علت ریزش مژه ها

به دلایل مختلفی امکان ریزش مژه ها وجود دارد و باید نسبت به این موضوع حساسیت و دقت لازم را داشته باشید تا بتوانید به موقع از ادامه دار شدن آن جلوگیری کرده و به رویش مجدد و پرپشتی مژه های خود کمک کنید. علت ریزش مژه ها در موارد مختلفی جای گرفته و در افراد متفاوت نیز می تواند با شدت و ضعف گوناگون، دیده شود.

با این همه خوشبختانه روش های ابتدایی و پیشرفته مختلفی، برای پیشگیری، درمان و ترمیم وجود دارد که هر یک در مراحل مختلف کارآمدی داشته و می توان از آن ها برای به دست آوردن دوباره زیبایی چشم ها و مژه ها کمک گرفت. به طور نمونه شما می توانید به کمک برخی از روش های جلوگیری، از پیشرفته تر شدن ریزش مژه ها جلوگیری کرده و به کمک روش های ترمیمی چون لمینت مژه، دوباره زیبایی را به چشم های خود برگردانید.

 

علت ریزش مژه ها

 

در ادامه با ما همراه باشید تا ببینیم علت ریزش مژه ها چیست و چرا در برخی از افراد با ریزش شدید و پیوسته روبرو هستیم.

علت ریزش مژه ها

علت ریزش مژه ها را می توان در موارد زیر تعریف کرد:

  1. استرس زیاد و طولانی مدت

استرس های زیاد و طولانی مدت، یکی از دلایل ریزش مژه ها هستند که در غالب موارد خود را به شکل ریزش سکه ای در موهای سر یا تارهای مژه ها نشان می دهند. برای پیشگیری از این مورد، باید از استرس ها و اضطراب های زیاد خودداری کرده و تا حد امکان خود را از تشویش و شرایط روحی ناگوار، دور نگه دارید.

۲. التهاب پلک از علت ریزش مژه ها

یکی دیگر از ریسک فاکتورهایی که در این زمینه وجود دارد، بیماری های مربوط به پلک، به ویژه بیماری التهاب پلک ها است که موجب کم پشتی مژه ها خواهد شد. البته در اغلب مواقع پس از رفع التهاب و درمان بیماری پلک، رشد دوباره مژه ها را با کمی تقویت مشاهده خواهیم کرد.

۳. استفاده از لوازم آرایشی نامناسب

لوازم آرایشی فاسد یا با کیفیت ضعیف، خود یکی از عوامل ریزش مژه ها به حساب می آیند که باید حتما در این خصوص دقت کافی داشته باشید. برای خرید لوازم آرایشی مربوط به چشم، حتما به کیفیت این لوازم آرایشی و سالم بودن آن به لحاظ تاریخ مصرف، دقت کنید. لوازم آرایشی چشمی فاسد، موجب ریزش مژه ها شده و حتی ممکن است به سلامت چشم های شما نیز صدمه وارد کنند.

 

علت ریزش مژه ها

 

۴. عفونت های ناشی از استافیلوکوک در لبه پلک

عفونت های ناشی از استافیلوکوک در لبه پلک ها، به مژه ها سرایت کرده و موجب ریزش آن ها می شود. از این روی لازم است که حتما درمان فوری برای این دسته از عفونت ها به کار برده شده و تعلل و سهل انگاری نداشته باشید.

۵. کمبود پروتئین و بیوتین

کمبود پروتئین و بیوتین، یکی از عواملی است که موجب کم پشتی موها و البته کم پشتی مژه ها در مرحله بعدی خواهد شد. از این روی باید رژیم غذایی متعادل حاوی  پروتئین و بیووتین را دنبال کرده و دقت داشته باشید که مواد مغذی لازم به تار موهای سر و مژه های شما برسد. مصرف مکمل های ویتامین خانواده ب، گاهی اوقات از سوی پزشک یا مشاوران زیبایی پوست و مو، توصیه می شود.

سخن پایانی

در بالا به ۵ مورد از عوامل ریزش مژه ها اشاره کردیم. شما چه موارد دیگری را می شناسید که در این گروه جای گرفته و چه تجربه ای در خصوص کم پشت شدن مژه های خود و درمان و پیشگیری از شدت یافتن بیشتر آن، دارید؟ تجربیات خود را با ما و دیگر کاربران وب سایت مهری ماه بیوتی در میان بگذارید.

4 پاسخ
  1. آزاده پرهیزگار
    آزاده پرهیزگار says:

    سلام عزیزم من دو ماه پیش کاشت مژه انجام دادم الان یه ماهه که دچار ریزش مژه شدم
    به نظرتون علت ریزش مژه من چیه و باید چیکار کنم؟

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button