رنگ کردن مژه در خانه

یکی از ترفندهای زیبایی که می توان به کار برد، رنگ کردن مژه در خانه است که زیبایی و جلوه به مراتب بیشتری به چشم ها بخشیده و باعث می شود تا مژه هایی سیاه و کاملا پررنگ داشته باشید. اما لازم است که به خوبی مراحل رنگ کردن را دانسته و در انجام این کار، صدمه ای به مژه های خود نزنید. استفاده از این روش، به ویژه برای افرادی که مژه هایی روشن و کمرنگ دارند، کارآمد خواهد بود و می تواند موجب زیبایی بیشتر مژه ها شود.

در ادامه با ما همراه باشید تا در خصوص روش صحیح رنگ کردن مژه در خانه بیشتر بدانیم.

اصول رنگ کردن مژه در خانه

با تیره کردن مژه ها، جلوه نگاه خود را به مراتب جذاب تر ساخته و می توانید زیبایی بیشتری برای آن ها خلق کنید. این یکی از ساده ترین و در عین حال تاثیرگذارترین ترفندهایی است که کمک می کند تا چشم های شما، زیبایی کامل را به دست آورده و حتی تا حدود زیادی نیاز به استفاده از روش های دیگر چون ریمل زدن، لیفت مژه و … نداشته باشید. به این شکل از پرداخت هزینه لیفت مژه و همین طور خرید کردن پی در پی ریمل های گران قیمت امروزی، تا حدودی رها خواهید شد.

برای رنگ کردن مژه به چه ابزاری نیاز داریم؟

برای رنگ کردن مژه به وسایل زیر نیاز خواهید داشت:

  1. رنگ ویژه مژه
  2. وازلین
  3. مقدار مناسب آب گرم
  4. آب و صابون
  5. دستمال تمیز
  6. پنبه
  7. کاغذ محافظ چشم
  8. برس مژه
  9. برس رنگ
  10. ظرف تمیز ترجیحا غیرفلزی

رنگ مناسب مژه خود را انتخاب کنید

پیش از هر چیزی دقت داشته باشید که باید حتما از رنگ مخصوص مژه استفاده کنید و هرگز از رنگ های غیرمخصوص برای رنگ کردن مژه ها استفاده نکنید، زیرا این موضوع می تواند به مژه ها و چشم های شما آسیب برساند. حتی رنگ ابرو نیز برای رنگ کردن مژه ها مناسب نبوده و نمی توان از این رنگ، برای مژه ها استفاده کرد. رنگ های مخصوص مژه، عاری از هر گونه آمونیاک هستند و کاملا گیاهی فرموله می شوند.

رنگ های شیمیایی، برای مژه ها به هیچ وجه مناسب نیستند و اتفاقا در تنوع رنگی و تناژهای مختلفی عرضه می شوند.

 

رنگ کردن مژه در خانه

 

پیش از هر اقدامی، مژه ها را بشویید

قبل از آن که نسبت به رنگ کردن مژه های خود اقدام کنید، حتما باید مژه های خود را به خوبی شستشو دهید تا هیچ مقداری از چربی یا لوازم آرایشی روی آن ها نباشد. در صورتی که مژه ها دارای هر گونه آلودگی یا چربی باشند، رنگ ها به خوبی روی مژه ها عمل نکرده و اثرگذاری لازم را نخواهند داشت.

اطراف پلک ها را چرب کنید

از وازلین یا چیزی مشابه آن کمک گرفته و به خوبی اطراف پلک های خود را چرب کنید تا

اطراف مژه ها و زیر مژه پایین را با وازلین و یا کرم چرب کنید و کاغذ مخصوص محافظ چشم را در نزدیک ترین نقطه در زیر چشمتان قرار دهید.این کاغذ مانع از رنگ کردن پوست زیر چشمتان میشود.

در صورت نیاز رنگ ها را به درستی ترکیب کنید

در صورتی که می خواهید از ترکیب رنگ ها استفاده کرده و حتی در خصوص استفاده از یک رنگ ثابت و مشخص، باید ترکیب درستی از رنگ ها یا یک رنگ با اکسیدان را انجام دهید. در نظر داشته باشید که استفاده اضافه از اکسیدان یا به هر شکلی برهم زدن استاندارد ترکیب رنگ ها و اکسیدان با هم، باعث خود شد تا نتیجه کار به خوبی و آن طور که می خواهید نباشد.

بیش از حد رقیق یا غلیظ بودن رنگ ، باعث خواهد شد تا زیبایی و جلوه کافی را نداشته باشد.

 

رنگ کردن مژه در خانه

 

مژه ها را شانه بزنید

در صورتی که می خواهید رنگ مژه به خوبی روی مژه های شما نشسته و اثرگذاری آن، به حد عالی باشد، لازم است که چندین بار مژه هایتان را شانه زده و اجازه دهید تا رنگ به شکلی مناسب به تمام سطح های آن، وارد شود.

پس از رنگ کردن، به کمک گوش پاک کن، رنگ را از روی مژه ها بردارید

پس از آن که رنگ مژه را به مژه های خود زده و زمان لازم را به مژه ها دادید تا جذب رنگ به خوبی صورت بگیرد، از یک گوش پاک کن یا پنبه کمک گرفته و به آرامی رنگ را از روی مژه ها پاک کنید همین طور کمک گرفتن از مقداری آب گرم نیز بسیار کمک خواهد کرد. در پایان مژه ها و چشم های خود را به خوبی به کمک آب و صابون یا شوینده مناسب چشم ها شستشو داده و به آرامی و ملایمت خشک کنید.

این احتمال وجود دارد که پوست نازک و حساس اطراف چشم های شما کمی خشک شده یا حساس گردد. برای رفع این موضوع استفاده از وازلین که در بالا اشاره کردیم، بسیار کمک کننده خواهد بود و در پایان نیز می توانید از کرم های مرطوب کننده مخصوص اطراف چشم ها، کمک بگیرید.

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button