میکروپیگمنتیشن-لب

میکروپیگمنتیشن لب از جمله کارهای زیبایی است که برای حجیم سازی و یا قرینه سازی لب و به منظور جلوگیری از عمل و یا فیلر و بوتاکس که نیاز به دوره نقاهت دارند، انجام می گردد. میکروپیگمنتیشن (Micropigmentation) را می توان تزریق دانه های بسیار ریز رنگی به لایه زیرین پوست از طریق سوزن های بسیار ریز دستگاه مخصوص آن نامید. عمق تزریق این مایع رنگی در میکروپیگمنتیشن بسیار حساس است و اگر در عمق خیلی کم پوست تزریق گردد، باعث ریزش رنگ و محو شون میکروپیگمنتیش و اگر در عمق زیاد تزریق گردد، باعث ایجاد عفونت می گردد. برای آگاهی و آشنایی با عوارض میکروپیگمنتیشن لب در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

آسیب های میکروپیگمنتیشن لب

همانطور که می دانیم میکروپیگمنتیشن به معنای تزریق دانه های رنگی بسیار ریز به زیر پوست می باشد و از آنجا که این کار نوعی روش زیبایی محسوب می گردد، ممکن است بعد از انجام این روش کمی ورم را در قسمت لب های خود داشته باشید. میران درد ناشی از میکروپیگمنتیشن نیز بستگی زیادی به تحمل خود شخص دارد. اگر از جمله افرادی هستید که سطح تحمل درد بالایی دارید، باید بدانید که هیچ گونه دردی را تحمل نخواهید کرد، اما چه عواملی در میزان ورم و درد ناشی از میکروپیگمنتیشن تاثیر گذار هستند؟

 

میکروپیگمنتیشن-لب

۱- نوع بی حسی میکروپیگمنتیشن لب

قبل از انجام میکروپیگمنتیشن، فرد میکروپیگمنتر مقداری داروی بی حسی به موضع لب های شما تزریق خواهد کرد و پس از گذشت دقایقی کار خود را شروع خواهد کرد. این میزان داروی بی حسی حد مشخص استانداردی دارد و اگر کمتر از میزان مربوط تزریق گردد، شما درد حین کار را حس خواهید کرد و یا اگر بیشتر تزریق گردد، موجب ورم بیشتر لب ها خواهد گردید. البته شایان ذکراست که در بیشتر موارد به جای تزریق بی حسی از کرم ها و ژل های بی حسی استفاده می شود.

۲- مهارت دست میکروپیگمنتر

اینکه فرد میکروپیگمنتر از چه تکنیکی برای این کار استفاده می کند و سطح تجربه و مهارت او در چه حدی است، تاثیر زیادی در میزان عوارض بعد از میکروپیگمنتیشن خواهد داشت. بنابراین سعی کنید حتما قبل از اقدام به انجام این عمل، حتما با افرادی که قبلا اینکار را انجام داده اند، مشورت کنید و از افراد حرفه ای و متخصص این زمینه در خواست میکروپیگمنتیشن را داشته باشید تا میزان عوارض احتمالی پس از کار به حداقل خود برسد.

۳-رعایت نکات بهداشتی

البته کمتر مواردی پیش می آید که میکروپیگمنتر نکات بهداشتی را رعایت نکند، اما باید بدانید به علت تماس سوزن های این دستگاه به صورت مستقیم با زیر پوست شما، احتمال انتقال هر گونه آلودگی به بدن وجود دارد. بنابراین حتما دقت کنید  محلی را که برای میکروپیگمنتیشن انتخاب کرده اید، دارای بالاترین سطح رعایت بهداشت و استفاده از پک های بهداشتی یکبار مصرف و همچنین بهره گرفتن از دستکش یکبار مصرف حین انجام دادن کار هر فرد به صورت مجزا باشد و حتما اتاق و یونیت مربوط به اینکار تا حد امکان استریل نگاه داشته شود.

