کنند که می تواند یکی از عوارض مهم فیبروز ابرو برای افراد دیابتی عدم التیام زخم ها محسوب گردد.

در چه صورت افراد دیابتی می توانند از فیبروز ابرو استفاده کنند؟

همانطور که در مقاله عنوان شد، بسیاری از متخصصین و حتی پیگمنتر های با تجربه و با مهارت از انجام فیبروز ابرو برای افراد دیابتی استقبال نمی‌کنند و آن را توصیه نمی‌کنند، به دلیل خطرات و عفونت های احتمالی که ممکن است بعد از انجام این روش برای این افراد پیش بیاید.

اما اگر افرادی با توجه به پذیرفتن ریسک این مورد باز هم اصرار به انجام فیبروز ابرو دارند، تنها با کنترل سطح قند خون خود می تواند برای انجام فیبروز ابرو اقدام نمایند که در صورت بروز زخم و عفونت بتواند به سرعت التیام یابد و موجب دردسر های آتی برای فرد نگردد.

خلاصه مطلب

اکثر افراد می‌توانند از روش فیبروز ابرو برای زیبایی ابرو های خود استفاده کنند، اما برخی از افراد که دارای بیماری‌های خاصی از جمله دیابت هستند، انجام فیبروز ابرو برای آنها توصیه نمی گردد. استفاده از این روش برای دیابتی ها تنها در زمانی که بتواند قند خون خود را کاملاً کنترل کنند و مراقبت های قبل و بعد از فیبروز را صحیح و مو به مو انجام دهند، مجوز انجام این روش را دارند که باز هم با توجه به توصیه بسیاری از متخصصین بهتر است از این روش استفاده نکنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button