انواع پوست

همانطور که می دانید روش بن مژه جذاب ترین روش ها برای زیبا نشان دادن چشمان شما می باشد. اما نکته مهمی که باید بدانید آشنایی با مراقبت های پس از انجام بن مژه است. این روش برای افرادی که دارای مژه های کم پشت یا کم رنگ هستند، می‌توانند گزینه بسیار مناسبی محسوب شود.

برای اطلاعات بیشتر به مقاله “بن مژه چیست؟” مراجعه کنید.

معمولا خانم‌ها از روش بن مژه بیشتر از تاتوی خط چشم استفاده می‌کنند، زیرا ظاهری طبیعی تر و نچرال تر به چشمان شما می دهد و برای افرادی که به دنباله خط چشم علاقه ای ندارند، روش بن موضوع گزینه مناسب تری می باشد. برای انجام دادن بن مژه قبل و بعد از آن باید اقدامات و روش‌هایی را انجام دهید که برای آشنایی با این روش ها می توانید ادامه این مطلب را مطالعه فرمایید.

علت رنگ نگرفتن تاتو خط چشم

تاتوی بن مژه برای چه افرادی مناسب است؟

خوب است قبل از انجام دادن تاتوی بن مژه بدانید که این روش برای چه افرادی مناسب است و می توانند از این روش استفاده کنند. افرادی که مژه های کم پشت و کم رنگی دارند و به دنبال روشی هستند که بتوانند به صورت نیمه دائم این مشکل را برطرف کنند. به علاوه افرادی که خط چشم را دوست دارند، اما به دنبال انجام خط چشم های محو و نازک و تنها در سمت بن مژه می باشند و به دنبال خط چشم های خیلی ضخیم نیستند و افرادی که به طور طبیعی دارای چشم هایی بی حال و بی روح هستند و در آخر افرادی که وقت و یا حوصله آرایش کردن را ندارند‌، ولی به واسطه شغل یا هر مورد دیگر می بایست همواره تمیز و مرتب و با آرایش ملایم به نظر برسند، بهترین راه حل برای این افراد استفاده از روش بن مژه می باشد.

به نظر شما تاتوی بن مژه برای زنان باردار و شیرده مضر است؟

بن مژه

اقدامات قبل از تاتوی بن مژه

آشنایی با مراقبت های پس از انجام بن مژه به علت اینکه انجام تاتوی بن مژه در محل حساسی از صورت و چشم فرد انجام می پذیرد، اما قبل از اقدام به تاتوی بن مژه مواردی لذا لازم به ذکر است می بایست قبل از انجام این روش تمام نکات و اقدامات را رعایت کنید تا دچار آسیب های پوستی و خطرات بعدی آن نگردید. از جمله اقداماتی که می بایست قبل از روش بن مژه اعمال کنید شامل این موارد می گردد:

-عدم استفاده از مشتقات کافئینی

سعی کنید حداقل شش ساعت قبل از انجام بن مژه از قهوه، چای و مشتقات کافئین دار استفاده نکنید، زیرا باعث تحریک سلول های پوستی می گردند و ممکن است باعث بروز واکنش های آلرژیک در فرد گردد.

-عدم استفاده از اشعه uv

۲۴ ساعت قبل از انجام بن مژه به هیچ وجه در معرض اشعه uv که در دستگاه های برنز کننده که برای برنزه کردن پوست بکار می رود‌، استفاده نکنید، زیرا موجب تحلیل و نازک کردن و همچنین حساس شدن پوست می شود و ممکن است هنگام انجام بن مژه باعث آسیب دیدگی در پلک گردد.

-استفاده از قطره چشمی

حتما قبل از استفاده از روش بن مژه از قطره استریل چشمی استفاده کنید تا باعث بروز خشکی و آسیب به پلک و یا خود چشم نگردد.

-عدم استفاده از داروهای محرک

قبل از انجام روش بن مژه از مصرف داروهای محرک و یا داروهایی که ممکن است بروز آلرژی را تشدید کند، به هیچ وجه استفاده نکنید.

-عدم استفاده از میکرودرم

حتما دقت کنید قبل از انجام روش بن مژه از روش های لایه برداری و میکرو درم استفاده نکنید، زیرا این روش حداقل تا یک هفته باعث التهاب پوست می گردد و ممکن است انجام روش بن مژه پوست را بیشتر تحریک کند و باعث بروز واکنش های آلرژیک گردد.

بن مژه

اقدامات و مراقبت های بعد از روش بن مژه

-خودداری از شستن چشم ها

مهمترین نکته بعد از انجام روش بن مژه این است که تا سه روز از شستن چشمان خودداری کنید، زیرا هنوز در این مدت زمانی منافذ پوست باز هستند و ممکن است باعث نفود آب به داخل این منافذ گردد و باعث التهاب و عفونت گردد.

– استفاده از کمپرس یخ

بعد از انجام روش بن مژه از کمپرس یخ برروی پلک های خود استفاده کنید، تا باعث تخفیف درد و یا ورم ناشی از بن مژه گردد. البته دقت کنید که یخ را هر بار بیشتر از یک الی دو دقیقه بر روی پلک قرار ندهید در غیر اینصورت ممکن است باعث ایجاد سوختگی در اثر سرما گردد.

-استفاده از پماد چشمی

به مدت یک هفته بعد از انجام روش بن مژه از پماد هیدروکورتیزون چشمی استفاده کنید. این پماد نوعی مرهم استریل چشمی است و باعث تخفیف درد و ورم و یا قرمزی بعد از بن مژه می گردد که باعث می شود زودتر مراحل درمان را سپری کنید.

-استفاده از پماد AD

دقت داشته باشید که همراه با پماد هیدروکورتیزون به مدت یک هفته حتما از پماد AD چشمی استفاده کنید. این پماد علاوه بر تقویت چشم، باعث جلوگیری کردن از ورود میکروب ها و عفونت ها به محل بن مژه می گردد.

-عدم دستکاری پوسته ها

بعد از روش بن مژه موضع پلک ها دچار پوسته پوسته می گردند که بروز این پوسته ها به مدت پنج الی هفت روز پس از انجام روش بن مژه عادی به نظر می رسد. سعی کنید هرگز این پوسته ها را دستکاری نکنید و جزیی از روند طبیعی روش بن مژه بدانید.

-خودداری از رفتن به استخر

به مدت یک هفته پس از انجام روش بن مژه از رفتن به اماکنی همچون استخر، سونا و… که احتمال بروز عفونت در چشم می باشد، خودداری کنید.

خلاصه مطلب

انجام روش بن مژه برای برخی افراد ضروری به نظر می رسد، این روش به خصوص برای افرادی که دارای مشکلاتی در قسمت پلک و مژه های خود می باشند، بیشتر حس می گردد. باید دقت کنید که با وجود اینکه این روش باعث زیباتر کردن چشم ها و مژه های شما می گردد، می بایست قبل و بعد از انجام روش بن مژه ملاحظاتی را رعایت کنید تا باعث بروز مشکلات و آسیب هایی در پلک و چشم شما نگردد. از جمله روش هایی که می بایست بعد از بن مژه انجام دهید به اختصار در این مطلب توضیح داده شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

لطفا نظرات خود را درباره این مطلب با ما به اشتراگ بگذارید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شبکه های اجتماعی


تماس با ما

آدرس : سعادت آباد ، میدان کاج ، کوچه علی اکبر دوازده ، ساختمان کاج ، طبقه پنجم

تلفن همراه : ۰۹۱۲۷۱۲۹۴۰۰

Call Now Button