۴-چک کردن سابقه حساسیت میکروپیگمنتیشن

فرد میکروپیگمنتر موظف است حتما قبل از انجام این روش، سابقه حساسیت فرد را جستجو کند و در صورت داشتن حساسیت به مواد بی حسی و یا هر گونه بریدگی و مواد استفاده شده پس از میکروپیگمنتیشن، همچون کرم ها و ژل ها برای التیام سریعتر میکرو، در دسترس داشته باشد و در صورت آگاهی از هر گونه از این حساسیت ها از انجام آن خودداری کند، زیرا ممکن است عواقب جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد.

۵-سوزن های استریل

این مورد نیز بستگی زیادی به فاکتور انتخاب مکان میگروپبگمنتیشن دارد. در واقع اگر مکانی را که انتخاب کرده اید نکات بهداشتی را کاملا رعایت کند، مسلما از سوزن های استریل استفاده خواهد کرد. برخی از انواع دستگاه های مربوط به میکروپیگمنتیشن دارای محفظه ای برای تغییر سوزن هاست که از سوزن های یکبار مصرف تزریق بهره می گیرند، ولی بیشتر دستگاه های این روش با سوزن ثابت انجام می گردد که می بایست قبل و بعد از انجام عمل میکروپیگمنتیشن سوزن ها در دستگاه اتوکلاو، کاملا استریل گردد و برای استفاده بعدی آماده گردند.

۶-استفاده از رنگ های اورجینال در میکروپیگمنتیشن لب

نوع رنگ به کار برده شده در روش میکروپیگمنتیشن، تاثیر زیادی در میزان ورم و یا عوارض پس از آن دارد. رنگ های اورجینال کیفیت بالایی دارند و کمترین میزان حساسیت زایی برای فرد را در پی خواهد داشت. متاسفانه میزان رنگ های فیک و تقلبی در بازار رو به افزایش است و برخی افراد سودجو برای داشتن سود بیشتر اقدام به خرید رنگ های فیک می کنند. بنابراین بهترین راه پیشگیری از این مورد، مراجعه به مراکز معتبر برای انجام این روش می باشد.

میکروپیگمنتیشن-لب

 

دیگر آسیب های میکروپیگمنتیشن لب 

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد که عدم رعایت هر یک موجب بروز آسیب و عوارض میکروپیگمنتیشن لب خواهد گشت، عوامل دیگری نیز در بروز این آسیب ها موثرند که از جمله آن ها می توان:

-ایجاد پارگی در قسمت لب، که معمولا به خاطر فشار زیاد دست بر روی لب و عدم مهارت میکروپیگمنتر ایجاد می گردد.

-ایجاد زخم های سطحی روی پوست لب و حالت پوسته شدن که برای جلوگیری از این موضوع عمدتا کرم ها و ژل های بعد از میکرو تجویز می گردد.

-قرمز شدن و تورم زیاد لب ها که به خاطر دز نا مناسب از بی حسی و یا تحمل درد می باشد.

-بروز واکنش های حساسیت به مواد بی حسی و رنگدانه های میکروپیگمنتیشن، که در صورت بروز این علائم حتما با پزشک مشورت کنید.

آیا لیفت مژه باعث ریزش مژه میشود؟

خلاصه مطلب

میکروپیگمنتیشن لب از جمله روش های زیبایی تهاجمی است که افراد زیادی برای دوری از مضرات ناشی از بوتاکس و فیلر که حجم زیادی از مواد غیر طبیعی وارد لب می گردد، از روش میکروپیگمنتیشن استفاده می کنند‌. باید توجه داشته باشید که این روش نیز همانند سایر روش های زیبایی دارای مضراتی می باشد و بهتر است قبل از انجام روش میکروپیگمنتیشن لب، برای حجیم سازی و یا رفع نواقص لب های خود به عوارض ناشی از آن دقت کنید. برای آشنایی با این عوارض و آسیب ها می توانید این مقاله را مطالعه کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button