اقدامات بعد از فیبروز

فیبروز ابرو یکی از روش های زیبایی و متقارن برای ابروهاست که مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است. پس خیلی مهم است که باید و نبایدهای فیبروز ابرو را بدانیم و با آگاهی کامل در این خصوص اقدام کنیم.

افراد به علل مختلف نیاز به انجام ترمیم ابروهای خود دارند از جمله تصادفات، ایجاد جای زخم و خط شکستگی بر موضع ابروها، ریزش ابرو و کم پشت شدن آن و…، می توان گفت در حال حاضر بهترین روش برای ترمیم چنین مواردی فیبروز ابرو می باشد. که ما در مقاله فیبروز ابرو پیست به آن کامل پرداختیم.

فیبروز یک روش دستی است که با قلم تاتو انجام می گردد و تقریبا مشابه همان تاتو است، با این تفاوت که از رنگ های الی و معدنی در آن استفاده می گردد و نیاز به دقت ظرافت بالای فرد پیگمنتر می باشد. در این مقاله به ارائه توضیحاتی در مورد باید و نباید های فیبروز ابرو خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: فیبرو ابرو چیست؟

فیروز ابرو

باید ها و نباید های فیبروز ابرو کدام هستند :

نحوه شستشو بعد از انجام فیبروز 

نحوه شستشو بعد از انجام فیبروز یکی از باید و نباید های فیبروز ابرو است که می بایست دقت کنید که تا سه روز به موضع ابروهای خود آب نزنید و آن ها را بشوئید. در صورت استحمام کردن با قرار دادن پنبه و چسب در قسمت ابروها مانع از رسیدن آب به ابروهای خود گردید.

بعد از گذشت سه روز نیز تا جای ممکن سعی کنید کمتر آب به ابروهای خود بزنید تا محل زخم های احتمالی برخورد سوزن با پوست به طور کامل التیام یابد و موجب عفونت در زیر پوست نگردد. هنگامیکه قصد شستشوی صورت و ابروهای خود را دارید، حتما از آب ولرم متمایل به سرد استفاده کنید و در صورت نیاز به استفاده از شوینده از شامپو بچه یا صابون های خیلی ملایم بهره بگیرید.

البته برخی شامپوهای شستشوی صورت برای پوست های حساس نیز وجود دارند و می توانید از آن ها استفاده کنید. هنگام شستشو دقت کنید که به هیچ وجه از فشار دست یا برس شستشو بر روی ابروها استفاده کنید و به آرامی اجازه برخورد آب را با صورت بدهید و نیاز به شستشوی خیلی محکم با دستها نخواهد بود. برای خشک کردن صورت خود از یک حوله نرم و لطیف کمک بگیرید و حوله را ردی موست خود نکشید و تنها با حرکات ضربه ای حوله را روی پوست قرار دهید و بردارید تا صورت خشک شود و پس از آن از یک لایه نازک پماد هیدروکورتیزون بر موضع ابروهای خود استفاده کنید.

مدت زمان بهبود زخم بعد از فیبروز ابرو

بهتر است قبل از فیبروز باید و نبایدهای فیبروز ابرو را بدانید، معمولا سریعا بعد از انجام فیبروز ابرو روند بهبود زخم های ناشی از محل تزریق سوزن آغاز می شود و ممکن است تا حدود سه روز بعد از فیبروز موضع ابروها دارای کبودی، قرمزی، تورم و درد همراه باشد که کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد. شما می توانید با استفاده از پمادهای التیام دهنده زخم که توسط فرد پیگمنتر یا پزشک شخصی شما توصیه می گردد برای بهبود سریعتر جای زخم خود اقدام کنید.

دقت داشته باشید که از هر نوع پمادی برای اینکار استفاده نکنید، زیرا ممکن است تاثیر معکوس داسته باشد و به علت وجود زخم های باز بر پوست شما باعث ایجاد آلرژی های شدید پوستی و در نهایت عفونت گردد. اگر شما متوجه شدید که بعد از سه روز همچنان زخم شما باز است و یا خروج خون آبه از زخم دارید، حتما دچار عفونت شده اید و به پزشک مراجعه کنید تا از خطرات احتمالی بعد از آن جلوگیری کنید.

فیبروز ابرو

فعالیت های روزمره بعد از فیبروز

بعد از انجام فیبروز از انجام ورزش ها و فعالیت های سنگین بدنی که باعث تعریق زیاد شما می‌شود خودداری کنید. سعی کنید فعالیت‌های بدنی را به ده روز بعد از انجام فیبروز موکول کنید. علاوه بر این استفاده از استخر و جکوزی و استفاده از وان حمام که بدن به طور کامل داخل وات قرار می‌گیرد و ممکن است اب با موضوع ابروهای شما در تماس باشد، نیز خودداری کنید. از قرار گرفتن در زیر تابش مستقیم نور خورشید نیز خودداری کنید، زیرا پوسته‌ریزی بعد از فیبروز را تشدید خواهد کرد.

