بن مژه قسمی از مژه است که کاملا به چشم نزدیک است و می توان با آرایش کردن چشم و این قسمت از پلک به مژه هایی حجیم و پر دست پیدا کنید که باعث زیباتر به نظر رسیدن مژه های شما می گردد، اما افرادی که وقت کافی برای انجام این مورد را ندارند، می توانند از روش تاتوی نیمه دائمی برای این قسمت استفاده کنند که به تاتوی بن مژه معروف است، اما از آنجا که این قسمت دقیقا روی پلک چشم قرار دارد و ممکن است مشکلاتی را برای فرد به وجود آورد، خوب است که بدانید این روش برای چه افرادی مناسب است و همچنین مزایا و معایب این روش را بدانید. برای آگاهی با این موارد ادامه مطلب را از دست ندهید.

قبل از انجام بن مژه مقاله ” بن مژه چیست” را بخوانید.

بن مژه برای زنان باردار

مزایای بن مژه

۱-بن مژه سبب می شود که خانم هایی که زمان کافی برای انجام میکاپ ندارند و یا شاغل هستند، ولی شغل آن ها به گونه ای است که باید کاملا مرتب در محل کار خود حاضر شوند و نیاز به انجام روزانه آرایش دارند، توصیه می گردد که از روش بن مژه استفاده کنند تا علاوه بر زیباتر کردن چشمان شما، موجب داشتن آرایشی نیمه دائم در قسمت مژه های خود شوید و نیاز به هر روز خط چشم و یا مداد چشم کشیدن از بین می رود‌.

۲-برخی از افراد به انجام میکاپ علاقه دارند، ولی تخصصی در انجام دادن آن ندارند و حتی خط چشم معمولی هم برای آن ها دشوار است. این افراد می توانند با انجام دادن بن مژه علاوه بر اینکه نوع آرایش زیاد واضح و آشکار نیست، موجب می گردد که همیشه چشمانی زیبا و مژه هایی پر حجم داشته باشند که این موضوع خود به خود در زیبایی چهره آن ها تاثیرگذار خواهد بود.

۳-انجام این روش به خصوص برای افرادی که دارای مژه هایی کم پشت و یا کمرنگ هستند و باعث می شود که مجبور گردند از لوازم آرایش برای زیباتر نشان دادن مژه های خود استفاده کنند، لذا با انجام روش بن مژه به طور کلی نیاز آن ها به استفاده دائم از لوازم آرایش ملغی می گردد و دارای چشمانی همواره کشیده و مژه هایی پر رنگ تر خواهند بود.

۴-برخی افراد به علت داشتن حساسیت به لوازم آرایش قادر به استفاده از آن بر روی صورت خود نیستند، اما به انجام آن علاقمندند. این افراد نیز می توانند با انجام روش بن مژه زیبایی را به چشمان خود هدیه دهند. البته قبل از انجام آن مطمئن گردند که به رنگ موجود در روش بن مژه حساسیت نداشته باشند.

در صورت انجام خدمات بن مژه مقاله” اقدامات بعد از انجام بن مژه” را بخوانید.

بن مژهبن مژه

معایب بن مژه

۱-همانطور که می دانید چشم ها جز مناطق حساس بدن و صورت می باشند و ممکن است بعد از انجام این روش‌، موضع پلک چشم ها دارای کمی چروکیدگی گردند و تا بهبود آن زمانی می بایست صرف گردد.

۲-رنگ های مورد استفاده در روش بن مژه معمولا از جنس روی و مس هستند و ممکن است برخی افراد به این مواد حساسیت داسته باشند و بعد از آن عواقب جبران ناپذیری برای فرد داشته باشد.

۳-ممکن است به علت عدم تجربه کافی فرد پیگمنتر انجام روش بن مژه به درستی انجام نگردد و باعث پخش رنگ و یا ایجاد زخم در موضع پلک چشم گردد.

۴-روش بن مژه دارای ریمو نیست و اشتباه اول به منزله اشتباه آخر تلقی می گردد. اگر فرد پیگمنتر در هر مرحله از انجام کار دچار اشتباه گردد، اصلاح آن غیر ممکن خواهد بود و فرد باید تا پاک شدن آن به مرور زمان منتظر بماند.

۵-در اثر فشار دست نا مناسب پیگمنتر باعث بروز مشکلاتی در بن مژه می گردد، اگر فشار دست کم باشد رنگ ها به خوبی در موضع پلک ها قرار نخواهد گرفت و اگر فشار دست زیاد باشد، رنگ ها در زیر پلک فرد جمع خواهد شد.

۶-در برخی افراد انجام روش تاتوی بن مژه موجب بروز عفونت و یا قارچ پوستی می گردد که درمان آن با مشکلات زیادی روبه رو خواهد بود، این موارد بیشتر زمانی اتفاق می افتند که فرد پیگمنتر بهداشت محیط و استریل کردن وسایل و تجهیزات را رعایت نکند.

بن مژه

مضرات روش بن مژه برای خانم های باردار و شیرده

معمولا در طول دوران بارداری به علت تغییرات بر روی پوست شما و کشیدگی آن، اگر از روش بن مژه استفاده کنید ممکن است بعد از انجام زایمان شکل بن مژه تغییر پیدا کند و دارای ناهمواری گردد و شکل بدی را به پلک های شما بدهد که متاسفانه قابل ریمو نیز نمی باشد. در دوران شیردهی نیز به علت موادی که در این روش برای فرد استفاده می گردد و همچنین بی حسی که استفاده می گردد، ممکن است بر روی شیر شما تاثیر بگذارد و باعث ایجاد مشکلاتی در فرزند شما گردد. لذا توصیه می گردد انجام روش بن مژه را به بعد از دوران بار داری و یا زایمان و همچنین شیردهی خود انتقال دهید و مطمئن باشید هیچ چیزی به اندازه سلامت کودک شما دارای اهمیت نخواهد بود. در ادامه به توضیحات کاملی در مورد مضرات بن مژه برای خانم های باردار و شیرده خواهیم پرداخت.

خلاصه مطلب

روش بن مژه از جمله روش های زیبایی برای کشیده تر نشان دادن چشم و همچنین پررنگ تر کردن مژه ها می باشد، اما باید خانم های شیرده و باردار دقت کنند که در این دوران از بن مژه استفاده نکنند، زیرا باعث آسیب به خود و فرزندشان خواهد شد‌. برای آشنایی بیشتر با روش بن مژه و مزایا و معایب آن این مطلب را مطالعه کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button