همچنین از دست کاری پوسته پوسته های موضع ابروهای خود خودداری کنید، زیرا موجب می گردد که با کندن پوسته ها جای آن برای همیشه در قسمت ابروهای شما باقی بماند و اجازه دهید پوسته ها به طور طبیعی خودشان از بین بروند. به طور میانگین دوره بهبود زخم بعد از فیبروز حدود ۳ تا ۱۲ روز طول می‌کشد و بهتر است شما تا حدود دو هفته از انجام فعالیت‌هایی که در بالا ذکر شد خودداری کنید و اجازه دهید پوسته ریزی و دوره مراقبت از زخم های فیبروز به طور طبیعی طی شود.

نحوه پاک کردن ارایش بعد از فیبروز

بعد از انجام فیبروز تا مدت حداقل دو هفته از انجام آرایش های سنگین بر روی پوست خود خودداری کنید. به ویژه استفاده از کرم‌ها یا کرم پودرهایی که ممکن است با موضوع ابروهای شما برخورد کند، زیرا ممکن است ورود این لوازم آرایشی به زخم‌های فیروز باعث بروز عفونت گردند. سعی کنید اگر از لوازم آرایشی استفاده میکنید برای شستن آن ها از شامپو بچه و یا صابون بسیار ملایم استفاده کنید و برای خشک کردن آن از یک حوله لطیف و نرم به صورت ضربه ای حوله را در موضع ابروهای خود بگذارید و بردارید و حوله را روی قسمت فیبروز ابرو های خود نکشید. دقت داشته باشید که بعد از انجام فیبروز توصیه می گردد روزی ۲ الی ۳ بار از کمپرس آب سرد بر روی ابروهای خود استفاده کنید و هر دفعه حدود ۳۰ ثانیه بیشتر طول نکشد.

 

پایان پروسه بهبودی فیبروز

یکی دیگر از باید و نبایدهای فیبروز ابرو این است که، بعد از گذشت حدود دو هفته از انجام فیبروز می توانید به انجام کارهای معمولی روزمره خود بازگردید، اما با دقت بیشتری آن کارها را انجام دهید؛ به طور مثال سعی کنید هنگام خروج از منزل از ضدآفتاب حتی برای ابروهای خود استفاده کنید تا باعث ریزش کمتر رنگ ها و تثبیت رنگ فیبروز گردد و خیلی زود رنگ آن از بین نرود. همچنین هنگام شستن از شوینده‌های ملایم استفاده کنید و هر از گاهی برای پاک کردن و زدودن آلودگی ها از میان ابروهای خود از پنبه مرطوب به صورت ضربه‌ای استفاده کنید و حوله یا دستمال روی ابروهای خود به صورت محکم و سفت نکشید.

 

بیشتر بخوانید: تفاوت بین میکروبلیدینگ و فیبروز ابرو

خلاصه مطلب

پس از انجام دادن فیبروز بهتر است مراقبت هایی برای بهبود آن انجام دهید و باید و نبایدهای فیبروز ابرو را رعایت کنید. به طور کلی با مراقبت موثر و خوب بعد از انجام فیبروز می توانید باعث تثبیت رنگ آن و بهبودی سریع تر زخم های آن گردید. برای آشنایی با این باید و نبایدهای فیبروز ابرو می توانید این مطلب را مطالعه فرمایید.

سوالات مربوط به باید و نبایدهای بعد از فیبروز ابرو

[sc_fs_multi_faq headline-0=”h2″ question-0=”مدت زمان بهبود زخم بعد از فیبروز ابرو” answer-0=”ممکن است تا حدود سه روز بعد از فیبروز موضع ابروها دارای کبودی، قرمزی، تورم و درد همراه باشد که کاملا طبیعی است و جای نگرانی ندارد” image-0=”” headline-1=”h2″ question-1=”شستشو صورت بعد از فیبروز ابرو” answer-1=”تا سه روز به موضع ابروهای خود آب نزنید .برای خشک کردن صورت خود از یک حوله نرم و لطیف کمک بگیرید و حوله را روی پوست خود نکشید” image-1=”” headline-2=”h2″ question-2=”بعد از فیبروز چگونه آرایش خود را پاک کنیم” answer-2=”برای شستن آرایش از شامپو بچه و یا صابون بسیار ملایم استفاده کنید و برای خشک کردن آن از یک حوله لطیف و نرم ” image-2=”” count=”3″ html=”true” css_class=””]

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button